Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Tak sie bawie tymi ukladami i sie zastanawiam , czy udalo sie innym osiagnac
predkosc transferu przez VCP wieksza niz 1200B/sek .
Chcialbym min 80kB/sek , pytanie czy musze sie przedzierac prez
D2XX_Programmer's_Guide(FT_000071).pdf
Nie ma znaczenia czy dane leca znak po znaku czy paczka z bufora  , predkosc
nigdy nie przekroczyla 1200znakow/sek.

Przez VCP to max. te 1200B dla tego ukladu ?

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX
Powitanko,

FT232R bez problemu bangla na 9600 i 19200 jako VCP, wiecej nie
probowalem, bo nie mialem potrzeby, ale zdaje sie, ze powinien chodzic
do 1 MBodzia. Cos masz nie tak albo z kompem, albo z urzadzeniem. Jak to
sie komunikuje z FT, pelny RS232, czy tylko RX/Tx?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

W sumie nie wiadomo, czy on pyta o 'baudrate', czy o rzeczywistą
prędkość transmisji... wiadomo, że jak będzie wysyłać bajt po bajcie, to
nie wyciągnie pełnej prędkości. Gorzej, że to się dzieje także przy
wysyłaniu paczek ;)... No ale faktem jest, że FT232 spokojnie powinien
wyciągać pełne prędkości RSowe ;)..

  Konop

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Uzywam ft245 ->8bitow-> Atmega16
Te moje 1200znakow / char/byte inaczej 9600 bitow bez zaglebiania sie :)wysylam
z pc-towego programu , wzoruje sie na gotowych ksiazkowych przykladach obslugi .

Wykluczam kontroler odbierajacy dane , komputer  ten sam wychodzi ze waskie
gardlo to pc-owy soft wysylajacy dane .

Przez ft245 / sterownik DXX i aplikacje ktora posiadam chodzi prawidlowo tylko
ze ja musze napisac samodzielnie wlasny program wysylajacy .
Bede walczyl :) dzieki .

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Dlaczego we własnym programie sterującym nie możesz użyć sterownika D2XX ?

Pozdrawiam Miłosz.

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX
.

A wysylasz z PCta caly rekord danych jednym poleceniem Write, zeby PC
wyslal to jednym ciagiem przez USB (czyli pakiet 64B i kontynuacja), czy
uzywasz wiele Write z niewielkimi ilosciami danych? W drugim przypadku
mozesz miec tylko 64B/ms.

--
Jerry1111

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

64B/ms ~= 64kB/s, a autor ma ok. 1,2kB/s, czyli znacznie, znacznie mniej
;P...

  Konop

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Moze wysyla po jednym bajcie.

--
Jerry1111

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

No ale chyba sterownik bajty wysłane w jednym "okienku" 1ms zbierze do
kupy i pośle "paczką", prawda??
W sumie - nieważne. Póki nie ma kodu, to to jest tylko gdybanie...

  Konop

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Nieprawda.

Dokladnie.

--
Jerry1111

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Sprecyzuje , mam program na pc ktory wysyla plik graficzny przez DXX do do ft245
a dalej do kontrolera , to jest program na ktorym sie wzoruje , wszystko dziala ,
predkosc przesylu danych jest odpowiednia .

I teraz chcialbym napisac wlasny program , wiec cwicze w builderze , wybralem
droge przez VCP . Nie ukrywam to jest moj pierwszy program , nie wszystko
rozumiem , obsluge portu com mam  z ksiazki , obsluga znak po znaku jest
realizowana przez funkcje pobierajaca jeden znak a obsluga wysylania paczk
ibitow przez flush czyli po mojemu wyslanie bufora do portu .Chcialbym sie
dowiedziec czy dalej warto kombinowac przez VCP , potrzebuje max 80kB   czyli
640kb/sek .

W bibliotece DXX znalazlem #define FT_BAUD_921600 , przez VCP jest wolniej wiec
o nim moge chyba zapomniec .
Nie wiem skad wziela sie informacja rzedu 4MB przez DXX , tak sie chyba nie da .

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX
Powitanko,

Skoro przez Dxx sie da, to wniosek, ze sprzetowo uklad moze temu
podolac. Ja w programowaniu na PC nie kumaty, ale moze to pomoze:
http://www.ftdichip.com/Documents/AppNotes/AN_120_Aliasing_VCP_Baud_Rates.pdf

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Ale zaraz - 245 nie jest jakos inaczej obslugiwana ?

J.

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Jest dokładnie tak samo obsługiwany jak 232. Tylko zmiana prędkości na
nic nie wpływa.

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

No wlasnie .. czyli od czegos innego predkosc zalezy..

J.

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Tak, od prędkości elektronów :-). Przecież to działa jak fifo. Im
szybciej odbierzesz dane, tym szybciej komputer będzie mógł przesłać
nowy pakiet.

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

No wlasnie .. wiec czemu koledzy sie na jakis boach skupiaja ?

J.

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Może są ofiologami?

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

Powinno byc bez problemow. Wklej kawalek kodu ktory wysyla dane.

Jaki flush? Otwierasz port i uzywasz WriteFile, np tak:

WriteFile(hComPort, cmd->recvdString, strlen(cmd->recvdString),
&byteswritten, NULL);

Powinno sie dac - zakladajac ze elektronika odbiera to wystarczajaco
szybko (a chyba odbiera skoro masz program ktory daje rade).

FT_BAUD jest dla 232, 245 dziala rownolegle.

.

Da sie.

--
Jerry1111

Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX

80kB/s * 1024 * 10bit/bajt = minimum 819200 bps
Na VCP udało mi się bezproblemowo wyciągnąć okrągłe 1000000bps -
transmisja bez kontroli przepływu.
Wklej kawałek kodu - może samo wysyłanie jest źle zrealizowane?

--
myrcioch

Site Timeline