kontrola procesa racunalom?

Za pocetak, oprostite mi na cross-postu. Ovako imam vece sanse, a i mislim da pitanje nekak spada u sve ove grupe..

Govorim o automatizaciji nekih procesa. Htio bih si spojiti roletne, svjetla po kuci i jos neke stvari na komp pa da isprogramiram komp da mi pali/gasi svjetla, otvara/zatvara roletne i radi ostale stvari automatski.

Dali postoji vec neki ureðaj koji se spoji na komp i na (npr.) el. motore pa se preko kompa kontroliraju ti motori?

Bilo bi dobro i da se moze napraviti limit okretaja da se motor automatski ugasi kad zavrsi posao..

Ima li tko kakvih knjiga ili linkova glede ovakvih pitanja?

Hvala

--
BobCat @ Complex
Complex Team Collective

* Somos el equipo complejo colectivo. Prepárese para ser asimilado.
Agregaremos su distintivo biológico y tecnológico nuestros el propio.
Usted se adaptará para servir el colectivo. La resistencia es vana.
Reply to
BobCat

Uredjaji koji rade takve i slicne stvari se zovu PLC-ovi, njih mozes isprogramirati da rade sta god zelis, a mozes ih spojiti i na PC i upravljat preko PC-ja, naravno uz jos truda.

Mozda ti to za u kuci omogucuje neki building management system kakav npr. ima Siemens.

Mickey

Reply to
Mickey

Probaj na

imaju rjesenja za te stvari

Reply to
Pero Pirker

postoji X10 uradjaji. prije nekih 2-3 godine imao sam par njih na probi i bas rade to sve, a komuniciraju putem kucne elektro instalacije. proguglaj malo, a tada ih je prodavala neka firma iz pule (mislim automatika10 da su se zvali)

Reply to
CyberBear

posalji mi shemu sta bis zelio pa cu ti reci sta ti treba koliko te to kosta i kako to najjednostavnije napraviti jer ti je pitanje previse uopceno

  1. potreban mi je broj i motora njihov tip
  2. broj senzora i zeljene medjuveze npr(senzor kise zatvara prozore i sl.)
  3. dali zelis regulirati preko kompa ili napraviti samostalan uredjaj
  4. kako ces komunicirati sa uredjajem -irda -fm daljinski -preko telefona, isdn (naprimjer dokupis jos par brojeva od t-coma pa kad nazoves jedan pali se klima itd)
Reply to
Celer

Nisam jos napravio shemu.. Uskoro cu si kupiti novi komp, a ovaj cu ugraditi u dnevnu sobu za starce, spojiti ga na TV, uzet bezicnu tipkovnicu i misa, umreziti sa svojim novim kompom, umreziti na (vec postojecu) bezicnu mrezu, spojiti na net prek ADSL-a i spojiti na surround kucnog kina..

-> Iz fotelje prek bezicne tipkovnice i misa citas mail/surfas, slusas muziku, gledas filmove, igras igrice (karte, sah, itd.)... Nekak vidim neogranicene mogucnosti.. Sky is the limit.

Sad bi na taj komp spojio i nekakav mehanizam za paljenje/gasenje svjetla po kuci (ali da imam mogucnost i upaliti/ugasiti svijetlo na mjestu (npr. na stubistu) a ne da moram na komp). Isto tako i za dizanje roletni (npr. namjestim svaki dan u 8 ujutro da mi osvjetli kucu). Pa i za otvaranje/zatvaranje prozora.. Ali isto moram imati mogucnost i rucno to napraviti a ne da iskljlucivo prek kompa to radim...

Onda da taj komp bude na netu 24/7 (flatrate da imam) pa da kad odem na more, spojim se na net i iz dubrovnika (ili iz australije) otvorim prozore i roletne da mi se kuca prozraci.. Ili da navecer upalim svjetlo.. Mogu si i postaviti web kamerice na taj komp pa iz dubrovnika (ili iz australije) sve nadgledati..

Nebi bilo ni lose da mogu nekak spojiti kontrolore za vodu na komp pa da usred vruceg ljetnog srpnja/kolovoza mogu iz dubrovnika (ili iz australije) zaliti cvijece i vocke u vrtu.. Pa i one u kuci ako je moguce... Kontrolirati centralno u kuci.. Da se npr automtaski upali u 6 ujutro da se probudim u toploj sobi.. Stari uvijek ugasi (smanji na minimum) grijanje prek noci i pojacamo ga tek kad se probudimo...

Ufff.. jesam se raspisao.. Al stvarno su mogucnosti neogranicene...

pa ne znam.. 20-ak roletni i 20 (klizecih) prozora

30-ak prekidaca za svjetla

vidis vidis.... ne losa ideja.. pada kisa a ja sam na kavi.. nikog nema doma.. pocne pljusak.. skroz nelosa ideja... Eto i to..

Bilo bi dobro da se moze isprogramirati.. To je ipak najjednostavnije prek kompa.. I kontrolirati neke stvari.. Napravis i snimis si scheme i ucitavas ih kak ti pase..

Pa ak je spojeno na komp moze prek neta.... kaj ne? Necu sad imat telefonski broj sam da si mogu zalit cvijece vani.. :))

Oprostite na duuuugom postu...

Pozdrav!

--
[...]

ok sta se tice

  1. U tvom slucaju ce mehanika i kabliranje za prozore i roletne biti najkompliciranija

  1. hardvarea za tako nesto najbolje je i najednostavnije napraviti port expander za paralelni port ili ISA karticu (ako je tvoj komp uopce ima u sto sumnjam) jer brzina odaziva je u mili sekundama. To jest prosiriti broj ulazni izlaznih linija. Spojiti ih na optokaplere na triace i rele-e itd

  2. dovoljna software u visualbasicu dovoljno jednostavno i brzo

javi se na MAIL pa cu ti poslati sta sve trebas napraviti ja tako nesto ali manje imam vec 3-4 godine

-klima

-centralno

-telfax

-i nesto rasvijete i radio sam na razvoju "pametnih soba" za apartmane hotele pa imam nekih iskustva

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/
Reply to

Pogledaj

Pozdrav

Srdan

BobCat wrote:

Reply to
Srdan Lasic

sve je to ljepo i korisno (do neke granice) i potrosit ces puuno vremena i truda da to napravis i kad to napravis neko vrijeme ce radit pa ce se nesto pocet kvarit itd... pitanje je da li ce ti se kasnije dat sve to odrzavat? tako rasireni sustavi (u sirinu) obicno zahtjevaju sluzbu odrzavanja... ako ti je to za tvoj dom predlazem da ides postepeno... npr za pocetak samo grijanje i rasvjeta... :))

Reply to
upitnik?

Za rolete ima¹ odlièno rje¹enje koje reagira na svjetlo bez kompa, ¹to ti ujedno znaèi i manje ¾ica. Elektromotori postoje samo im treba podesiti stop/go mode kao i pripadajuæem senzoru. To ti zna svaki malo bolji tenda¹. Sigurno. bok

Reply to
®u¹kin.

Bravo! A onda ti uljeti neki strièek u liniju i poène tako brzo mahati prozorima da ti sve izvjetri! :)) sorry. Ne izdr¾ah bok

Reply to
®u¹kin.

I netko skuzi tu tvoju automatiku, pa kad ti fino otvoris prozor, on ti se usece u kucu i pogleda imas li kaj za "posudit".

--
Pozdrav!
http://www.elektronka.com/

Sve je to lijepo i fino. Ali :

  1. Lijen si uzasno
  2. Ako nestane struje doma, zaboravi i Dubrovnik i Australiju.

Reply to
modul

I morao si ostaviti sav onaj tekst ispod (krivo kvotanje) da bi napisao tri ne bas pametne recenice.

Reply to
Crni maèak

Bolja varijanta je ugradit neki stariji PLC u kucicu, profi stvari, a ne ove nove idiotarije kod kojih neznas kad ce crci ili pocuclati virus s neta. Kad ti dopizdi (izvinite na zrazu) sve to prepravis za kontrolu dvonoznih stakora ili napravis automatiku semafora u susjedstvu

486 still rides! songman_hr
Reply to
pjesnik