Paljenje racunala kad dodje struja!?

Pitanje: imam nekoliko PC ploca koje nemaju mogucnosti da se u biosu postavi "Power On after Power faliure" ili sl. opcija. Racunala stalno moraju biti upaljena, na nedstupnim mjestima su, nema mogucnosti rucnog paljenja nakon dolasak napona.

Dakle trebao bi mi nekakva elektronika ili nesto slicno sto (nakon nestanka struje) prilikom dolaska napona kratko "prebrika" jumper za paljenje i vrati se na prijasnje stanje (ceka sljedeci nestanak i dolazak).

Ima tko kakvu ideju kako napraviti ???

Reply to
lanko

kako se i sam nalazim u istoj situaciji, pribjegao sam najjednostavnijem, ali ne i najjeftinijem rijesenju:

kupio sam vremenski relej 220V koji je podesiv, i spojio ¹pulu paralelno na dovod kompa ( obièno su to kompovi na krovovima zgrada , sluze kao wifi ruter ) , a sam prekidac releja na mjesto tipkala za paljenje kompa. Podesis da ti relej drzi svega 1-2 sec prilikom dolaska struje, okine paljenje ploèe i stvar rijesena :)))

ima i drugih rjesenja, al mi se ovo cinilo kao najbezbolnije :)

pozdrav, Mika

Reply to
Mika

Najjednostavnije je napraviti da je kompjuter stalno upaljen kad je spojen na struju. Na novijim kompjuterima, s novijim napajanjem, ja mislim da se zove ATX, imas zelenu zicu na konektoru na maticnoj. Samo je spojis s masom(bilokoja crna zica). Na tom principu maticna ploca drzi napajanje upaljenim....ako ti to spojis, cim dode struja pali se kompjuter.

A u starijim napajanjima ja mislim da isto moze, treb isto spojiti zice, ali nisam siguran, ima u jednom odvojenom kabelu 4 zice, treba spojiti plavu s bijelom i smedu s crnom...Ali tu je 220V pa treba paziti...

Problem kod toga je sto ako je nevrijeme kompjuter ce se resetirati, umjesto da se ugasi kad nestane struje...pa mozda moze biti problema...

Zeky

Reply to
Zeky

Teoretski - kondenzator od 50-100 uF paralelno "jumperu" za paljenje bi mogao biti dovoljan.

Nije mi nikad trebalo pa nisam isprobavao, probaj pa javi.

Reply to
Chipps

Hm, o tome sam i ja razmisljao, potrazim rjesenje!

Reply to
lanko

Na kojim plocama ovo radi? Ja sam probavao sa intel i starim DTK i napajanje se upali ali ploca stoji u resetu dok se ne pritisne tipka za paljenje...

OK, isprobati cu Hvala!

Reply to
lanko

ajd ako rije¹i¹, javi mi i mene muèi isti problem

Reply to
Kameleon

Rjesenje: umjesto tipke od napajanja stavio kondenzator od 100 uF i stvar radi!

Reply to
lanko

Znaci ideja je bila dobra ! Mozes li sada probati kako radi na kratki ispad el. mreze npr. 10 sekundi ?

Reply to
Chipps

stvar

?

probano i na 2 sec i na 10 sec, sve je proslo bez greske!

Reply to
lanko