Punjač za 9 V bateriju

Potreban mi je punja? za 9 V bateriju (za be?i?ni mikrofon). Baterija treba biti spremna svaki dan, punjenje mo?e trajati max 22 sata, dok se koristi 2 x 45 min s pauzom od 15 min.

E sad, gledam na netu punja?e za alkalne baterije, npr. ovaj:

Ful je jednostavan, pa me zanima va?e mi?ljenje o punjenju alkalnih baterija.

Isto tako, zanima me i punjenje NiCd ili NiMH 9 V baterija, ako netko ima shemu jednostavnog punja?a. Hvala!

9V? Koja je to kombinacija ?lanaka?

Dana 23.06.2010. u 01:26, vaso napisa:

8*1,2V? ebay itemID: 140334985428
--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,

Najjednostavniji punjaè - trebati æe¹ strujni izvor (LM317) koji æe puniti bateriju strujom (brzinom) C/5 (znaèi jedna petina kapaciteta), uz njega æe¹ trebati i nekakav tajmer koji æe iskljuèiti punjaè nakon nekih 8 sati.

Malo pametniji punjaèi prate promjenu napona ili temperature baterije (ili oboje) kada punjenje doðe do kraja. Takav je npr. MAX712.

Reply to
Mario Malenica

Kaj nije bolje uzeti PNP za strujni izvor - emiter na +, bazu preko otpornika na masu, time se regulira i struja izvora koja je onda hfe*(U-0,7)/R a kolektor je prema masi onda strujni izvor -> nema potrebe za skupim i velikim otpornikom i sve se daleko manje grije. Struja dodu¹e kroz radno podruèje varira par % gore-dolje al za punjenje nebitno...

Reply to
drstoka

Alkalne baterije se ne pune. Naravno, prisilnim punjenjem u njih se uskladi?ti ne?to energije, poraste napon, ali ni desetinku kapaciteta napunjenosti. Najve?i problem je ?to se pri punjenju griju, a vru?e eksplodiraju.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ?to jesam,
nego da me vole zbog onoga ?to nisam.

Pune.

Reply to
drstoka

Neke:

Damir ©eligo

Pri struji 50mA, disipacije na LM-u i otporniku su sigurno gigantske i za hlaðenje zahtijevaju turbinu i tekuæi du¹ik. A po¹to se sigurno radi o seriji od bar 1000000 komada, bitna je razlika u cijeni otpornika od 125mW i 2W.

Reply to
Mario Malenica

Bravo! Sjedi, 5. :S

Reply to
drstoka

Naravno da znam da se ne puno, no ?itam po netu da ako se pune izrazito malim strujama, tipa < 10 mA, da se ipak mogu napuniti. Prekju?er sam probao puniti Varta Alkoline 9V bateriju s 10 mA i nakon nekih 5-6 sati je bila spremna dr?ati be?i?ni mikrofon nekih 20 min (prije toga nije niti LED na transmiteru zasvijetlila). Pri punjenju ku?i?te baterije niti bilo nimalo toplo. Zato sam dobio ideju zapunjenje Alkalnih, a ne NiCd ili NiMH. Za njih je lako jer se zna kako se pona?aju.

Nitko nije komentirao shemu na linku koji sam stavio (punjenje alkalnih baterija i lijevi dio sheme je za 9V bateriju).

Thnx!

Ovo je tipi?na alkalna 9 V baterija:

8 punjivih ?lanaka po 1,2 V daje 9,6 V bateriju:

Tipi?na alkalna ima 6 ?lanaka po 1,5 V.

Takav strujni izvor mo¾e biti samo za teoretiziranje na etf-u, pa nije ba¹ kako si opisao. To nije izvor konstantne struje. Struja mu ovisi o naponu napajanja, pojaèanju tranzistora i temperaturi, i to rapidno. Strujni izvor mora dati konstantnu struju bez obzira na ulazni napon, optereèenje, temperaturu, inaèe to nije strujni izvor.

Poku¹aj izrade bez poznavanja pojaèanja (a to nikad ne zna¹) bi mogao skurit tranzistor. Za svaki pojedinaèni tranzistor bi trebao raèunat otpor, jer od primjerka do primjwerka im se znaèajno razlikuju pojaèanja.

©to se tièe grijanja, jednako se grije sklop sa otporom i sklop sa aktivnom komponentom. U oba sluèaja sklop na sebe preuzima razliku napona izvora - napon izlaza. Bolje je da se grije otpornik nego tranzistor, lak¹e je hladit otpornik. Dobar strujni izvor opisan je ovdje:
Struja je konstantna, ne ovisi o pojaèanju, o naponu izvora, o otporu tereta.
--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

Bio je projekt "punjaca" alkalnih baterija u jednom od Elektora (Primary battery refresher iz '96) i kvalitetnije baterije su uspjeli napuniti nekoliko puta, s time da je kod svakog punjenja bio sve manji kapacitet u odnosu na originalni. Obzirom na rizik bas i nije previse isplativo, pogotovo za svakodnevnu uporabu koju spominjes.

--
________
Pozdrav,

Shema je obi?ni poluvalni punja? bez peglanja napona. Struja punjenja baterije je napon izvora minus napon baterije/ 150 oma , , i to kao vr?na struja jedne poluperiode. Zna?i nekih 4Vpeak/150= 30mA, 15mA jer je samo jedna poluperioda, i 10mA efektivno. Ledica jo? malo skine, ali zanemarimo to. To razvija snagu na bateriji oko 0,1W pa energija koja se ne akumulira u elektrolit nego grije bateriju, nije dovoljna da je zna?ajnije zagrije.

Ne treba? radit taj punja?, 10mA kroz bateriju, ili neku drugu struju mo?e? natjerat iz izvora 12V kakav svi obi?no standarno imaju. Otpornik u seriju bateriji i puni. Otpornik treba biti: Na njemu je napon: Napon izvora od 12V minus napon na bateriju = 3V Da bi na 3V tekla struja 10mA otpornik treba biti 300 ohma. Na njemu ?e se razvijat snaga 3V*0,01A= 30mW. I baterija ?e se punit sa 10mA. Naravno, ako je prazna i napon na njoj 7V struja ?e biti 5/300=16mA a ako se napuni na 10V struja ?e pasti na 2/300= 6,6mA. Takva karakteristika punjenja gdje se struja smanjuje o napunjenosti je dobra za sve baterije.

Ako se temperatura baterije pove?a zna?ajno iznad tjelesne temperature, zna?i preko 50 stupnjeva, bje?i od takve alkalne baterije, mo?e eksplodirat. Morat ?u jednom namjerno uzrokovat eksploziju, iako uglavnom zna izostat, ili samo napravi puf, da vidim kakve su dana?nje alkalne baterije. Alkalne baterije se stroga ne smiju ni koristit tamo gdje je potro?nja struje velika, recimo to je prije pisalo na foti?ima jer su tro?ili 1-2A, i grijale su se, dok ni-cd i ni mh podnose jake struje pra?njenja bez grijanja.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ?to jesam,
nego da me vole zbog onoga ?to nisam.
http://sotona.ath.cx
Reply to
Petar Bjelčić

To je upravo tako kako sam opisao. Proèitaj malo bolje.

Da si proèitao, vidio bi napomenutu toleranciju za koju sam se puno puta uvjerio da je upravo u tom podruèju. LM isto ima variranje i nije neki osobiti strujni izvor.

Ovo je toèno.

Bolje da se grije samo jedna komponenta negoli dvije ili vi¹e. LM treba isto hladiti.

Reply to
drstoka

???? Ovisi kao ga spoji¹. Mo¾e biti i dobar strujni izvor!

Za kakav-takav strujni izvor s jednim PNP-om treba¹ dodati jo¹ dvije diode i otpornik....

:-)

pa samo je jedan naèin spajanja, sa otpornikom izmeðu adj i izlaza.....

Reply to
drstoka

A tro¹ilo mo¾e¹ spojiti na izlaz i masu (naponski izvor), ili na adj i masu (strujni izvor)......