hm.. kontrola s raèunala..

ima li kakav sklp iz prve ruke , da s njime mogu upravljeti signalom od 5 v, a da on propu¹ta ili ne propu¹ta struju.. znaci signalom s raèunalnog porta paèim ili gasim bilo ¹to..

postoji li ne¹to tako jednostano,, ili je to kompliciranije???

Reply to
john

ULN2803 (8 x TTL input, 8 x Darlington driver output)

Reply to
BessSoftware

di kod nans to ima za kupiti ,,ako ima??

hvala

Reply to
john

hm na¹ao u chipoteki...

no ja bi neki gotov sklop (nisam elektronièar)

da kada dam signal 5 v iz kompa,, da on propusti struju 220 v i 16 A barem ,,

jel ima tako ne¹..

kolko vidim ovaj barata s 50 v i 500 mA,, to mi slabo ili bi morao to onad preko trafa dizati,, uffff :))

hvala

Reply to
john

Joj ne.... Treba ti sklop kojeg ce ti kontrolirati komp preko LPT porta. To danas nije problem i imas hrpu shema. Onda taj mali sklop staviti da ti kontrolira ili tiristore ili neke manje releje. E tek tako mozes upravljati sa 230V i 16A, drugacije nikako! Recimo, onaj IC koji ti je BessS predlozio ti moze drivati i manje releje, kuzis...? Ako ne znas sam sloziti, vjerujem da ce ti to netko s grupe za male pare polemiti, ti samo kupis materijal... Pozdrav!

PS: "ili bi to morao onda preko trafa dizati, uffff :))", citiram. Kad bi dizao taj napon preko trafa, onda bi ti pala struja. Snaga je uvijek konstantna na transformatoru (ako zanemarimo gubitke), dakle 230V * 16A =

3680W, a 50V * 500mA = 25W, dakle sa transformatorom bi mogao dobiti 230V, ali bi ti struja pala na svega 108mA. Postoje dvije transformatorske jednadzbe koje upravo o tome govore. Koliko puta dignes napon, toliko puta smanjis struju i obrnuto.

U poruci:d3vt2j$1qv$ snipped-for-privacy@ss405.t-com.hr, john je napisao/la:

[...]

LPT na kompu ti ima 8 logickih izlaza - znaci da mozes kontrolirati i do 8 uredaja.

E, sad, mozes staviti da ti LPT direkto pali/gasi relej (relej sa antiparalelnom diodom), ili mozes galvonski odvojiti mrezu 220V od kompa (preko optokuplera (u slucaju da se nesto dogodi, tako da kompu ne bude nista). Ili mozes staviti da LPT upravlja NPN tranzicom, koji pali gasi relej. Pa mozes staviti triac... Ima puno nacina.

Koje trosilo bi kontrolirao? To je vazno zato da znam dal je trosilo induktivno/kapacitivno ili ima samo radini otpor.

BTW. ako nisi spretan s lemilicom, javi mi se na mail.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Pogledaj post "LPT lightshow" na binsima ;) Isti taj sklop mo¾e¹ iskoristit za upravljanje ureðajima. Daj nam jo¹ malo detalja

Reply to
Ivan

U poruci:d40m0m$1vf$ snipped-for-privacy@news1.xnet.hr, Ivan je napisao/la:

: Pogledaj post "LPT lightshow" na binsima ;) : Isti taj sklop mo¾e¹ iskoristit za upravljanje ureðajima. Daj nam jo¹ : malo detalja

Replayao si meni, a imam feeling da pitanje o detaljima saljes johnu, ali nisam siguran. Ako ja trebam dati jos neke detalje, samo pitaj sto te zanima.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

mozes upravljati do 12 izlaza ako koristis kontrolne line i data line

Reply to
Zemaljko

Replayao sam Johnu :$

Reply to
Ivan

ljudi hvala vam ,, malo mi jasnije ,, nje frka lemilica ,, nego kaj i kako zalemiti :)) znaèi u pravilu ne postoji ni?ta u trgovini ,, ako se javi potreba cujemo se...

fala

Reply to
john

evo na¹ao :) ovo me zanimalo.. :)