Pitanje u vezi printer porta..

Pozdrav!

Zanima me dali postoji kakav adapter za printer port, naime na laptopu nemam taj paralelni port, a neophodan je za autodiagnostiku..

pa me zanima dal postoji kakvo rjesenje ?

Reply to
----d3NY----

USB to LPT adapter

Reply to
Raf DervishD

oce to sljakat za auto diagnostiku ?

Reply to
----d3NY----

USB to RS232 provjereno ne sljaka za ovo sto ti treba. Bolje (i skuplje) rjesenje je pronaci PCMCIA karticu.

--
www.elektronka.com
Reply to

a, dal sljaka sa PCMCIA karticom?

Reply to
----d3NY----

USB to 232 pod XP super funkcionira, svi pinovi na 9 pinskom portu su u funkciji, naravno postoje aplikacije kojima ne mo¾e¹ mijenjati koji commport koristi¹, ali XP ima i za to rije¹enje, broj porta se mo¾e postaviti od 1 do

  1. Ovo va¾i za nekoliko modela s kojima imam iskustva, a èuo sam da postoje i "krnji" modeli koji ne koriste sve pinove samo nisam nai¹ao na takve.

Ono ¹to prodaju pod USB to LPT nije ono ¹to se èini, jer ne dobije se "pravi" paralelni port nego nekakav ¹totigajaznam hibrid kojemu je pravi naziv usb printing support, tako ga vidi i device manager. Za programe koji koriste lpt port na niskom nivou ovaj adapter se ne mo¾e koristiti. Neæe ni svi printeri s njim raditi.

toni

Reply to
toni_mostar

:DDDDDDDDD U kojoj to galaksiji? :D

Zanimljivo kako onaj koji "radi" s mojom matiènom ne radi s nekom drugom. Neæu ni spominjati raspadanje USB stacka pod XP-om kada stavi¹ to u dugoroèan rad (nekoliko dana i vi¹e).

No, istina je da ima vi¹e problema sa spajanjem bez handshakinga (onaj nul-modem naèin sa zbrikanim 1,4,6 i 7,8 pinovima - spajanje UARTA mikrokontrolera), nego kada je sve u funkciji.

A i kada ¹alje¹ na port kontinuirani stream byteova na malo vi¹oj brzini, dogaðaju se jako zanimljive stvari s bufferom. (bar na vindozama, nisam jo¹ probao Linux)

Od 1 do 256.

Reply to
Mario Malenica

Ja s tim nisam imao problema, moj programcic u VB6 preko mscomm controle gura podatke brzinom 115200 veæ vi¹e od godinu dana pogoneæi reklamni display. Istina, to raèunalo ne koristi se za druge potrebe pa je rastereæeno. Na isti port na RX spojen je 16F84 bez max232 (samo otpornik) i jednom u sekundi pic ¹alje portu podatak o temperaturi (DS1820) i sve sljaka na 115200. Dakle ja sam preko USB to 232 slao (TX) ogromne kolièine podataka, a primao (RX) male kolièine podataka, i nisam imao problema. Meðutim kad veæ spominje¹ probleme, prilikom nekih eksperimentiranja kada sam poku¹avao primiti ogromne kolièine podataka dogaðalo se da se stvar zablesira i jedino je pomagalo i¹tekati i ponovno u¹tekati USB i ponovno pokrenuti program. To se nije dogaðalo sa pravim portom.

mscomm controla u VB6 dade se pode¹avati, nisam imao problema koje si opisao, barem ne kada bih slao.

Da, ovo 99 napisao sam po blijedom sijeæanju.

Inaèe kad smo veæ na temi, ima¹ li kakvo rje¹enje da guram 1 Mb preko serijskog porta? mscomm32.ocx podr¾ava brzine do 256000.

toni

Reply to
toni_mostar

U tome i je problem, kada ¹alje¹, te¹ko æe doæi do overflowa, kod u PIC-u najvjerojatnije ne vrti puno toga, a XP pravi povelike pauze kod prebacivanja taskova i sve to ¹ljaka, no kada prima¹, poèinje cirkus.

Stvar se zna razletiti na paketima velièine 20 byte-a, ako ih ¹alje¹ dovoljno brzo (male pauze, a nema handshakinga). Rje¹enje je ga¹enje FIFO buffera i onda radi.

Mscomm32 je zlo! :) Uvijek se pobrini da ima¹ na raspolaganju zadnju verziju (ne znam je li napokon rije¹en problem curenja memorije) i pobrini se da su RTS i CTS linije uredno konfigurirane kod otvaranja porta, èak i ako koristi¹ nul-modem kabel.

Trenutno sa .NET 2.0 (C#) nemam problema kao sa mscomm-om, ali tek sam se poèeo igrati s tim.

Vidio sam da postoje matiène koje podr¾avaju 400 i ne¹to sitno kb/s, no upitna je udaljenost na koju to mo¾e dobaciti (232 standard, DC/DC konverteri na transcieverima i potrebno vrijeme za skok signala itd...)

Reply to
Mario Malenica

Mislim da je nekako najjednostavnije koristiti paralelni port u ECP ili EPP modu (tu mora¹ imati bar 1Mb, mislim da kasnije revizije idu i na vi¹e) i staviti buffere (Schmitt) na izlazu (odnosno na ulazu u tu elektroniku).

Problem s paralelnim portom na NT jezgrama (Win2000, WinXP) je ¹to ti OS ne dopu¹ta da èaèka¹ po hardveru (èinilo se jednostavno - base adresa porta + offset). No, kako mi je ne¹to slièno trebalo, na¹ao par dokumentiranih (sys file s uputstvima) rje¹enja na Googleu. Nisam ih jo¹ pokrenuo, pa ne mogu preporuèiti naslijepo.

Reply to
Mario Malenica

Udaljenost nije problem. Èim izaðem iz PC-a odmah prelazim na optocopler pa na RS485 ili RS422. Za informaciju, probao sam skoro sve optocoplere iz chipoteke, jedino 6n137 ¹ljaka full dobro. U nekim konkretnim projektima idem sa 115200 kroz 300 metara utp kabela. Nema gre¹aka.

toni

Reply to
toni_mostar

u trecoj crtici hvale se kako je to puni bidirekcionalni paralelni port a ne kao kod konkurencije emulacija porta

toni

Reply to
toni_mostar

Hm, a ogranièenje RS485? Koliko on mo¾e dobaciti na toj brzini?

Reply to
Mario Malenica

4000 stopa ili cca 1200 m bez repeatera, sa repeaterima koliko god hoces
Reply to
toni_mostar

Fairchildov H11A1, ona .300 verzija, malo je nestabilan dok se ne po¹tela otpornik na bazi, no max. struja diode je oko 100mA, to sada koristim za veæe udaljenosti (nemam velike brzine prijenosa, pa je dobar). Ali, naravno, nije iz Chipoteke.

Problem s njima mi je ¹to ima¹ nelinearan element koji je onda optièki povezan s drugim nelinearnim elementom, obièno mora¹ zaboraviti ono ¹to pi¹e u datasheetu i napraviti pokus. Dogaða mi se da èak i u manjim serijama (manje od 50 komada) naðem 2-3 koja nisu ba¹ po specifikacijama.

Reply to
Mario Malenica

A koji driver mo¾e baciti signal na 1Mb/s na tu udaljenost? Nisam gledao dulje vrijeme, znam da je Maxim imao nekoliko dobrih, ali oni nisu mogli èak ni na papiru postiæi to.

Reply to
Mario Malenica

Za pravi LPT port "dodatak" samo PCMCIA. To je odista paralelni port, sa registrima i svim "ðingualama". Mo¾e samo biti problema sa adresom, pa treba vidjeti mo¾e li mu se "narihtati" standardna LPT1, LPT2 ili LPT3 adresa.

Za obiène PC-e PCI kartice su OK, no neke se postave na nestandardne I/O adresse i tu mo¾e biti problema.

USB varijante su samo za printere, dakle nekakva soft-hard emulacija i ne radi sa raznim dongle-ovima, JTAG/ISP programatorima i slièno.

-- Jura --

Reply to
Jura

Kako rekoh sa najobiènijim 75176 driverima idem na 115200 na 300 metara bez ijedne gre¹ke. Èak sam poku¹ao ometati i mobitelom, osciloskop je pokazivao velike smetnje na oba voda, ali u diferencijalnom prijemu te smetnje se meðusobno poni¹tavaju. Stvar super ¹ljaka u noisie enviroment.

Po specifikacijama RS485 na 1200 metara mo¾e se iæi do 115 kb, a na 12 metara do 35 Mb (megabita!!!)

U pdf-u od MAX485 stoji da je maksimalna brzina ovog èipa 2,5 Mb/s minimalno.

U pdf-u od 75176 ne stoji maksimalna brzina ali u testnim primjerima koristi se frekvencija od 1 MHz (1 Mbit/s)

toni

Reply to
toni_mostar

ne

Problem s USB-om je sto se podaci ne prenose odmah nego se formira USB paket pa se onda prenese kad je USB sabirnica slobodna sto moze biti problem

Pa njemu ni ne treba USB to RS232, nego na LPT. A USB to RS232 (barem moj ;-) ) isprobano radi sa VAG-COM (suèelje sa optocoupler-ima).

Damir

Reply to
Damir ©eligo