LED 10W

Gledam sve nesto za samogradnju malo jace lampe za bicikl koja bi bila upotrebljiva po sumi po noci naravno.. Eh sad, na ebayu ima 10watt-nih ledica koju bi fiksirao na jedan mali reflektor i slozio bi neki pasivni hladnjak, to nije bed. Jedina stvar koja mi nije jasna je spominjanje drivera. Kakav driver? Kaj ju ne mogu ja puknut drito na napon na kojem ona radi ravno iz baterija u seriji? Molim pojasnjenje tog dijela.

Hvala

Reply to
Quid

"Quid"

driver ne mora biti softver, nego "gonic", izvor struje i napona, dinamo, clanak itd... pogadam jer nisi dao link.

Reply to
miha

Driver je strujni izvor, odnosno sklop koji ?e kroz led tjerati konstantnu struju neovisno o naponu napajanja.

Reply to
Briglja

Uzmi jednu Q5 diodu i miran si. To svjetli ko mutavo i ja sam na baterijskoj lampi koja je koristi zalemio ditrektno, a napajanje je LiIon baterija. Inaèe driver je sklop koji ogranièava struju da nebi skurila diodu tj. ¾ivotni vijek diode se drastièno smanjuje ako kroz nju teèe jaèa struja od one koja je u datasheet. Naravno da veæina dioda jednostavno izgori u tom sluèaju ali su ove jaèe ne¹to otpornije.

Reply to
Hombre

E super, hvala svima na odgovorima..

Reply to
Quid

Napon baterije je 3.6V ako ih spoji? 3 u seriju, a kada su pune je to i preko 4V. LED radi na oko 3.4 V pri nekoj nazivnoj struji. Ako spoji? direktno LED na bateriju ona ?e povu?i ve?u struju od one nazivne a to smanjuje vijek diode. Tako da u seriju s diodom stavi? strujni regulatro, ili driver koji struju odr?ava konstatnom, to jest, pona?a se kao strujni limiter kada su pune baterije.

Reply to
Pero

To?no za slu?aj da su baterije 'idealni' naponski otpor! Ina?e kod realnih baterija dolazi do pada napona kada sna?na ledica povu?e ve?u struju. Mo?da je dobra opcija i s punjivim baterijama 1,2V?

Vratio se kralj.

Reply to
coin

:))) f

Reply to
filiplolicREMOVE

eve ga:

chuspy

Ja danas malo premjerio ovu moju Q5 i vuèe 1,56 A kod 4,17 V Padom napona pada i struja tako da je kod 3,6V struja negdje oko 600 mA

Reply to
Hombre