Pitanje za struènjake

Dakle svima pozdrav kao prvo, a kao drugo pitanje...

Imam jedan transformator koji ima hrpu primarnih i hrpu sekundarnih ¾ica. Nemam pojma odakle mi i ne znam ¹to je radio. Nema na njemu niti jedne oznake koja bi upuæivala ¹to je ¹to.

Ima li tko spoznaju ili mo¾da metodologiju kako ustanoviti koja strana je primarna, a koja sekundarna?

Evo ako netko mo¾e pomoæi. Hvala unaprijed,

Boris

Reply to
nb

o kakvom se transformatoru radi ? sa izmjeni=E8ne na istosmjernu ? kod toroidnih transformatora koje sam koristil za halogenu rasvjetu na sekundaru su radi manjeg otpora i gubitaka bili vodi=E8i sa ve=E6im presjekom nego na primaru ,,,

Reply to
mario preskar

Uzmo iniverzalac, stavi na ohme i itmjeri orpore izmedju zica. Dvije zice izmedju kojih je najveci otpor (beskonacno se ne racuna) podnosi najveci ulazni napon. To su zavoji motani tanjom zicom. Ti bi sigurno htio da ti to bude mrezni trafo, mozda je mrezni, ali moze biti i tonski.

Spoji tu gdje je najveci otpor 220v, ali preko osiguraca 2-5A, i ako se nista ne grije to je to. Sad na sekundarnoj strani izmjeri napone. Sekundarna strana je ona koja nema nikakav omski otpor sa primarnom, i motana debljim zicom. Ako se jako grije, ili jako bruji, to nije mrezni trafo.

Ili izmjeri otpore i nacrtaj taj black box, pa daj tu da vidimo. Snaga trafa je kvadrat presjeka jezgre u cm kvadratnim. Trafi se prave za stotine namjena, ne mora im biti namjena za mrezu 220v.

Pojam primar-sekundar ima smisla samo kada je na jednu stranu narinut napon a na drugoj se skida. Znaci neki trafo 220/12V ako 12v granu spojis na 12v ac, on daje 220v na

220v grani, i primarna strana je tu 12v strana. Kad mu 220v prikljucis na 220v granu a skidas 12 v, onda je 220v grana primarna. Na trafu znaci svaka grana moze biti primarna, sto ovisi o primjeni.
--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

Dana: 19.3.2011 12:17, nb nalupao/la je ovo:

E sada je pitanje ?to je taj trafo radio. Mo?e biti VF trafo pa je onda primar motan s debljom ?icom i manje namota dok je sekundar s vi?e namota i tanjom ?icom. Ako je u pitanju klasi?ni trafo s spu?tanjem namota onda bi ti dobar put bio mjerenje otpora izme?u ?ica. U tom slu?aju bi primar trebao imati najve?i otpor i najtanji presjek ?ice.

Reply to
Pero

Nedostaje osnovnih podataka...

Vanjska ¹irina jezgre = 113 mm Vanjska visina jezgre = 129 mm Vanjska dubina jezgre = 41 mm Srednji stup ne mogu ustanoviti koji je presjek

te¾ina oko 4 kg - lupio sam

Hvala,

nb

A da stavis sliku na binaries? Jedna slika ko tisucu rijeci...

Reply to
DZ

Slike postavljene...

Hvala svima na suradnji i pomoæi,

Boris

Reply to
nb

Fiju ..... :))) O=E8ito dio napajanja neke profi opreme, mo=BEda netko = prepozna o =E8emu se radi. Morati =E6e=B9 metodom koju je opisao Petar = B. sam prona=E6i =B9to je =B9to ako ti je stalo da trafo za ne=B9to = iskoristi=B9.=20

Reply to
DZ

èemu se radi. Morati æe¹ metodom koju >je opisao Petar B. sam pronaæi ¹to je ¹to ako ti je stalo da trafo za ne¹to iskoristi¹.

Hmm...Namoti koji idu na J05/J06 konektore (50/60 Hz) bi trebali biti primarni?

sve mi se nekako èini da je to trafo iz nekog ups-a.

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5835 (20110131) __________

sipex

Sve je moguæe, i ja sam mislio da je ovo izbor primara i frekvencije mre¾e, ali zdimio mi se osiguraè...

Pu¹iona...

Reply to
nb

o kakvom se transformatoru radi ? sa izmjeniène na istosmjernu ? kod toroidnih transformatora koje sam koristil za halogenu rasvjetu na sekundaru su radi manjeg otpora i gubitaka bili vodièi sa veæim presjekom nego na primaru ,,,

Pa ¹to postoji transformator koji pretvara s AC na DC???? Joj joj joj

Reply to
Tomislav