Pranje elektronike ?

Molim misljenje elektronicarske zajednice: dali je pranje elektronike dobro ili lose, dali ima dobrih strana ili mana ? Naime u nekim specificnim slucajevima teske prljavstine / losih kontakata / prosutih sokova, i sl. radim pranje elektronike, bilo to mobitela, tipkovnica od laptopa, maticnih ploca, ili neceg drugog, pranje izvodim u toploj / vrucoj vodi i detergentu za sudje sa pemzlom, nakon toga elektroniku dobro ispirem, te ocijedim i dobro osusim; prvo ispusem vodu kompresorom, nakon toga susim fenom, a nakon toga obavezno jedan dan na suncu(ako je zima onda na radijatoru). Primjer: kolega je prosuo sok po laptopu, naravno nakon toga se laptop nije htio upaliti, prvi korak sto sam napravio je oprao naticnu plocu, i sada sve radi OK. Dosad sve sto sam oprao je proradilo.

Reply to
unknown

Do sada radio nekoliko stvari slicnim postupkom i sve radi. IMO bilo bi dobro poslije vode iz slavine isprati u destiliranoj ili alkoholu zbog kamenca. Zadnje sam cistio laptop u koji je izliveno pola tegle meda. Ne znam na koji nacin to drugacije ocistiti osim toplog tusa.

Reply to
'ajde

Reply to
Franky

Dobre strane su da na kraju ima¹ èistu elektroniku. Lo¹e strane su da na kraju mo¾e¹ dobiti èistu elektroniku koja ne radi :D Prao sam gomilu stvari i u principu nikad nema problema. Potrebno je jedino pripaziti sa stvarima gdje ima releja, prekidaèa, tipki, transformatora, senzora i ostale drangulije koja ne voli vodu ili se voda mo¾e lako zavuæi, a te¹ko izaæi. Nakon pranja obavezno "peèenje" na preheateru, 80-90C, 15 min do dva sata, ovisno ¹to je na ploèici. f

Reply to
filiplolicREMOVE

. Potrebno je jedino

Jos bih dodao i to da se podrazumjeva da nema nikakvih izvora napona na plocici, tipa kava baterija za backup ili sl.

Reply to
qwe

ista iskustva sa starim kompjuterima ali nakon pranja u obicnoj vodi sa deterdjentom i penzlom ispirem destiliranom vodom da mi ne ostanu fleki od kamenca... zatim susenje fenom i na suncu po ljeti na verandi kroz staklo

pozdrav

Reply to
Fastah

da... ja povadim sve chipove koji su eventualno na podnozjima, releje, tipke, baterije i sl... socketi se malo teze suse ali s fenom ne treba stedjeti struju kod susenja i sve ce biti ok... za manja zaprljanja koristim Kontakt LR (trenutno ga primenovali u Kontakt PCC)

pozdrav

Reply to
Fastah

obro

=2E

cnih

entu

nakon

nije

a sve

ja sam oprao par "mokrih" plo=E8a mobitela i ne=B9to laptopa zalivenih=20 kavom, sokom... sa izopropilnim alkoholom i sve ok....

--=20 Jedan trenutak sre=E6e vrijedi tisu=E6u godina slave

Reply to
Active Phase Switching

Da li se mo¾e izopropilni alkohol naruèiti recimo u ljekarnama ? Ili ga ima u nekim spec. trgovinama ? Èuo sam da je kancerogen i da ga vi¹e nije ba¹ lako dobaviti. Kao ni trikloretilen koji je odlièan za skidanje raznih masnoæa.

--
Lp Electron
Reply to

a po cemu bi bio kancerogen? pa to je najcisci alkohol... danas se svasta proglasava kancerogenim... i zrak koji udisemo je kancerogen :-)

pozdrav

Reply to
Fastah

Cuo sam tako, a sto je istina nemam pojma. Vjerovatno neznajuci "konzumiramo" mnogo "zdravih" stvari... Ali bas i ne vidim neki drugi izbor. Nedavno sam dobio Amtech-ov flux, na njemu lijepo pise da moze izazvati rak, neplodnost... A bas planiram neko reflowanje.

--
Lp Electron
Reply to

Nije kancerogen. Stavljaju ga u kozmeticko-medicinske otopine... Recimo, zajedno sa kvasinom, nalazi se u izvrsnim kapima za odvla¾ivanje uha (Normison)...

Reply to
c3

zato sam kupio kinesku kopiju koja je jeftinija i nije kancerogena ;-)

prvo "obavi posao" onda reflowaj :-)

pozdrav

Reply to
Fastah

koliko je meni poznato trebalo bi se normalno kupiti u ljekarnama

--=20 Jedan trenutak sre=E6e vrijedi tisu=E6u godina slave

Reply to
Active Phase Switching

A vjerovatno je i ovaj moj "genuine" kineski A sve lijepo pise Amtech, Made in USA, ima hologramsku etiketu...

:-)

A vodio sam racuna o tome, ovo je reflowanje nakon "obavljenog posla". Moram sada stogod zaradit da bi "rezultati obavljenog posla" imali sto jesti. Makar to bilo na ovako opasan nacin :-) .

--
Lp Electron
Reply to

Dobaaaaar :-)

Reply to
unknown
©ta nitko nepere ni¹ta u ultrazvuènoj kupci...i da samo napomenem da dodam u destiliranu par kapi èarlija..sama kupka grije vodu na 60C i do sad nisam imao problema
Reply to
Djadjo

Svaki serviser koji drzi do sebe, nosi bocicu toga sa sobom :)

Ivan Matacic

Kad god sam nesto uzimao u ljekarnama uglavnom je sve bilo za nekoliko redova velicine skuplje :( Nemam pojma kakvo je stanje sa izopropilnim, za ciscenje koristim obicni spirit za kuhala/lampe tj. etilni oko 96% koji sam kupio u Kemoboji za cca 30kn/l :)

--
Pozdrav,
Walter

Svasta covjek dozna na newsima. Uopce mi nije palo na pamet da bi trazio u "nasim" tj. elektronicarskim trgovinasma. Moram se pokrit usima :-)

--
Lp Electron
Reply to