Gdije ima kuputu UV lampe

Ej ljudi mozete li mi reci gdije ima kupiti UV lampe u obliku cijevi 17 cm ili malo vise (ali normalnih cijena). Htio bih sloziti kutiju za osvjetljavanje kod fotopostupka.

Reply to
joto

U poruci: e5kh2f$miu$ snipped-for-privacy@sunce.iskon.hr, snipped-for-privacy@fer.hr je napisao/la:

: Ej ljudi mozete li mi reci gdije ima kupiti UV lampe u obliku cijevi : 17 cm ili malo vise (ali normalnih cijena). Htio bih sloziti kutiju za : osvjetljavanje kod fotopostupka.

UV lampe su redovito skupe, tako da...

Mozda najbolje da uzmes lampu iz ulicne rasvejete, pa ju razbijes.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Najjednostavnije je od nekog u elektri dobiti ¾ivinu lampu i prigu¹nicu za istu, potom razbiti staklo tako da se ista stavi u papirnatu kutiju i lagana udari sa malim èekiæem, lampu montirati u kutuju u kojoj treba osvjetljenje UV a prigu¹nicu van kutije. UV svijetlo NESMIJE biti vidljivo oku, kad se ugasi saèekati jo¹ neki minut-dva pa otvoriti kutiju. Ovo sve samo u sluèaju da temperatura koju proizvede lampa nesmeta ploèici na kojoj se radi fotopostupak po¹to je ista velika zavisi od jakosti lampe, 150 do 200 W nebi trebalo smetati odmakniti je od ploèice da se izbjegne temperatura.

Reply to
sklop

Postoje cijevi 17cm za mali prijenosni solarij, i kostaju nove oko 6-8 EUR /komad (to su UV-A cijevi, sto odgovara valnoj duljini iz podrucja osjetljivosti foto laka).

Solarij ima obicno 5-6 cijevi od 8W (Philipsov ili slicno), no cesto ljudi bace u smece citav solarij kojemu samo neke lampe ne rade, ili je nesto drugo krepalo (potraziti na sajmistu....). Anyway, iz jednog solarija sa 5-6 lampi sigurno mozes izvadit 2-3 ispravne i napraviti osvjetljivac i tako proci jeftinije. Za osvjetljavanje euro-plocice svakako su dovoljne vec i 2 cijevi.

Potrebne su jos prigusnice i starteri. Na jednu prigusnicu mogu se spajati po 2 lampe u seriju. To sam nasao kompletno u nekakvoj "neonskoj" reklami.

Ja sam napravio osvjetljivac sa 3 cijevi i zadovoljan sam rezultatom.

btw. Probao sam sa ljubicastim cijevima onim od 4W iz aparata za provjeravanje novcanica, ali foto-lak bas i nije osjetljiv na tu valnu duljinu pa rezultati nisu dobri, dakle to otpada.

Reply to
kiri

U chipoteki prodaju UV neonke za 34kn, a ja sam kao prigu¹nice iskoristio elektroniku iz ¹tednih ¾arulja.b Sve radi za 5.

Reply to
Briglja

Ali nek' pazi, nisu sve ¾ivine, ima i drugih vrsta(natrijeve-¾ute)

Ma ljudi sve to ide bez problema sa obicnom zaruljaom os 200w na udaljenosti oko 15-20 cm za 10-15 minuta.

Reply to
Amadeus

svaka cast tim zaruljama ,ali su za foto postupak za jednu stvar...

--
Pero(Klicov), makni SPAM za reply
kaciga glavu cuva ,a sta cuva kacigu?.!!?