Elektricni kremen

Ako mi netko moze objasniti ili dati informaciju kako se zove ono sto u upaljacu baca iskru, tj. malu "munju" koja preskace 1mm do plamenika... I kako to cudo radi, na pritisak prsta napravi ogroman napon, a nema baterije (ili ima?)... vec cista kineticka energija pretvorena u elektricnu...

Hvala

Reply to
Dakky

http://dimkoelectronics.wordpress.com
Reply to
Mario Malenica

Mario ti je stavio link, ali ako ti engleski nije jaèa strana, onda ukratko: Radi se o piezoelektriènom efektu. Naime, to je efekt ili pojava pri kojoj neki kristal stvara razliku potencijala (napon) na svojim krajevima kad se na njega djeluje mehanièkom stilom. Vrijedi i obrnuto.

Kada pritisne¹ dugme, ono napinje oprugu koja se u jednom trenutku otpu¹ta i svojom silom (energijom) djeluje na kristal. Udarac o kristal uzrokuje pojavu napona koji mo¾e biti i par stotina volti, pa èak i tisuæa, ali naravno, jako male energije. Èesto se koristi kvarc kao kristal.

Hvala obojci, sad je malo jasnije :)

Engleski mi dobro ide i jaca mi je strana, ali sa tehnickim pojmovima kiksam :-)

Iako mi i dalje nije jasno kako komad kamena moze proizvesti elektricnu struju kada se djeluje na njega mehanicki.

Kao djeca smo od modre galice radili kristale. Mogu li ti kristali postici isti efekt?

Reply to
Dakky

neki kristal stvara razliku potencijala (napon) na

svojom silom (energijom) djeluje na kristal. Udarac

tisuæa, ali naravno, jako male energije. Èesto se

:-)

kada se djeluje na njega mehanicki.

isti efekt?

prouèi sam pojam piezo elektrièni efekat

- Zoki -