Zmiana barwy podswietlenia w radiu samochodowym

Witam, Jestem noga w sprawach elektronicznych :-( i mam problem z moim radiem blaupunkt porto. Radio to wyswietla czarne symbole na bialym tle. Niestety podswietlenie jest bardzo silne i przezkadza w nocy. Czy jest jakis prosty sposob na zwiane (negatyw) twego podswietlenia tzn biale symbole na czarnym tle (jak w modelu san remo) ? Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
krzysn

Jesli to lcd to wystarczy obrocic folie polaryzatora - jesli to inny typ wyswietlacza to prawdopodobnie nie obejdzie sie bez przerobki oprogramowania. Mozesz tez zmienic intensywnosc podswietlania.

Reply to
PAndy

Użytkownik krzysn napisał:

Zabawa z polaryzatorami raczej nie wróży nic dobrego. Prościej będzie zmniejszyć intensywność świecenia, poproś znajomego elektronika.

Reply to
A.Grodecki

A.Grodecki napisał(a):

Mozesz wyjasnic dlaczego ? Skoro tylko obrocilbym folie...

Krzysiek

Reply to
krzysn

Użytkownik krzysn napisał:

A nie jest przyklejona? Poza tym to pod kątem i tak będzie świecić.

Reply to
A.Grodecki

Pewnie jest. Ale czy dobrze .. macie na to jakis "patent" ?

Roznie bywa. Czesto os polaryczacji jest 45 deg, i obraca sie dobrze.

Inna sprawa ze mam takie auto z "negatywem" .. z kolei w dzien kiepsko widac :-)

Użytkownik J.F. napisał:

U mnie po prostu po włączeniu świateł wszystkie podświetlenia wskaźników i guzików zmniejszają jasność. Jest tak fabrycznie, ale łatwo przerobić instalację, gdyby ktoś nie miał tego prostego i ergonomicznego rozwiązania. Ale "pozytywowy" LCD jest też moim zdaniem lepszy. I najlepiej bez żadnej "dyskoteki".

Reply to
A.Grodecki