IR-detektorer, billiga...?

Jag tänte sätt in larm hemma och behöver 5-6 st IR-detektorer. Jag tycker

250-300 kr/st är lite väl mycket speciellt när en 220v detektor kan fås för 150 kr.

Någon som vet var man kan hitta billiga 12v detektorer? Att bygga om 220v variater känns dumt efter som de är klympiga och desutom saknar typ 3 pulser innan larm...

/Magnus

Reply to
a.b

prisskillnaden ligger i tillförlitlighet, känslighet mm.

Demmpa
Reply to
Demmpa

"man får vad man betalar för"

"Ken" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@4ax.com...

tycker

fås för

Då skulle du veta vad proffessionella larmdetektorer kostar *LOL*

Pelle

Reply to
Pelle

Mycket? Vad är falsklarm värda för dig? Jag skulle aldrig sätta in en så billig dek. Bra och tillförlitliga dekar kostar från ca en

1000-lapp, plus moms (singlemode, IR) och uppåt......

/Marcus

--
Marcus AAkesson          marcus.akesson@NO_SPAM_PLEASE_home.se
Gothenburg               Callsigns: SM6XFN & SB4779
Reply to
Marcus AAkesson

skrev i meddelandet news:bv53cr$fk9$ snipped-for-privacy@newstree.wise.edt.ericsson.se...

för

pulser

Har testat några billiga detektorer typ såna som finns i halogenstrålkastare... kom till att dom är inte så bra till larm... utlöses av spikar i elnätet... och det vill man ju nog inte.... T.ex. när jag tände och släckte en lysrörsarmatur.... oacceptabelt. Nä, pruta inte på kvaliteten om du tänker använda till larm, det kan bli onödigt spring, speciellt om du finns långt borta. Har nog några som är menade för larm också, dom är skärmade, har en hinna av påångad metallnånting på insidan av höljet.

En annan Magnus

?

Reply to
TMW