Audio predpojacalo - sum

Imam jedno Dolby-evo predpojacalo....e sad, ide ovako:

Na ulazu trafic, iza njega dva tranz BC414, onda ide OP 4558.....sve je napajano single rail......

Sumi podosta, sad malo mozgam kako smanjiti sum, recimo vec sma umjesto 4558 ubacio NE5532, nesto manje je, ali to nista znacajno jer sum dolazi od ulaznog djela.....sad bi me zanimalo mozda dali ubaciti neke kvalitetnije tranze na ulaz, kao 2SC2240 ili nesto slicno da ima manji sum? Nadalje sam mislio eventulano ici da OP ide na dvostruko napajanje, posto postoji u uredaju ali koristi se za nesto drugo....

Reply to
mtech

Koji nivo signala je na ulazu? Jel' napajanje stabilizarno? Provjeri elektrolite, mo¾da su 'kaput'? Provjeri mase, mo¾da postoji ground loop?

Nije problem u komponentama ili kvaru na ureðaju....nego u tome ¹to ¹umi i kad je novi....pa me zanima ima tko ideju da kakve tranze promjenim ili da kemijam ¹to...

Reply to
mtech

Provjeri otpornike, pogotovo one bli¾e ulazu jesu li metal film. Ako ne mijenjaj. Promijeniti tranzistore ne bi bilo lo¹e kako si predlo¾io. Napajanje ne diraj, to nema veze.

Reply to
coin

"mtech"

Veliki otpori na ulazu, a ti ih imas pozama¹ne, daju veliki sum, uvijek Tranzistore ako imas bolje od postojecih naravno da zamjeni. Otpore treba¹ koji malo ¹ume. Napajanje treba¹, ¹to manje. Veci naponi i vece disipacije energije odnosno vece struje daju veci sum. Opcenito je sve slozeno visokoohmski, a tu nema neke velike pomoci. ako nisi zadovoljan konstruiraj ponovno od nule i koristi diferencijalni ulaz jerbo sum obicno sumi isto na oba ulaza pa se zgodno potiskuje kod low noise OPova, odnosno pojaèava ako nemas srece :). Ako je pojacanje dosta veliko, a signal relativno visok u odnosu na razinu suma onda pukni djelitelj na izlazu dok ne smanji¹ razinu ¹uma na prihvatljiv nivo.

Reply to
miha

Toèno je sve ¹to si napisao....a ovakvim "vrhunskim" preampom se dolby slu¾io 80ih.....mislim i za ono vrijeme jer moglo biti puno bolje? Simetriranje ulaza je izvedeno sa trafiæem....naruèit èu nove tranze s manjim ¹umom i popucat nove otpore....

Reply to
mtech

"mtech"

Nemoj biti tako o¹tar. Trebalo bi pogledati cjelinu. Da moglo je bolje, ali za puno vi¹e para. Onomad elektronika nije bila tako jeftina kao danas :), a i iskreno izazivam te da pronaðe¹ wallkman od nekog nepoznatog proizvoðaèa iz onoga vremena pa da èuje¹ ¹to je to ¹um u svoj punin te rijeèi :))). Mislim da bi ti èeljust lupila u pod od ¹oka :) i da bi ti taj Dolby bio "jebenica", pod uvjetom da mozes provariti varjacije u brzini trake :).

Pored toga u ono vrijeme zvuènièke kutije nisu bili toliko osjetljive na visokotonskom podruèju kao danas. Poèesto su "visokotonici" bile nekakve traljave trube ili papirnati zvuènik koji neodoljvo podsjeca na "PC speaker". Srednjetonac je pokrivao dosta daleko i dosta vi¹e preko 3Khz. To ti fino zamaskira ¹um koji se onda vi¹e ne èuje tako stra¹no.

No ima¹ pravo, onomoad nije bilo te¹ko biti elektronièar, bilo je posla i na novim ureðajim jer se sve dalo znaèajno pobolj¹ati :).

Reply to
miha

Inaèe ovo je nekad bilo jako skupo, tako da novac nije u pitanju.

Isto tako vrhunac 1986 tehnike, DOLBY SR. modul se napaja samo jednostrukim naponom ;)

Reply to
mtech