Zakłócanie sygnału GPS

Znacie jakieś ciekawe i proste sposoby zakłócania sygnału GPS? Mówie o jakiś
prostych (magnes, bateryjka, etc.)

Pozdro, M.

Re: Zakłócanie sygnału GPS

Znamy.

Re: Zakłócanie sygnału GPS

A ja wręcz przeciwnie :-)

Re: Zakłócanie sygnału GPS

4 sciany i dach z wielkiej plyty i juz sygnal jest zaklocony :-)

J.

Re: Zakłócanie sygnału GPS
UBF%ytkownik Agent 0700 napisaB3%:

Dlaczego - przecieBF% wystarczy w foliEA% aluminiowB1% szczelnie zawinB1%
E6%...

--20%
Darek

Re: Zakłócanie sygnału GPS

No ale nadal nie wiemy, czy mamy zawinąć w folię jeden konkretny
odbiornik GPS, czy pozawijać wszystkie satelity ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Zakłócanie sygnału GPS

ja o takim sposobie słyszałem że istnieje, został potwierdzony przez
osobę mi mówiącą o tym, ale tajemnicy nie zdradził

Andrzej

Re: Zakłócanie sygnału GPS
Przy pomocy magnesu ? Bardzo prosto. Trzeba magnes przymocować na
sznurku i obracać go z prędkością 945252000000 obr/min

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Zakłócanie sygnału GPS

Moze nie wystarczyc. Transmisja dosc odporna na zaklocenia :-)

J.

Re: Zakłócanie sygnału GPS

Choroba... problem w tym, że wątkotwórca nie napisał czy chodzi mu o
zakłócenie pracy jednego konkretnego odbiornika GPS czy coby na całym
świecie zgłupiały wszystkie GPS-y ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Zakłócaniesygnału GPS

Swinto prowda.

Zanim zaczniesz zaklocac system GPS  musisz sie nieco doksztalcic. Otoz system
pracuje na wysokich czestotliwosciach rzedu setek a nawet tysiecy MHz. I caly
problem plega na dobraniu obwodu rezonansowego i odpowiedniego ukierunkowania
antenki nadajniczka aby te satelity a jest ich 24, troche zglupialy. Z tym
jest problem bo one sa dosc daleko (wysoko) i jeszcze jak planety caly czas
bladza po niebie, wiec lepiej zaklocic prace odbiornika, tej czrnej "baksy" z
ekranem, ktora zapewne ma kolega.
Po tym teoretycznym wstepie latwo zaadaptujesz prosty przyrzad skladajacy sie
z ogniwa, magnesu neodymowego i kawalka drutu miedzianego.
Na stronie
http://www.youtube.com/watch?v=EkU_JmtH3PU&NR=1
masz prototyp
takiego urzadzenia.
Oni mowia, ze jest to silnik ale tak naprawde jest to generator Fali EM o
dlugosciach centymetrowych zatem zgodnych z teoria.
 Wykonac taki "silnik" zapewne po kilku nieudanych probach potrafisz, z tym,
ze wymaga on optymalizacji szczegolnie tych dwu ramion indukcyjnych wykonanych
z drutu (ze wzgledu na zjawisko naskorkowosci korzystnie srebrnego) tak, aby
stala czasowa tego generatora byla zblizona do tajnego kodu impulsowego
wysylanego przez satelite. No i czestotliwosci generowane przez oba ramiona
mialy identyczne wartosci liczbowe ale to jest proste przez odpowiednie
wywazenie ukladu tak aby os obrotu przebiegala dokladnie w srodku ich masy.
Optymalizacja przyrzadu jest o tyle trudna, ze wymaga skrocenia ogniwa
(najlepsze sa firmy everyday) gdyz przy jego naturalnej wielkosci generowana
czestotliwosc wychodzi nieco za mala. Musisz go jakos delikatnie pilka
wlosnicowa uciac gdies w 1/3 dlugosci i wtedy  tzw. dobroc ukladu
rezonansowego wybitnie sie poprawi. Oraz ksztalt tej cewki powinien byc
bardziej okragly. Reszte zalatwia obroty gdyz ta cewka siejaca fale EM
dookola, robi za anteny kierunkowe.
Tylko na palce uwazaj, gdyz z magnesami neodymowymi nie ma zartow. I po
wykonaniu i sprawdzeniu podziel sie efektami, na pewno z Twoich doswiadczen
skorzystaja inni mlodzi adepci elektroniki. Chodzi o te wymiary i ksztalt
cewki glownie.
Powodzenia:)
 Tornad Usa

Re: Zakłócaniesygnału GPS

To jest genialne ! Muszę powiedzieć, że zrobiłem sobie wczoraj coś takiego,
i powiem koledze, że nie tylko GPS mi sie udało wyłączyć,
ale w dodatku miałem dziwne efekty w TV - bo mam sygnał do TV poprowadzony z
tuner piętro niżej takim video-senderem, pracującym
chyba 2.4 GHz. No i , jak włączyłem to ustrojstwo, to - chodziaż tuner był
akurat wyłączony, to mi się na TV pojawiło coś.
Właściwie, to cholera wie co, jakiś taki wzorek geometryczny, siateczka
jakby. Na pewno to jest efekt tego ustrojstwa, bo jak lekki przytrzymałem
palcem, znaczy -
troszkę zwolniłem obroty - to się ten wzorek zmienia.
Nie mam pomysłu, skąd się to bierze, może po prostu jakoś wchodzi coś na to
pasmo 2.4 GHz, czy jak ?

Re: Zakłócaniesygnału GPS

A jaki masz drucik? Wymiary?
Zakłóca, bo właśnie stworzyłeś falę elekro-magnetyczną ("-" celowe).
Ale zakłócasz odbiornik videosendera, nie tv ;)

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Zakłócanie sygnału GPS

Gruba sterta papierów na podszybiu...

--
PH