Zamawianie w DIGIKEY - pro?ba

Witam, mam pytanie czy trudno jest zamówić towar w DIGIKEY? Potrzebuje układ L6228 w DIP24 (18 sztuk) i tylko tam go znalazłem. Jest tam w cenie 4,14$. Czy to jest cena brutto, netto? Co jeszcze muszę doliczyć do tej ceny? Jak długo idzie ta przesyłka do Polski? Jak się tam płaci (czy tak jak w Texas Instrument przy zamawianiu katalogu)? Ile kosztuje przesyłka do Polski? Czy jest możliwa wysyłka na inny adres?

Byłbym wdzięczny za wskazówki, tak jak to zrobił Roman przy zamawianiu katalogu TI.

Pytający

Reply to
pytajacy

To był chyba Waldek...

W dniu 2012-02-09 15:00, pytajacy pisze:

Cena jest netto. Do niej dojdzie polski VAT.

Płaci się kartą kredytową. Nie pamiętam czy można przez PayPal.

Zdaje się ze w ustawieniach podajesz adres wysyłki i adres do faktury.

łka 60$, przy zakupie za powyżej 200$ masz przesyłkę gratis. Przesyłka idzie szybko ale odprawia się długo. Powinieneś liczyć, że może to potrwać ze 2 tygodnie. Na odprawie zapłacisz cło i VAT. Cło chyba wynosi w większości przypadków 0, więc tylko 23 procent VAT. Za przesyłkę też zapłacisz VAT, bo podniesie wartość towaru. Jeśli jesteś firmą to musisz się zarejestrować jako importer - dostać numer w systemie EORI. to kosztuje grosze ale zajmie ze dwa dni. Lepiej to zrobi c przed sprowadzeniem bo agencja celna daje mało dni na dostarczenie wszystkich dokumentów koniecznych do odprawy i każdy dzień jest ważny.

Reply to
Mario

Mario snipped-for-privacy@w.pl napisał(a):

Jak masz wszystkie papiery OK, potrwa to MAX!! jedną dniówkę.

Ani grosza!! EORI dostajesz za friko, w systemie pojawiasz się w przeciągu

1/2 godziny.

Zmień agencję.

MH

Reply to
MH

No właśnie Ty mi pomagałeś, a zwłaszcza płatność kartą z mBanku i ten kod trzycyfrowy. (Dzięki) W DigiKey też można płacić w ten sposób?

pytający

Reply to
pytajacy

A można kartą debetową z mBanku?

Dzięki, zarejestruje się w EORI jako importer. Czyli kupowanie to nie taka prosta sprawa.

Reply to
pytajacy

W dniu 2012-02-09 17:08, MH pisze:

Miałem na myśli całą procedurę od zamówienia do otrzymania towaru. Najpierw to musi dojść do Polski. Nawet jak masz papiery OK to musisz odesłać jakieś zestawienie towarów do celów odprawy celnej. I opis po polsku faktury. Pewnie okaże się też, że potrzebne nowe pełnomocnictwo dla agencji. W sumie jak dostaniesz maila to odpiszesz na nie w następnym dniu. Potem odprawa i wysłanie np z Katowic do ciebie. Tydzień trzeba liczyć, jeśli nie trzeba latać po urzędach.

Nie pamiętam czy się płaciło, wydawało mi się że jakieś grosze. Jak tego nie robiłeś to w jeden dzień dostajesz informację, że coś takiego potrzebne i ciężko w ten sam dzień (powiedzmy do godziny 15) skumać o co chodzi, pobrać i wypełnić formularz, złożyć je osobiście, odebrać potwierdzenie i wysłać dokumenty do agencji celnej.

Zgłosiła się do mnie agencja firmy przewozowej dostarczającej przesyłkę z USA. Popędzali mnie bo podobno jest jakiś dość krótki termin na odprawę. Na co dzień nie importuję towarów z zagranicy więc szło trochę opornie. Teraz pewnie byłoby już łatwiej.

Reply to
Mario

W dniu 2012-02-09 17:20, pytajacy pisze:

Ważne żeby była w akceptowanym przez nich systemie (Visa/Mastercard) i miała kod CVV2/CVC2

Prosta, tylko za pierwszym razem wymaga ogarnięcia o co chodzi. Najlepiej zawczasu zarejestruj się w EORI. Odprawę możesz zlecić jakiejś konkretnej firmie mającej twoje pełnomocnictwa albo musisz je udzielić agencji związanej z kurierem.

Reply to
Mario

PayPal przyjmuje debetowa Visę mBanku.

Dla szukających: nie taki diabeł straszny. minął tydzień od zamówienia i scalaki mam w ręce.

pytający

Reply to
pytajacy

No tak. Tam trzeba kupować. Za $200 jest transport za darmo. Nie ma żadnego powodu żeby przepłacać pośrednikom chociażby 50 groszy. Farnell mnie spamował telefonicznie więc nic tam nie kupuję.

Reply to
rennes

Równie dobrze można PayPal połączyć z kontem bankowym zamiast kartą.

Reply to
Adam

W dniu 2012-02-18 16:22, Adam pisze:

Ale trzeba go wtedy zasilać przed transakcją. A tak jest pewnym dość bezpiecznym buforem między twoją kartą kredytową a klientem. Oczywiście pod warunkiem, że hackerzy nie włamią się na ten serwis i nie sprzedadzą komuś numerów kart kredytowych.

Reply to
Mario

Teraz już tak. Parę lat temu nie mozna było.

In the darkest hour on Sat, 18 Feb 2012 16:28:35 +0100, Mario snipped-for-privacy@w.pl screamed:

Dlatego przydaje się wirtualna karta. Zasilasz tylko taką sumą, jaką chcesz wydać.

Reply to
Artur M. Piwko