pitanje u vezi dalekovoda..

znaci jedan 400kV dalekovod i ti stojis ispod njega

zemlja koja je na nultom potencijalu a dalekovod je na 400kv

na prostoru izmedju dalekovoda i zemlje je ralika potencijala..

prvi slucaj stojis na izlatoru tj NISI u doticaju za zemljom:

drugi slucaj stojis na zemlji..

tada ti je glava na nultom potencijalu a na toj visini bi trebao biti veci potencijal

a u prvom slucaju tijelo je mnogo bolji vodic od zraka.

prolaskom ispod 400kV dalekovoda kadkad se osjeti peckanje na kozi...

Reply to
606

A kako glasi pitanje?

pa mozemo li peckanje tako objasniti.. tj da li sam u pravo s ovim tvrdnjama..

Reply to
606

influencija??

Reply to
dr_stoka

Najvjerojatnije DA. 400kV na recimo 30 m visine ti daje polje od oko

pa stao nda pricaju da zivjeti ispod dalekovoda nikom ne smeta a dalekovodi kadkada prolaze iznad kuca i sl?

Reply to
606

A mozda ako je iznad kuce je na vecoj visini. Gromobran je uzemljen. Pitanje je ako to polje smeta covjeku....

Reply to
Fire

mene ovako zanima: da li postoji zakonsko "ogranicenje" da 400 kV dalekovd NE SMIJE prolaziti okomito iznad kuce i dr.stb prostora??

Reply to
606

Gore su ti tri faze. Stupovi su uzemljeni. Nije to ba¹ tak jednostavno za izraèunt jer polje ovisi o obliku vodljivog materijala tj. nije isto stoji¹ li ispod dalekovoda sa ili bez, recimo, èavla u ruci. Ljudi obièno "psiholo¹ki reagiraju" zbog korone koje èuju i misle da "im je ne¹to". Ako ipak ne¹to osjete to je onda nekakva mala kapacitivna struja.

Reply to
Mario

Ne znam za zakon ali mislim da ne prolaze iz sasvim drugih razloga. Kuce u slucaju potrebe ometaju pristup dalekovodu, a isto tako bi bilo malo nezgodno da 400Kv vod padne na kucu ne?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

da ali 20 setak kV po metru se lijepo osjeti na kozi... i sumnajm da djeluje pozitivno na zdravlje..

ali imao sam prilike vidjet da prolaze vrlo blizu kuca..

Reply to
606

Pa ne tvrdim ja da je to zdravo niti da je to dobra praksa :-) Koliko i na koji nacin elektricni smog utice na zdravlje je i dalje nerijeseno pitanje. U EPE-u je izasao jedan vrlo interesantan clanak o eventualnom stetnom uticaju el. vodova, suprotno onome sto bi vecina (ukljucujuci i mene prije citanja clanka) pomislila glavni sumnjivac nije magnetno nego elektricno polje oko vodova. Ako bude velik interes budem to iskopao i skenirao

Boris

Reply to
Boris Vuletic

pa naravno da je ELEKTRICNO poslje kad osjetis da na kozi osjetis peckanje.. kakvo magnetsko polje...

Reply to
606

Oh Bo¾e! Zar nisi proèitao kaj sam napisao? Zar ne razumije¹ da su gore tri faze? Ti si samo podijelio 400kV sa udaljeno¹æu! To se radi samo za ploèasti kondenzator s beskonaèno velikim povr¹inama. A tih 400kV je linijski napon. Prema zemlji je to 400kV/kor(3). Ali tri su faze pa je utjecaj na tebe jednak sumi svakog pojedinaèno. A zna¹ kakav je obik napona tamo? U1+U2+U3=0 I da ovo nije sluèaj ne mo¾e¹ samo tako raèunati. OBLIK elektroda je bitan kod proraèuna polja! Jakost polja predoèava¹ gustoæom silnica. Zamisli sad kolika im velika gustoæa mora biti na tankom vodièu a koliko rijetka na ogromnoj povr¹ini zemlje. Zato sam ti spominjao onaj èavao. Ono kaj mo¾e¹ osjetiti je kapacitivna struja. Magnetsko polje je tu nula bodova.

Reply to
Mario

no kolko bio pnda bilo kv po metru... bilo kako bilo.. dovoljno da se osjeti, i da li je 25 ili 5 kV po metru ne igra neku ulogu jer se i mnogo manji iznos moze osjetit no slazem se s time sto velis o obliku ploca kondenzatora

Reply to
606

postoje "posebni uvjeti gradnje" od HEP-a koji traze da se mislim 15 ili 20 m od osi dalekovoda ne smije nista graditi (niti bazeni!), sto se mozda moze preskociti u odredjenim situacijama, uz suglasnost nadlezne elektre, ali ako je objekt vec izgradjen - mislim da ce dalekovod preko njega prijeci. ali to je vise iz potrebe da se ne osteti instalacija negoli radi straha od el.polja

Reply to
ljb

U poruci: e51c4e$k4p$ snipped-for-privacy@sunce.iskon.hr, Boris Vuletic je napisao/la:

: nije magnetno nego elektricno polje oko vodova. Ako bude velik interes : budem to iskopao i skenirao

Ak ti nije problem, iskeniraj i postaj. :)

-- Tihomir Krizan

Reply to