Automatsko paljenje svjetala na dizela¹ima?

Mo¾da nije prava grupa ali da pitam...

Trebao bih kako ka¾e paljenje automatsko svjetala na dizela¹ima (po mogucnosti da se upale kada radi masina

-odgoðeno paljenje zbog grijaèa).

Zna li netko gdje bi se takvo ¹to moglo kupiti / dati napraviti? Trebam 4 komada.

Ulovilo me pa o¹lo 300 dlakavih ¾ivotinja...

Thnx.

Reply to
Fido

neznam koliko se stvarno razumijes u elektroniku ali ja bi napravio nesto u stilu da kad alternator pocne proizvoditi struju (znaci upalis auto i postignes dovoljan broj okretaja na remenu) da ti onda okine neki relej s kojim ce ti se svijetla upaliti, ili izvuci signal s releja grijaca i neka ti se svijetla pale kad se grijaci ugase, a to je obicno 10-15 sekundi nakon sto upalis motor.

Reply to
Raven

Signal pokupis sa kontrolnog svjetla za tlak ulja. Kada je svjetlo ukljuceno, dnevna ne rade, kada se iskljuci, dnevna rade.

Reply to
'ajde

to sa lampicom ulja nije bas najpametnije,sta kad ti ponoci se nesto desi na motoru i upali lampicu a tebi crknu svetla! :)

postoji na svakom autu nesto sto se zove ENGINE RUNNING RELAY ! to je relej koji ide sa motora koji se pali samo kad se vec upaluio motor! pojis na njega sa zadrskom od recimo 10 sec i kad upalis auto nakon tih 10 sec ti se upale svetla!

naj sigurnije ti je nac shemu instalacioje!

-- Best regards, Car Killer

skype:car_killer1

nesto

neka

Reply to
Car Killer

ovo mi nebi palo napamet, ali slazem se u potpunosti :)

ako ga nadjes kod mene na tipu ili alfi ja placam klopu :), na passatu vec vjerujem da postoji

--
Raven
remove NOSPAM from mail

Hvala svima

Ovo izgleda jednostavno. Pretpostavjlam da nije moguce spaliti zarulje ako se slucajno upali prekidac za svjetla?

Reply to
Fido

Kako god da odlucis razmisli i o tom da napravis samo zvucno upozorenje a svjetlo palis rucno. Tako nema sanse da ostanes bez svijetla ako padne tlak ulja ili izostane punjenje akumulatora. Ja koristim indikator tlaka ulja i dosad nikad nije zazujao bez da se upalio motor. Jedino da imas problema sa motorom pa da treba duze verglat dok zapali a tada jos uvijek imas rijesenje sa alternatorom.

Reply to
oldtimer

"reset" wrote

To bi iz gornje recenice trebalo bit jasno. No ne kad je ulje zagriojano jer tad tlak padne puno brze nego kad je ulje hladno. Znaci jedino ako duze vergla pa da dobije i tlak ali i tada se sve svodi samo na koji Watt za zujalicu a ne na jake struje za svijetlo. BTW: kod starijih motora kad su vruci samim verglanjem ne dobijes tlak. Tada lampica zmiga ali se ne gasi :) Ali kako god se decko odluci bit ce OK. Da ce tlak ulja u radu pasti za to je stvarno malo sanse ali tada ionako nema daljnje voznje a da ce otkazat alternator ima nesto vise sanse no tada najcesce mozes produzit voznju dok god ima struje u akumulatoru. Osim ako pukne remen :) Kako god ja preferiram samo zujalicu a ne automatsko paljenje svijetla. Znas onu: "osobno misljenje je kao dupe- ima ga svatko " ;)

Reply to
oldtimer

"Trinitron" wrote

1 Tlak u motorima se regulira posebnim regulatorom. Tlak kod starijih motora zbog rijetkog vruceg ulja, istrosene uljne pumpe i velikog zazora na lezajevima radilice i bregaste opada no normalno ne toliko da se pali lampica indikatora. U najgorem slucaju pri leergasu lampica moze zazmigat. No tada i alternator moze NE puniti. To se u pravilu ne dogadja u voznji nego pri (pre)malom leer gasu. 2 ovo sa crv.lampicom koja pokazuje kolicinu ulja si pogodio ko prstom vrit ;) Mi govorimo o crv lampici koja se pali kad motor nema dovoljan tlak ulja. Ne govorimo ni o crv.lampicama straga na autu. 3 Crvena lampica je INDIKACUJA nedovoljnog ili cak nestanka tlaka ulja
  1. ono sto kazaljkom pokazuje tlak ulja u BAR-skali je INSTRUMENT a ne indikator.
5 prodaj mercedes i kupi tricikl - lakse ces ga skuziti ;)
Reply to
oldtimer

Treba slo¾iti samodr¾eæi relej koji æe otpustiti tek kad se iskljuèi kontakt, tako neæe ostati bez svjetla.

Reply to
Dusko Lolic

To je istina, ali kod auta koji imaju instrument za kontrolu razine ulja, razina se prikazuje sam pri davanju kontakta, prije paljenja motora.

Reply to
Sin&sha

"Trinitron" wrote

Krivo, za ukljucenje se moze koristiti indikator tlaka ili alternator. I jedno i drugo proradi nakon sto motor upali. Izuzetak je na pr neki stari mercedes kojeg treba dugo verglati ;) Tada vec verglanjem dobijemo tlak ulja (i svjetlo) a ragu jos treba jos dugo vrtit. Tu je alternator u prednosti jer ce proradit tek kad motor stvarno upali.

Reply to
oldtimer

"Trinitron" wrote

A izvod na alternatoru,garantiram, moze bez problema podijeti to opterecenje ! Je da i on "pogoni" lampicu ali napravljen je za jos dodatne stvari, i bas zato je tvornicki debljina kabela na D+ izrazito veca negoli onog na indikatoru tlaka ulja, koji se usput nalazi na glavi !

Cuj, ja sam rekao svoje misljenje , ti si me poklopio glupostima pa sam ti ipak lijepo i konstruktivno odgovorio. No kako i dalje demagoski meljes puno gluposti jos jednom cu ti odgovorit ali onda je dosta.

1) Ti si tvrdio :
Reply to
oldtimer