Szukam klawiatury membranowej - Page 2

Re: Podgrzewanie LCD

tak, to by było ok - ale ten wyświetlacz jest "przezroczysty" -
podświetlanie jest osobno , jako osobny panel.
Więc nie da się tego zastosować...

Re: Podgrzewanie LCD

Produkuję i instaluję urządzenia z LCD nieco mniejszymi, np. 20 * 4 duże
znaki czyli 130 * 60 mm. Oczywiście stosuję wersje na rozszerzony zakres
temperatur, a dotatkowo wykrywając niską temperaturę włączam na stałe
podświetlenie wyświetlacza ( normalnie świeci tylko przy interakcji z
użytkownikiem). Sterowniki te pracują na dworze, także w metalowych
obudowach. Dotychczas nie miałem problemów z wyświetlaczami, nawet przy
temperaturach - 33 "C.

Roman F

Re: Podgrzewanie LCD

O, to jest pocieszająca informacja. Co prawda u mnie może być tak, że w
ciągu dnia, kiedy jest widno, lepiej by było żeby podświetlanie nie było
włączone (nie żadnej interakcji z użytkownikiem, po prostu pokazują dane) ,
bo przypuszcza, że przy silnym zewnętrznym oświetleniu chyba lepiej żeby
było tylko światło zewnętrzne (tak mi się wydaje ?).
No, ale ok - może przesadzam z tą ostrożnością...

Re: Podgrzewanie LCD

Z 10 lat temu w urządzeniu bateryjnym zastosowałem czujnik temperatury i
kompensację napięcia polaryzującego LCD. Już nie pamiętam, czy cyfrowo,
czy analogowo. Działało do -20 bo więcej nie sprawdzałem. Wyświetlacz
mono chyba 128 x 64 pikseli.

Re: Podgrzewanie LCD

Macie :) Skrzynia metalowa z elektroniką m.in. LCD, z przodu szyba.
Podgrzewam kablem grzewczym samoregulującym. Ok. 2m co daje max 100W
(zależne od kabla). Do tego termostat ustawiony na 8oC. Od trzech lat bez
problemów, kilka szt. Próbowałem płaskie grzałki robione na zamówienie i
grzałki rurkowe, ale koszt podobny a więcej problemów. Jak masz miejsce to
można dać 1cm styropianu na ścianki, na lato też pomoże :) Widziałem
rozwiązanie gdzie taki kabel był mocowany wokół wyświetlacza, ja podgrzewam
skrzynkę od tyłu.

Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Re: Podgrzewanie LCD

Miejsce jest, styropian się zmieści.
Wielkie dzięki, też myślałem o takim kablu - skoro się sprawdza, to spróbuję
z tym.

Re: Podgrzewanie LCD

To jeszcze - dlaczego akurat 8  st. ? (O ile dobrze odcytałem)
Na "chłopski rozum" pewnie bym ustawił na temperature w okolicy zera ?

Re: Podgrzewanie LCD
Prawdopodobnie przy +8stC wyświetlacz zaczyna w miarę szybko reagować.
Widziałeś zachowanie wyświetlacza LCD w automatach
telefonicznych żółtych TP przy ujemnych temperaturach?
--
pzdr, j.r.

Re: Podgrzewanie LCD

Ja też, ale wyczytałem o "punkcie rosy" i innych jakiś przypadłościach :)
Sprawdziłem w podobnym, fabrycznym ustrojstwie (ok 10oC) więc nie
dyskutowałem dalej :) Grunt że działa :)
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Re: Podgrzewanie LCD

Kup LCD na obniĹźony zakres temperatur.

A. Grodecki

Re: Podgrzewanie LCD

Żeby to było takie proste :)
Już w ogóle jest problem z kupieniem LCD o takim rozmiarze, więc nie można
sobie wybierać.
Niby one są od -20 st, ale cholera wie, jak to będzie w praktyce, wolę nie
ryzykować i zrobić podgrzewanie.

Re: Podgrzewanie LCD

Podgrzewanie lekkie nie zaszkodzi, bo unikniesz parowania. Ale jeśli
jest napisane od -20, to będzie działać.
Masz doroczną okazję sprawdzić to bez lodówki ;)

A. Grodecki

Re: Szukam klawiatury membranowej

http://www.qwerty.pl/Produkty/Klawiatury_standardowe.html