audiofili

Hear, hear. :) A odakle ti izvor koji ce davati 100kHz? Profesionalna studijska oprema semplira na maksimalno 96kHz ako se ne varam s kvantizacijom od maksimalno 32 bita, sto ce reci da ne mozes dobiti 50kHz u reprodukciji da se na trepavice postavis ako je vjerovati Nyquist-Shannonovom teoremu o uzorkovanju.

Reply to
stylex

Teoretski razlike nebi trebalo biti, ali u praxi se zna pojavit (pogotovo sa zvucnickim kablovima), pogotovo u nekim kombinacijama pojacala i zvucnika. Najprihvatljivije objasnjenje mi je da se kabel ponasa kao LC titrajni krug frekvencije par Mhz prikljucen na izlaz pojacala i koji putem povratne veze uzrokuje izoblicenja unutar pojacala.

Inace meni je najveca misterija zasto HIFI oprema (pa cak i extremno skupi uredjaji) jos uvijek koristi chinc/RCA konenkcije i nebalansirane kablove.

"> Prije dosta godina u Novom Sadu u studiju istoimenog radija koji je tad bio

tannoy red ili gold driveri? cisto znatizelje radi...

tel. parica je bila najbolja ili najgora? pretpostavljam najbolja? stavio bih ruku u vatru da je tako...

Reply to
bandido

drpanje love, samo to... u pro vodama je 600ohma impedacija ulaz/izlaz standard, HIFI namjerno nije definiran...

Reply to
bandido

Jos i ima logike osjetiti razliku u analognom interconectu, ali kod digitalnog prijenosa podataka gdje se koriste rarni crc-ovi i recovery izvorne informacije.

A stone je dobro rekao, da bi vidio razliku moras probati dvije razlicite stvari da bi imao deltaT. Imao sam u servisu jedan stari zv izvadjen iz TV-a, onako bez kutije, cisto za isprobavnje koje kakvih drangulija. Jednog dana mi je dosao maturant sa zahtjevom da mu napravim pojacalo u A klasi mosfet, on je donio shemu, a moje je bilo da nacrtam plocicu i to sve skupa stavim na hrpu i da to radi. Kad je bilo gotovo, naravno, isprobavao sam na taj zv iz tv-a. I prva reakcija je bila pravo iznenadjenje, prosto nisam vjerovao da je to taj isti zvucnik, nesto nevjerojatno dobro. I sad posto je vec bilo vrijeme na knap klinac je dosao po pojacalo a ja ga stalno odugovlacim, pa cekaj vidis da slusam muziku, cekaj jos malo.

To me posjetilo na onu da su ton majstori osjetili razliku izmedju tel. parice i audio kabla. E sad tko bi osjetio razliku izmedju 1K i

100K necega, osim naravno u novcaniku....
Reply to
Korisnik

leti

000

, moj prvi post je namjenjen onima koji otkidaju od djeèjih usta za takvu opremu, ili skrivaju od ostatka svoje obitelji stvarne tro¹kove za oprem u

Reply to
kristijan

I jo¹ dolijeva¹ ulja na tu vatru!?-:)

  1. >

ra

Ma znam ja kome se prodaju ti kablovi i za koje pare. Moj prvi post je namijenjen "obiènoj raji" koja crnèi za koju kilukuna, a kupuje takvu opremu otkidajuèi od djeèjih usta. Ovi kaj su se nakrali grdih para u lijepoj na¹oj si mogu kupiti i kablove i meklarene i vejrone bez obzira koliko to ko¹ta, pa u neku ruku po¹teno da ovi s kablovima kradu opet od njih.

Reply to
kristijan

Kabel na¹ koji jesi, Èuje se ime tvoje.

Doði signal tvoj. Budi audio slika tvoja. Kako na komponenti, tako na zvuèniku.

Zvuk na¹ kristalni, daj nam danas I otpusti nam izoblièenja na¹a Kako i mi otpu¹tamo nevjernicima na¹im I ne dovedi nas u napast da kupimo jeftiniji kabel, Nego izbavi nas od ku¹nje.

Amen.

:)

Reply to
Tomy_9A5ALL

'Ajmo jos malo:

- Audio society of Minnesota je sprovelo zanimljiv blind test (nitko nije znao sto se trenutno "slusa") sa 4 vrste kablova ($3 do preko $8000) uz pomoc audiofila iz razlicitih platezzno/iskustvenih kategorija. Nakon testa

86% audiofila je bilo ubijedjeno da kablovi imaju utjecaja.

- Engineering white paper, koji opisuje mjerenja i testove nad 12 vrste kablova (dosta star WP iz 1990, ali upecatljiv)

StoneThrower

Stonethrower

Ahahahh :)))))))))))))))))))

Bladerunner

Tocno. Ali frekventni opseg nije jedino svojstvo audio sustava. Izvor ni ne treba davat 100khz. Nek daje 5 kHz.

To sto pojacalo propusta do 20 kHz ne znaci da je signal od 5khz na izlazu vjeran ulaznom. Pa cak i da distorziju zanemarimo, da je 0,000000000000% Pojaèalo kojemu je granièna frekvencija 20kHz, da ima samo jednu reaktivnu komponentu , a ima vise, i da mu taj opseg ogranicava namjerno na 20khz, kao sto je C u povratnoj vezi, uzrokovat ce fazni pomak, odnosno kasnjenja na 20Khz od 45 stupnjeva, a na 5 khz 14 stupnjeva.

to je 14 stupnjeva u prostornom zvuku. Fazni pomak ne bi bio problem na jednoj frekvenciji, jer je isti na oba kanala ali problem su razlicite frekvencije,

1khz ce imat fazni pomak 2 stupnja, 10 khz 26 stupnjeva. Audiofil to cuje kao promjenu polozaja izvora zvuka u prostornom zvuku. I onda mu to jebe koncepciju, kao da orgulje nisu stalno na mjestu, violina sa krive strane u orkestru, flauta stalno bjezi, sve mjenja polozaj, za iznos faznog pomaka, odnosno pri svakoj promjeni frekvencije, instrumenti su na drugom mjestu.

To je samo jedan efekt, ima ih jos, i cinjenica je da audiofili osjete razliku, a ona nije u kilohercima, kao sto vidis, kiloherce cak ne mora ni cut, moze biti starkelja koji cuje do 6 khz. A uzrok toga moze biti kabel, koji unosi fazni pomak zbog kapaciteta.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Ovo mogu samo potpisati.

Reply to
Coin

Ne sjeæam se vi¹e.

Vara¹ se, parica je jedina bila osjetno lo¹ije ocijenjena.

Reply to
Coin

Ma nisi ti vidio vatru ako ovo smatra¹ imalo vruæe :)

Reply to
Coin

/CUT

Dakle, test je bedastoæa. Testirali su oèito ¹rot od kabla s "pravim" kablovima - i èak meðu njima je pobjednik èista statistika.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Ajebagaled vi¹e i kablovima i zvuku. Jel' ima tko na grupi analizator spektra? Osciloskop pretpostavljam ima veæina. Mo¾da netko ima i onaj "arbitrary" generator valnih oblika. Ako ima vremena i kablova, naðete se, poslu¹ate naslijepo, izmjerite s aparaturom i donesete zakljuèak. Ovako k'o fratri i brojanje zubi u magaradi.

Reply to
Mario Malenica

BTDT. To je veæ odavno napravljeno, testirano i dokazano. Meðutim, to ne poma¾e. To ti je ko da ode¹ u Iran i popi¹a¹ se nasred d¾amije. Reakcija je oèekivana i potpuno indentièna.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

To je tipièan primjer gdje elektronicar pokusava uzaludno otkrit kako to audiofil osjeti razliku u kablu. I onda mjeri gusenje, naravno otkriva razliku gusenja u kablovima koja stvarno nema znacaja. Omski otpor je linearan otpor, on samo smanji snagu zvucnika, u ovom slucaju za totalno besmisleno mali postotak, manji od 0,1%, a ljudsko uho je potpuno gluho na razliku snage cak od 10%, kod simultanog zvuka, a i 50% gubitka snage uopce nije bitno ni audiofilu, to nadoknadi glasnocom.

Zec nije u otporu zice !

Zec je u induktivitetu i kapacitetu zice. Iako je induktivitet relativno mali, ali niska je i impedancija zvucnika, te inuktivitet ima puno veci induktivni otpor nego je tu netko izmjerio omski otpor. Ali induktivni, za razliku od omskog otpora stvara fazni pomak ovisno o frekvenciji, i to je, tvrdim, ono sto audiofil cuje, mjenja mu prostornu sliku instrumenata na pozornici.

Kratka usporedba:.

Uzmimo slucaj dva kabela od 2,5 metara, jedan ima 1mm presjek zice, drugi ima 4 mm presjek zice. To je 5 metara zice, do zvucnika i natrag. Induktivitet za 1mm je = 9,1 mikrohenrij

Induktivitet za 4 mm = 7,7 mikrohenrija

Induktivni otpor na za 1mm ide od nula kod nula herca do 0,57 ohma kod 10 khz, dakle puno vise nego je omski otpor. Induktivni otpor za 4mm, o jest 7,7 mikroH na 10khz =0.48 ohma, isto puno vise nego omski.

Induktivni otpor nije isti na svim frekvencijama, on raste povecanjem frekvencije, a time raste i fazni pomak, koji nije isti za sve frekvencije.

Na fazni pomak jos utjece i kapaciet kabela, koji je to veci kod nazovimo ne kvalitetnijeg kabela zbog manjeg razmaka, i pribraja se induktivnom, dalje, i zvucnik je teret sa izrazenom induktivnom komponentom.

Ja cu sad tu stat da ne pisem monolog ko Joseph Ladovic od 10 stranica i racunam jos kapacitete za ovaj i onaj razmak, te fazni pomak za ovu i onu varijantu na ovoj i onoj frekvenciji. Kog zanima nek racuna sam, ali razlika je barem 5 stupnjeva faznog pomaka u frekventnom opsegu .i to oni ocito cuju, mi ne, kad nismo virtuozi, mi nemamo osjecaj gdje u virtualnom zvucnom prostoru kao pozornici treba stajat koji èelo i truba, i nemamo osjecaj da je truba pobjegla 90cm ulijevo kad muzicar odsvira drugi ton, a kod njemu kvalitetnog kabela, truba se pomakla samo 30cm pa to ne primjeti ili misli da se pomiæe trubaè, i prihvatljivo mu je.

Reply to
Petar Bjelèiæ

BINGO 1.

BINGO 2.

Tko je Joseph Ladoviæ?

Ne¹to sam pobrisao, ne¹to ne ali post je 100% ok. Ima¹ pivu kad se vidimo.

Reply to
Coin