akumulatorów we wkrętarce Skil

Mam wkrętarkę Skil 2302 z ładowarką Skill 12V 1.2A

Ogniwa po rozebraniu pakietu to 10 sztuk NI-MH SC 1200 -> z sieci 6v

1200 mAh

Z akumulatora notebooka wyprułem ogniwa każde SONY Li-on 3,7 V 1400 mAh.Ogniwa połączyłem w pakiety po 3 sztuki równolegle, uzyskane 2 pakiety połączyłem ze sobą równolegle.

|-1ogniwo+-2ogniow+-3ogniwo+|

--------- +++++++++++++ |-1ogniwo+-2ogniwo+-3ogniwo+|

3szt x 3,7V=11,1V

  1. Ogniwa się ładują, wkrętarka kręci lepiej niż nowa po zakupie.

  1. Ogniwa po ładowaniu 1 h czasu wykazują na Woltomierzu 13V

Czy mogę ładować stworzony prze zemnie pakiet Li-on w oryginalnej ładowarce Skil która poprzednio łądowała NI-mh?Czy dzieje się coś złego w niej i powinienem ją jakoś przerobić/>? Czy ogniwa mogą się przeładować? Czy ogniwa mogą wybuchnąć?

Reply to
hisjusz

Am 13.02.2013 12:52, schrieb hisjusz:

3x tak. Potrzebujesz ładowarkę do LiIon i load balancer do ogniw. Inaczej masz zapalniczkę.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W dniu 2013-02-13 13:01, Waldemar Krzok pisze:

Czesto sam uklad jest przy ogniwach montowany wystarczy wypruc ze starego ogniwa i podlaczyc do nowego.

Reply to
Wielki Elektryk

W dniu 2013-02-13 13:01, Waldemar Krzok pisze:

Jakieś namiary gdzie to mogę kupić? Coś dokładam do ogniw czy tylko modyfikuje ładowarkę?

Reply to
hisjusz

Stare ogniwa NI-MH były podłączone w pakiet bez żadnych dodatków. Z akumulatora od notebooka jest cały układ ale tam jest 5 nóżek i ogromna płytka która nie zmieści mi się ani do obudowy ogniw ani do obudowy ładowarki.

Reply to
hisjusz

Michoo

Ale maszyna;] to aż tak skomplikowane jest? Czemu te aku mają byc zapalniczką albo wybuchąc przecież ładuje je 12v ładowarką? Czym się różni proces ładowania NI-MH od LI-On możecie mi podać link do żródła?

Reply to
hisjusz

Taka technologia. Poza tym poprawne ładowanie li-ion jest prostsze niż Ni-MH, ale bardziej trzeba się trzymać parametrów maksymalnych.

bo 12v to jest nominalne napięcie pracy 10 ogniw. Ładowanie będzie w okolicy 15-16V pod koniec.

przeładowane Li-ion daje taki efekt:

google.com - wykaż się chociaż odrobiną samodzielności.

Reply to
Michoo

Rozpędziłeś się te 6 Voltowe ogniwa były połączone po 2 szeregowo a póżniej takie zestawy 5 razy równolegle

Reply to
hisjusz

Nic nie pokazuje ten film, jakię napięcie, jakie natężenie?. Jak podłączył do 220 v to nic dziwnego że się pokazał diabeł. Moje ogniwa mają dołożony czujnik temperatury. Ładowarka ma bolec czujnika i w razie przegrzania ogniwa odłącz prąd ładowania.

Reply to
hisjusz

Jeżeli tam są naprawdę NiMH to mają napięcie nominalne 1.2v/ogniwo, czyli twoje 6v puszki to są baterie z 5 ogniw w jednej obudowie.

Sprawdź sobie co jest napisane na ładowarce/zasilaczu.

Reply to
Michoo

Sluchaj co koledzy mowia.

Malo nie spalilem domu ladujac LiPo wlasnie z przerobionej wkretarce. Ogniwa MUSZA byc balansowane podczas ladowania. Sam czujnik temp. to za malo.

Jakub Jewuła

12v 1,2 ampera tyle jest napisane, nie pisze do jakiego rodzaju ogniw
Reply to
hisjusz

W dniu 2013-02-13 14:09, Jakub Jewuła pisze:

Podczas ładowania czy używania mało nie spaliłeś domu? Czyli do takiego ładowania jest niezbędna skomplikowana elektronika?

Reply to
hisjusz

W dniu 2013-02-13 14:09, Jakub Jewuła pisze:

Słucham:) Tylko dyskutuje żeby złożyć to w całość.

Reply to
hisjusz

Użytkownik "hisjusz" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:511b941b$0$1295$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Niestety tak, a jak nie wierzysz to Ci wytłumaczy to straż albo prokurator.

Reply to
Ukaniu

W dniu 2013-02-13 14:35, Ukaniu pisze:

Jest jakiś gotowy układ który mógł bym dołożyć do tych ogniw żeby ładować je bez bombowych efektów?

Reply to
hisjusz

Na ładowarce, na zasilaczu, czy na baterii? 12V ma ładowarka do baterii

9.6V więc twoje bateryjki by musiały być 4.8V a nie 6V.
Reply to
Michoo

Użytkownik "hisjusz" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:511b93b1$0$1295$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Bo to jest dedykowane do tej wiertarki to nie będzie pisać A ponieważ dedykowane to jeżeli nie jest to jakaś ładowarka półgodzinna czy godzinna, na 99% jest trafo, prostownik i rezysor. I tyle tej elektroniki.

PS. wykup sobie ubezpieczenie mieszkania od pożaru jak nie masz, bo widzę nie wiesz za co się bierzesz.

Reply to
Irokez

Na ładowarce napisane jest 12 V 1.2 Ampera. Jednak poprzednie AKU Ni-Mh były 1,2v i połaczone w szerego jeden za drugim.

Nowe ogniwa mają po 3,6 v i spiąłem je jak w początkowym poście.

Reply to
hisjusz