zasilacz ATX - konczy sie ?

Witajcie,

Robiłem odkurzanie zasilacza i po otwarciu obudowy moim oczom ukazał się
taki widok, element wyglądający jak rezystor? (foto w linku) cały czarny,
przewody zasilające od wtyczki idące obok okopcone? również takim czarnym
nalotem,
moje pytanie - może nieco filozoficzne - ten typ tak ma czy też oznacza to,
że niebawem coś się skończy w zasilaczu? całość na razie pracuje OK, nie
licząc piszczenia,
dziękuję z góry za sugestie,

link
http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/techniczne/DSC00956.jpg

brat

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

tak sobie na to patrzę jeszcze - to bezpiecznik termiczny?

brat

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?
(ave moderacja) bo ten zasilacz ma przepracować ileś tam godzin i się
zepsuć, paląc Ci przy okazji dysk twardy... on jest tak zaprojektowany...
(uwaga na boku)

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?
swoją drogą, gdzie może siedzieć ten opornik?

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

Eeetam opornik. Bezpiecznik topikowy w czarnym kondonie termokurczliwym ;-)

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

Ano i nic mu nie dolega.

Łukasz

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

aha, za to termistor uległ zwarciu jak widzę.

--
Irokez

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

mam rozumieć, że 'coś' było wlutowane w PCB (termistor) i odparowało
pozostawiając czarny nalot na okolicznych elementach ?

brat

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

a nóżki pozostały w otworach czy nie?

jaja sobie robią koledzy
termistor uległ zwarciu w księgowości pewnie ;)

--
Piter

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?
Hello bratPit,

Znikło, pozostawiając drucianą zwore na swoim miejscu. Księgowy
usprawnił produkt oszczędzając $0.1 co przy produkcji miliona sztuk
dało oszczędność $100k i premię dla niego w wysokosci $50k. Przy
okazji skracając żywotność zasilacza i bezpieczników topikowych w
domach klientów. Zyska również producent bezpieczników. Wszyscy
zadowoleni, nawet klient nieswiadomy tego, że kiedyś zasilacze
działały ponad 10 lat (osobiście przerobiłem sporo zasilaczy XT na
AT).

 RoMan
Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

przejrzałem schematy zasilaczy, a ponieważ i tak będę rozbierał ten zasilacz
to mogę zamontować tam termistor, Waszym zdaniem warto?
jakiś np 3,3 Ohm 5A?
warto prewencyjnie wymienić elektrolity?

brat

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?
Hello Grzegorz,

Być może rezystor bezpiecznikowy. Tylko po co w tej koszuli?

 RoMan
Re: zasilacz ATX - konczy sie ?
Zbiorcze podziękowanie dla Wszystkich :-)

brat

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

Ale to piszczenie to właśnie może świadczyć, że niedługo zasilacz się rozleci.
Często przy okazji psuje komputer. Tak więc warto by naprawić lub wymienić na
jakiś lepszy i nowszy.
--
Pozdr
EM

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

Ile lat ma ten zasilacz, jaka firma i moc, jaki pobór mocy przez komputer..

Feromon

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

zasilacz ma bodaj? 4-5 lat, to jest Modecom mc-350, pobór mocy przez
komputer... pobór mocy przez komputer... zielonego pojęcia nie mam,
konfiguracja jest taka Intel core II duo E7400@ 2,8GHZ, karta GeForce
7300GT, dwa napędy CD, HDD Seagate Barracuda ES ST3320620NS 320 GB, wewnątrz
wentylatory Noctua 80 i 120mm, chyba tyle,

brat

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

max około 180W z monitorem pewnie
Tyle brało u mnie E4500 z 7600GS i reszta podobnie + 22 cale Eizo. Bez
monitora nie wiem bo mi się nie chciało przełączać na UPS.
Odczyt z APC SmartUPS 1000VA

--
Irokez

Re: zasilacz ATX - konczy sie ?

pewnie tak, wklepałem konfigurację w ten kalkulator
http://www.enermax.outervision.com/PSUEngine
i wyliczył mi Pmax29%3W, w przecież napędy CD nie pracują nigdy razem, nie
gram na komputerze więc realne zapotrzebowanie mocy będzie mniejsze,
a z tego co czytam to wydajność tego modecoma jest wyższa niż niektórych
zasilaczy 400W, więc nie powinno być problemu deficytu mocy,

brat

Site Timeline