2N3055

ma koji Uce 14V? ako je 14 v onda tranz ne vodi,a ako vodi onda je Uce max1.5V i neka je 5A jos nisi dobio 10W. ako je frekvencija 1Hz a omjer 1 radi:10 ne radi onda vidi koliko se moze i kada ugrijati.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

budem sutra napravio novoga pa se cujemo dakle potenciometar za sirinu vala na min pa gledat kak se grije

(TO220) jer oni

Reply to
markuss

stavio bih ja i neki drugi tranz ili kondice i otpore no ne mogu jer sam dobio ovu plocicu vec nacrtanu od jednog covjeka koji mi ju je nacrtao sam neznam a glupo bi bilo toga covjeka jos zezati

Reply to
markuss

nastimaj ledicu na U2 monostabil da radi:BLIC-pauza-BLIC... blic= je doslovno blic-to je trimer na U2 pauza je 1-5 sekundi i to namistas sa prvim trimerom po volji. kod 4-taktnog motora platine rade sa taktom

50Hz za 1500 okretaja motora,a tebi je u biti dosta da ti da signal samo za "prvi cilindar"

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

ej nisam te s kuzio jer nisam skuzio o ceme pricas s ada o onoj shemi kaj si mi ti dao??? kaj da nju koristim ili kaj ja kad kod sebe stimam to je 0.5sec-manje pauza

Reply to
markuss

reci mi jesi li ista lemio u zivotu osim ovog sklopa? sutra cu biti ovdje iza 11.00 pa cemo iz pocetka. OK? izmjeri struju kroz primar kad je bobina spojena na 12V istosmjernih!

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

nesto malo sam lemio ali htio bi se time baviti e sada ovako

dakletrebam izmjerit struju koju vuce bobina kad ju spojim na akumulator

njegov napon je 12.62v

e sad isao sam stavit jedan otpor u seriju u iznosu 210oma

sad kad mjerim napon na bobini je 0.2 v

a na otporu pad napona 12.6v

a po omovom zakonu strujami ispada 0.0647A

nesto ne radim kak spada jelda

Reply to
markuss

ovo je bilo nest bezveze e vo sada cu izmejritotporbobine i izracunat struju

otpor bobine je 3.8oma

Reply to
markuss

Koliki je otpor na instrumentu kada kratko spoji¹ pipalice :)

Reply to
-Zoki-

Kak si dobio 0,0647 ?

Struja po ovome ¹to si napisao je 12,6/210 = 0,06A ©to bi znaèilo da je otpor bobine R=0,2/0,06 = 3,33 ohma.

Po¹to koliko vidim ti si dosta zaokru¾ivao vrijednosti, otpor je vjerojatno negdje izmedju 3 i 3,5 ohma, ¹to znaèi da ti na 12V vuèe ne¹to ispod ispod 4A.

Ako dobro podesi¹ ¹irinu pulsa mislim da ti hladnjek ne treba.

Zok

Reply to
-Zoki-

cekaj ako stavim hladnjak bilo bi sve u redu osim s osciloskopom kako da podesim najbolje mislim neznam jel se kuzimo potenciometar kojim se stela brzina udara moze ostat vani a d rugi pot unutra stavim i jos kako da vidim da je to to da je pot ok postelan

vjerojatno

4A.
Reply to
markuss

evo ovdje.je.cijeli projekat pa pise sve za.sta.sta.sluzi.i kako radi molim da.procitate.i.pomognete

ic%20fence%22

Reply to
markuss

Pa recimo ... Spoji npr. svjeæicu od auta na sekundar (kako se inaèe spaja), podi¾i snagu dok ne dobije¹ pristojnu iskru. Probaj odokativnom/zvuènom metodom odrediti snagu iskre koja lupa na svijeæici, probaj naæi poziciju kada daljnje okretanje pota de pojaèava snagu iskre i tu ga negdje ostavi. Ako ti prejako udara onda ga smanji koliko ti pa¹e.

Mada ako veæ i dobije¹ iskru trebao bi imati dovoljno snage za ono ¹to ti treba.

Zok

Reply to
-Zoki-

inace sam probavao ovako priblizio sam sekundar bobine izvodu u zemljenja

snagu

svijeæici,

tu ga negdje

treba.

Reply to
markuss

Dok Tr vodi, Uce je mali dok traje porast struje kroz L. Meðutim, kada doðe jezgra u zasiæenje, napon na L-u pada samo na omski dio, a skoro cijeli napon napajanja dolazi na kolektor....

pa ne radi se zavojnici motanoj na zraku i impulsima od 10 minuta! jeba me pas vucjak ako se ne spustim popodne u podrum po staru bobinu od juge i izmirim struju na 12V. uopce me ne zanima omski otpor bobine nego struja! uzmi elektromagnet i spoji ga umjesto bobine i po tvome dobit ces motor.dok raste struja kroz L el.mag. privuce a kad jezgra dodje u zasicenje na zavojnici ostane1V a na tranzistoru 11V i on otpusti-ne bi se slozio sa teorijom. opet se vracam na jugu-tko bi nadavao kontakt bravica i bobina kad bi to tako bilo?ostavis kontakt ukljucen 10-15 minuta i bobina se ugrije i mozes je bez straha uzeti u ruku,a po tvome bi odnija vrag i akumulator i bobinu(ako su platine bile zatvorene). dok ovdje ne izadje podatak o STRUJI kroz bobinu samo trosimo slova uzalud. davno je bilo kad sam se zezao sa tranzistorskim paljenjem tako da sam se igrao sa bobinama i ne pisem bez veze.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

Po mome taj tvoj motor neæe raditi jer i kada je u zasiæenju, struja i dalje protjeèe te neæe otpustiti kotvu.

Prièalo se da nije dobro dugo dr¾ati kontakt kod tih starih modela s bobinom i platinama!!??

Malo elektrotehnike: Kada provede tranzistor, napon na zavojnici je pribli¾no 12V, a struja raste odreðena induktivitetom L. Kada struja prestane rasti, napon na L-u se smanjuje, znaèi, poveæava se napon na kolektoru i znaèajno poveæa disipaciju na njemu.

Jesus ...... totalno krivo.

Kada tranzistor vodi (pod uvjetom da ima dovoljnu pobudu) napon na zavojnici je stalno 12V (tj. napon izvora - Uce od 2N3055). Zavojnica ove bobine se mo¾e predstaviti kao indultivitet + omski otpor, kao i svake zavojnice.

U trenutku ukljuèenja sav napon æe biti na induktivitetu dok æe na omskom otporu biti

0V ¹to je normalno jer struja jo¹ ne teèe. Kako struja poèinje rasti, napon na induktivitetu poèinje opadati a napon na otporu rasti, s tim da je njihov zbroj uvjek 12V. Kada struja dosegne max. vrijednost (koju definira omski otpor) napon na induktivitetu je 0 a na otporu 12V. Dakle ako gledamo zavojnicu u kompletu , na njoj je cijelo vrijeme 12V !!

Napon Uce za to vrijeme æe biti koliko i treba biti kada tranzistor provodi,

0,3-0,7V.

Napon Uce je 12V samo kada je tranzistor iskljuèen, tj. kada krugom ne teèe struja.

Zok

Reply to
-Zoki-

otporu biti

na

provodi, 0,3-0,7V.

teèe struja.

Dobro, malo si pro¹irio obja¹njenje radi realnih vrijednosti otpora, ali......nedovoljno dobro: Treba¹ jo¹ dodati i utjecaj 'izlaznog' otpora tranzistora kao i èinjenicu da osim dovoljne struje baze, i izvor treba biti u moguænosti dati jakost struje odreðenu omskim otporima zavojnice i tranzistora. To uglavnom vrijedi za napajanje iz akumulatora, a markuss najvjerojatnije koristi neki slabiji ispravljaè!!??

otporu biti

na

provodi, 0,3-0,7V.

struja.

to majstore! tranzistor u zasicenju ili ce izdrzati struju ili nece. nema nikakvih "volti" osim deklariranog Uce pri Ic max. ja sam od danas na GO pa cu mozda povremeno pratiti raspravu-ti nastavi ako hoces... vaso za sada gubi 2:0 :-)

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje