Fotopostupak - osvjetljavanje - vrijeme

Pozdrav grupi! Radim PCB fotopostupkom. Izvor svjetla je reflektor sa 150W halogenom zaruljom, staklo na reflektoru ispred zarulje je uklonjeno. Vodovi su isprintani na papir koji je uz pomoc ulja ucinjen prozirnim. Plocica i papir su pokriveni pleksiglasom. Planiram napraviti test sa 4-5 probnih osvjetljavanja i razvijanja. Pitanje za vas je: u kojem rasponu vremena osvjetljavanja da radim takav test, odnosno kojeg reda velicina je vrijeme uz koje bi ovaj postupak, uz gore navedene uvjete, dao zadovoljavajuce rezultate. Trazim samo okvirnu procjenu, a preciznije vrijeme unutar te procjene ce mi otkriti test. Recimo, 5-10min, ili 10-15min, ...?

Pozdrav, Zoran

Reply to
Zoran

papir

E, i udaljenost lampe oko 40cm.

Pozdrav, Zoran

Reply to
Zoran

nemoj imati pleksi, uzimi staklo, meni je pleksi radio puno sranja, pleksi ne propusta UV

vrijeme

Reply to
Zemaljko

Nabavi lampu za suncanje, na buvljaku je dobijes po cijeni malo kvalitetnije zarulje

Reply to
Drago

Ja ti imam zarulju od javne rasvjete, nisam razbio balon. Printam na foliji i prekrivam obicnim staklom. Vrijeme rasvjete oko 4 min.

Reply to
Tonci

Da si razbio vanjski balon, imao bi vrijeme ekspozicije od 30-45 sekundi...

Reply to
Brane2

da se ja malo ubacim dosta sam radio s fotopostupkom i ne kuzim zasto teziti tako kratkom vremenu, samo sto mozes puno lakse fulati i previse osvjetliti, tj. vece sanse za neuspjeh svima osim proficima koji puno rade je sve sto se broji minutama ok vrijeme.

Reply to
zhabulin7

ja sam razvijao plocicu sa vec nanesenim fotoslojem reflektorom od 200W na udaljenosti 15cm 20 min i ispalo je od prve super. staklo debljine

5mm koje je bilo na reflektoru sam skinuo i dignuo toliko da mi gornja povrsina bude od lampe 15cm. na staklo stavis foliju i na foliju plocicu a na nju neki uteg ili slicno da je folija dobro stisnuta i da se slucajno ne pomakne.hladio sam to sve obicnim kucnim ventilatorom.To je bio prvi pokusaj i plocica je ispala super.
--
Pozdrav!
G@RO

ili jos bolje kupis si malu UV neonku i s njome ti osvjetljavanje traje desetak minuta ili najbolja solucija posto je proljece i sve toplije vrijeme izadjes na sunce i suncas se i ti i plocica :)

Reply to
Sepa

Ja osvjetljavam sa ¾ivinom ¾aruljom (oko 60W) 12 minuta. Predlo¾ak si isprintam na foliju laserskim printerom i to u dva primjerka-za¹to u dva? Predlo¹ke preklopim jedan preko drugoga pazeæi pri tome de se vodovi poklapaju i na taj naèin dobivam tamniji otisak voda. Predlo¾ak namjestim tako da onaj dio folije na kojem je nane¹ena tinta (toner) prislanjam na ploèicu jer na taj naèin svjetlost ne mo¾e proæi ispod voda i osvjetliti ne¾eljeni dio. Rezultati izvrsni! Provjereno i sa vodovima predviðenim za SMD

Reply to
xxx

prije je bilo rijeci da se isprinta na paus papir i onda se umoci u nesto pa to postane prozirno a vodovi prilicno crni...tako nesto, kako se to konkretno radi, u sta se papir umoci, cuo sam da se moze u neko ulje, pa aceton ali....

Reply to
Mlaen

Postoji CRC-ov Pausklar spray za to. Ima ga u Chipoteci, 200ml oko 40kn. Samo nemojte sad s onim "sto dalje od Chipoteke"....

--
Pozdrav!
http://www.elektronka.com/

NI folija vise nije skupa. Mislim da je ipak prozirnija nego paus koligo god ga spricao sprejem.

Reply to
Tonci

e da jos sam zaboravio da sam koristio 2folije. kopirao sam isprintan predlozak (imam deskjet pa nemrem s njim na foliju) dva puta i pripazio da se dobro poklapaju mjesta za rupe na pad-ovima i vodovi.folije sam zalijepio selotejpom na rubovima gdje nisu bili vodovi.

--
Pozdrav!
G@RO