Urwane gniazdo tasiemki SMD

ChciaB3%em naprawiE6% chrzestnemu laptopa a go zaB3%atwiB3%em... W =
trakcie demontaBF%u oderwaB3%o siEA% malutkie gniazdko SMD do wpinania =
tasiemki. Na szczEA%B6cie B6%cieBF%ki wyglB1%dajB1% na nieuszkodzone. =
Gdzie mF3%gB3%bym takie coB6% naprawiE6% ? JakiB6% serwis GSM ? =
MoBF%ecie coB6% poleciE6% w Katowicach i okolicach ?

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD
Chciałem naprawić chrzestnemu laptopa a go załatwiłem... W trakcie demontażu
oderwało się malutkie gniazdko SMD do wpinania tasiemki. Na szczęście
ścieżki wyglądają na nieuszkodzone. Gdzie mógłbym takie coś naprawić ? Jakiś
serwis GSM ? Możecie coś polecić w Katowicach i okolicach?

Może uda się przykleić klejem przewodzącym.

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD

Zajefajny pomysl - zwlaszcza jak tasiemka ma raster 0.5mm, jeszcze lepsze
efekty da spawarka ;)

      Mikolaj

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD
To trzeba używać kleju przewodzącego, a nie mikstury do naprawy szyb
samochodowych. Takim klejem w dawnych czasach przyklejałem z powodzeniem
aluminiowe lub złote przewody łączące ścieżki ze strudkurami układu
scalonego w zegarkach.

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD
Takim klejem w dawnych czasach przyklejałem z powodzeniem
Czy miałeś na myśli strewed Quran?

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD

Np. Electon

ale i tak zauważ trzy rzeczy
- na gniazdo taśmy działają większe siły mechaniczne (i tak je trzeba
do podłoża przykleić jakimś mocniejszym klejem)
- jeśli ktoś jest na tyle mało wprawny że urwał przylutowane gniazdo,
to nie podejrzewam że będzie na tyle wprawny żeby gniazdo podłączyć
klejem przewodzącym. Cyna wymaga tu mniej precyzji.
- nie wiemy jakie prądy płyną tym złączem

--
DJ

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD

Jesli wszystko wyglada na nieuszkodzone to najprawdopodobniej wystarczy
przylozyc dokladnie jak bylo przed urwaniem i kazda z nozek złącza podgzac
precyzyjna lutownica aby na nowo spoiwo "chwyciło".

      Mikolaj

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD

Zgadza siEA%. Tyle tylko, BF%e transformatorF3%wkB1% tego nie zrobiEA%. =
Dlatego szukam jakiegoB6% serwisu z odpowiedniB1% lustownicB1%, =
ewentualnie dobrej duszy, ktF3%ra pomoBF%e mi to naprawiE6% =
korespondencyjnie.

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD

http://www.google.pl/search?q=katowice+serwis+laptopy
ile z nich sprawdziłeś??? dzwonisz, pytasz czy przylutują, pytasz o cenę.

--
DJ

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD
On 2009-02-16 22:26:09 +0100, "Mikolaj Tutak"

Jeżeli oderwał z padami od płytki to może nie być różowo... Choć nie ma
rzeczy niemożliwych. W takim przypadku trzeba oczyścić nóżki tego
gniazda (lutownica + wick), oczyścić z soldermaski po 1mm każdej
ścieżki które zostały (skalpel), przykleić gniazdo fizycznie w to samo
miejsce jakimkolwiek klejem (cyjanopan, epoksydy), poczekać aż klej
zwiąże, i potem zabawa z lupą i kynarem... Wymaga cierpliwości i
nietrzęsących się rąk ;)

Kwestia jak bardzo to miejsce jest uszkodzone, jeśli oderwał ścieżkę od
jakieś przelotki, to je też trzeba dolutować.

--
DJ

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD

i pewnie tak jest, trzeba mieć dużo szczęścia żeby akurat tylko lutowanie
pinów puściło a wszystkie pady zostały. Chyba, że lutowanie złącza od
początku było nie w porządku.

e.

Re: Urwane gniazdo tasiemki SMD
Takie naprawy robię stosunkowo często, zwłaszcza w komórkach gdzie po upadku
wyrwane zostaje gniazdo np LCD.
Niestety, koszt to ok 100 zł ( plus ewentualne podatki przy fakturze), do
tego transport, np. firma kurierska w dwie strony.
Oczywiście nie widząc uszkodzenia nie mogę gwarantować 100 % skuteczności,
ale w 90 % daje sie naprawić.
To  praca pod mikroskopem stereoskopowym, lutowanie
odpowiednimi narzędziami , klejenie , itp..

Proszę się zastanowić, jeżeli to się kalkuluje to podam adres gdzie
przesłać.

pozdrawiam

Alx

Site Timeline