troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC - Page 2

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC
Moze to Ci cos nasunie;

http://www.interfacebus.com/Design_AGP_Pinout.html

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC
A tutaj masz gotowca:

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=programming+how+to+switch+monitor+off&lr =

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC
A dlaczego przekaznik na gniazdo vga? Nie lepiej na zasilanie monitora?
Wlaczy sie dokladnie kiedy bedziesz chcial i nie musisz(?) przerabiac
specjalnie gniazd.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

Kiedyś moja stara karta graficzna bodajże ATI 9559 miała podczas startu
biosu aktywne tylko wyjście VGA a DVI załączało się dopiero po wgraniu
sterowników. Czyli coś takiego jak chciałeś ale na DVI a nie VGA.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

Radeon 9550.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC
Czy ta aplikacja tak dużo potrzebuje z tego systemu XP?
Jeśli nie, to przekompilować ją pod starym kompilatorem pracującym pod DOS.
Ewentualnie dorobić co nieco.
Są jakieś inne systemy też.
Co prawda trzeba się nauczyć, ale jeśli poświęcać czas na dorobienie
"maskowania",
to lepiej już przy okazji poszerzyć wiedzę.
Nagrodą będzie sprawniejsze działanie przemysłu.
No chyba, że kolega wybierze Vistę zamiast XP.
Wtedy zalety tej podmiany giną:-)

Sylwester Łazar
Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

Hm...więc tak. Po pierwsze dzięki za uwagi (a zwłaszcza za linki, zaraz
przejrzę).
Co do odcinania zasilania monitora - nie chcę tego robić, bo urządzenie jest
"standalone" czyli - teoretycznie, nie mam dostępu do monitora.

rozwiązanie z dwoma monitorami byłoby cool, gdyby nie fakt, że nie mogę
dołożyć nic na PCI, bo nie mam miejsca :)

A co do cytowanego powyżej posta...hm, no własnie powoli przeżywam
transformację duchową, czyby się nie przenieść na linuxa jakiegoś :)
Tzn - zasadniczo, docelowo tak własnie miało być. Ale zależało mi na czasie,
XP pod ręką najłatwiej, program jest niestety nie mój, i dedykowany do XP,
więc - przynajmniej tu i ówdzie to XP będzie musiało zostać.
Ale - równolegle, chcę zrobić też własny soft, i tu już jest szansa...Co
prawda linux jest mi obcy (jeśli chodzi o wiedzę, bo ideologicznie jest mi
bardzo bliski, jako żem na codzień macuser, a to nie tak daleko... :)

Więc przejrzę sobie podesłane linki, a i o instalacji linuxa myślę :)

pozdrawiam kolegów

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

ale możesz zrobić pomiędzy komputerem a monitorem, mała puszeczka z
przekaźnikiem, nie ma ingerencji w komputer.

pawell

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

taaaak, aleee - ja nie muszę robić puszeczki, gdyż ponieważ ten "komputer"
jest moim dziełem (łącznie z obudową) zatem gdybym bardzo chciał, to mógłbym
toto wstawić sobie do środka. Ale nie chcę, bo 1. nie chce mi się zmieniać
całego projektu 2. to by mi powiekszyło obudowe o kilka cm, a to wbrew
pozorom bardzo by mnie wkurzyło, bo aparatura ma być mała (rywalizujemy z
chinskimi japończykami :). A tak, to oryginalne złącza sobie wystają z
obudowy i jest cool.

Tak że na razie sobie daruję jednakowoż chyba, bo prawdę mówiąć coraz
bardziej mi się podobuje koncepcja linuxowa (o ktorej i tak myslalem
wczesniej).

pozdr.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

I co, myślisz że Linuxa odpalonego na zwykłej pecetowej płycie nie
będzie widać? BIOS normalnie się wyświetli, dopiero w bootloaderze można
zamieszać.

Mamy w firmie wypasiony tester GSM firmy Agilent. Przy starcie widać
wyraźnie bootowanie Linuxa, potem dopiero cały ekran zajmuje
niestandardowe GUI. Jakoś to nie przeszkadzało producentowi dać metkę z
kosmiczną liczbą zer. Wygląda podobnie do tego (BTW: bardzo wygodnie
steruje się nim zdalnie przez LAN):
http://cp.home.agilent.com/upload/cmc_upload/N9360A_Image_lg_800x515.jpg

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

no oczywiście, że będzie. Ale sam bios mnie tak nie boli, bo jest tam
mozliwość zastąpienia przez pełnoekranowe logo, co prawda będę musiał się
pomęczyć z podmianą grafiki, ale się zrobi. A bootloader chyba pod linuxem
bardziej "kontrolowalny" jest (mam nadzieję). Poza tym, tak prawdę mówiąc,
to i tak miałem na tego linuxa przejść (choćby ze względu na brak opłat za
XP :), poza tym w końcu trzeba dojrzeć do rozstania z windą w
"poważniejszych" zastosowaniach. Czyli trochę pretekst mam...

pozdr.

Site Timeline