Jedno teoretsko: ispravljaè za pretvorbu djelatne snage SAMO s bipolarnim tranzistorima

Frend me zamolio, dobio je temu za seminarski:

Za¹to se ne mo¾e izgraditi ispravljaè koji bi kao komponente za pretvorbu djelatne snage imao samo bipolarne tranzistore?

Ja sam mu pomogao otprilike koliko sam znao, ali to jo¹ nije dovoljno.. Pa ako ima nekakva dobra du¹a s literaturom i/ili idejama ¹to da napi¹e, molio bih ju da podijeli informacije. Hvala!

Reply to
Ivan

©to se misli pod ovim?
Reply to
vaso

"Ivan"

bipolarci su strujno upravljani elementi.. To ukomponiraj sa onim ¹to je cilj pokazati kroz nauèeno i zadovojiti ces seminarski.

Reply to
miha

Moze se ali bi imao vise problema... Uzasno niska efikasnost ako je disipativni regulator u igri i najvaznije, galvanaska veza sa mrezom (opasno po zivot)... Ako je SMPS tj prekidacka verzija moze, efikasnost je malo bolje ali opet imas problem smrtnosti.. Zaboravi.

Reply to
zega

pretvorbu

ti ces

Ne mo=BEe=B9 to napraviti jer tranz. ne mo=BEe izdr=BEati negatvni zaporni napon kao dioda tj. u 3. kvadrantu mu je karaktreristika koma, iz tog razloga ne mo=BEe=B9 napraviti ni ispravlja=E8 s bip. tranzistorima.

Reply to
nheef.rceg

Pri ovome sam ionako mislio da se napon prvo ispravi diodnim mostom, nije mi bilo na kraj pameti spajat tranzove na AC mrezu... Meni je na pameti bilo izbjegavanje transformatora...

Reply to
zega

Hvala svima! Pomoglo je ;)

Reply to