akumulatorów we wkrętarce Skil

W dniu 2013-02-13 14:40, hisjusz pisze:

Możesz KAŻDE ogniwo zabezpieczyć czymś takim:

(mają tam płytki w różnych wymiarach, pasujących do różnych ogniw). Ewentualnie szeregowo połączyć 3 pary ogniw - każda para równolegle, wtedy wystarczy jeden układzik na parę.

To uchroni przed wybuchami, ale nie zastąpi balancera.

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi

W dniu 2013-02-13 17:09, Irokez pisze:

PO 1 ładowałem to wczoraj na powietrzu z dala od czegoś co mogło by się zając ogniem ZROZUMIAŁEM ŻE W OBECNEJ WERSJI SPRZĘTOWEJ MAM TEGO NIE POWTARZAĆ Po 2 znów motyki na mnie zamiast poczytaj to-1 poczytaj to-2 i wróć jak napełnisz się wiedzą. Po 3 Oprócz trafo jest taka płytka

hisjusz

W dniu 2013-02-13 17:54, MKi pisze:

Co robi ba lancer i po co to? Czy to jest potrzebne tylko podczas ładowania czy potrzebne również przy używaniu/rozładowywaniu?

Reply to
hisjusz

Użytkownik "hisjusz" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:511bcef9$0$1318$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Dokładnie

Świetnie, jest trochę do poczytania, a ponieważ nie za bardzo jak widzę obeznany jesteś w elekronice to raczej szukaj gotowych układów ładowania/balanserów. Ktoś może coś fajnego podpowie bo ja tam dalej NiCd - wolę tłuc ze względu na najwyższą wydajność prądową (max prąd) z takiego samego ogniwa (nie pojemność).

No więc masz trochę mądrzejszą debilną elektronikę - ładowarkę czasową o stałym czasie ładowania. Bez względu na to jak jest naładowany akumulator - kompletnie pusty czy kompletnie naładowany - zawsze będzie go ładować przez czas ustawiony przez producenta (moża wyliczyć na podstawie wartości elementów ze wzorów w datascheecie do CD4060).

Nie ładuj tym Litowo-jonowej.

Reply to
Irokez

Nawet po dodaniu tego :

[...]

Po pierwsze, po drugie, po trzecie....

jak już.

Reply to
Janek Wlodak

W dniu 2013-02-13 18:48, hisjusz pisze:

Balancer przeciwdziała niszczeniu akumulatorów połączonych szeregowo.

Dla identycznych (pojemność, stopień zużycia, stopień rozładowania) balancer nie jest potrzebny. Ale takich sytuacji nie ma, akumulatory zużywają się niejednakowo.

Jeśli masz podłączone szeregowo akumulatory, to ładujesz je tym samym prądem. Najszybciej naładuje się akumulator najbardziej zużyty (bo ma najmniejszą pojemność) lub najmniej rozładowany. Jeśli będziesz ładować dalej bez zabezpieczenia (no bo trzeba doładować pozostałe) to ten już naładowany ulegnie przeładowaniu i wystąpią efekty pirotechniczne. A jak będzie miał zabezpieczenie, to ono rozłączy układ i ładowanie się zatrzyma. Nie będzie wybuchu, ale i nie będzie w pełni naładowanych akumulatorów.

Przy rozładowywaniu podobnie - najszybciej wyczerpie się akumulator najbardziej zużyty. Dalsze rozładowywanie (poniżej 3V mniej więcej) zniszczy akumulator (albo zabezpieczenie przerwie obwód).

Ale gdzieś czytałem, że dla 2 - 3 akumulatorów szeregowo pochodzących z tej samej dostawy balancer potrzebny nie jest.

A teraz najważniejsze. Dla różnych technologii ogniw stosuje się różne strategie ładowania. W guglu znajdziesz szczegółowe opisy. Ta dla NiMH się kompletnie nie nadaje do litowych. Bez wspomnianego zabezpieczenia będzie bum, wcześniej czy później. Z nim po prostu szybciej zużyjesz akumulatory i nigdy ich porządnie nie naładujesz.

Jeśli chcesz mieć porządne narzędzie i spać spokojnie potrzebujesz układów zabezpieczających i dedykowanej ładowarki do LiIon.

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi

Użytkownik "hisjusz" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:511be6f5$0$26701$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Słowo klucz:

Dalej - "jeden układzik na parę", masz 3 pary to potrzebujesz 3 niezależne zasilacze 4,2V A Ty masz jeden 12V i w dodatku czasowy Chyba że będziesz rozłączał szeregowo podpięte pary i każdą osobno ładował

coś takiego potrzebujesz

Różne wymiary do wyboru

Irokez

Użytkownik "Irokez" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:511bf635$0$1226$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

A właściwie to takie coś ze względu na prąd rozładowania - wiertarka

z balancerem

Reply to
Irokez

Zakładając, że w czasie pakietowania wszystkie ogniwa były "stosunkowo jednorodnie rozładowane" to starczy kontrola przed przeładowaniem (najsłabszego) - reszta będzie niedoładowana, ale i tak się nie pociągnie więcej niż ono może dostarczyć.

Balanser naładuje dodatkowo "do pełna" mocniejsze ogniwa i sprawi, że będzie potrzebne też zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem.

Reply to
Michoo