Splitter

Potrzebuję splitter do kablówki (rozdzielenie sygnału na 3 odbiorniki)
Nie wiem czy źle zadaje pytanie, czy to się inaczej nazywa, ale na hasło
splitter to głównie dostaję wyniki w postaci splitterów do tzw. multiroomu.
W kilku sklepach trafiłem na jakieś, ale trochę nie pasują do potrzeb.

Potrzebowałbym taki, który ma minimalne tłumienie na jedym wyjściu
(powiedzmy max. 4dB)
i trochę większe na dwóch pozostałych. Do splittera podłączone by były modem
DOCSIS,
telewizor, tuner cyfrowy. Tuner cyfrowy trochę gorzej sobie radzi przy
niższym sygnale dlatego
też chciałbym go podpiąć na wyjściu o niższym tłumieniu.

Teraz jest to podpięte mniej więcej tak że jest splitter z 2 wyjściami
8dB dla modemu i drugie do TV (bez opisu tłumienia).
Do wyścia TV podłączony jest drugi splitter (tu nie ma opisu jakie jest
tłumienie, ale
nie był to najtańszy badziew). Aczkolwiek nie wiem bo o ile dobrze
przyuważyłem to różnica
w sygnale na tunerze cyfrowym z i bez tego drugiego splittera to 56dB i 70dB
(te 70dB to bezpośrednio
na wyjściu pierwszego splittera potem jest jeszcze około 15m kabla, nie
mniej jednak różnica w sygnale
napewno była.

Tak więc proszę o radę jaki splitter kupić (a może inaczej sie to zwie tak
by łatwiej było szukać)
i jak to najlepiej połączyć żeby uzyskać jak najlepsze efekty.

Pozdrawiam,
BHK

Re: Splitter

Masz:
http://allegro.pl/rozgaleznik-abonencki-ra3f-telmor-gwarancja-i1904387483.html

Szczerze mówiąc nie wiem skąd to przekonanie? Tuner cyfrowy
potrzebuje zdecydowanie niższego sygnału niż TV analogowy
:-)

To pewnie odgałęźnik -8 dB. Drugie wyjście to przelot, tłumi
w tym przypadku ok. 1,6-2 dB.

To z kolei pewnie jest odgałęźnik -10, -12 dB.

MZ to nawet może zostać tak jak jest, albo kup taki jak
pokazałem na wstępie. Jeśli przy poziomie ok. 55 dB tuner
cyfrowy źle Ci odbiera to albo są problemy z jakością
sygnał, albo te 55 dB to widzimisię pomiaru przez sam tuner
:-). Tuner DVB pracuje spokojnie z sygnałem sporo poniżej 50
dB.

Re: Splitter

dyskusyjnych:j906fi$5jp$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dzięki, Szukałem na allegro tez, ale bardziej po splitter.
Wystarczy te 862MHz jak tam jest też modem?

Nie jestem szpecem od elektroniki, dlatego też zadaję pytanie na grupie,
gdzie mam nadzieje uzyskać jakieś wskazówki.
Analog działa ładnie i bez zakłóceń, a tuner do cyfrówki potrafi zrobić na
ułamek sekundy
sieczkę w postaci kwadracików lub chwilowego zaniku audio.
Te 55dB to według szpeca od kablówki mierzone jego sprzętem.
Nie wiem co za wartość pokazuje tuner (Technisat DIGIT K3X), ale dla kanału
gdzie najczęściej
pojawia się problem pokazuje poziom sygnału w okolicach 44 (jakość  sygnału
oczywiście 100%)

Tak jak wcześniej napisałem te 55dB to według fachmana z kablówki.
Tutaj nie widziałem wyświetlacza podczas pomiaru. Natomiast podczas pomiaru
przy pierwszym odgałęźniku widziałem na wyświetlaczu wartość powyżej 70dB.
Aczkolwiek tak jak mówię jestem laikiem w tym temacie więc nawet nie wiem
gdzie
patrzeć. Faktem jednak jest ze po wywaleniu tego drugiego splittera tuner
zaczał
pokazywać siłę sygnału w okolicach 54 - 58 w zależności od kanału.

BK

Re: Splitter

Wystarczy. To jest pełne pasmo RTV.

To raczej problem po stronie sieci a nie Twojego tunera. A
wręcz nawet w stacji czołowej.

55 dB jest dla DVB w zupełności wystarczającym poziomem :-)

Nie patrz na to, tunery pokazują poziom sygnału w sobie
tylko znanych "jednostkach" ;-).

Re: Splitter

Użytkownik "Robert_J"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j93bmu$aja$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dzięki za info

Tym niestety będę mógł się podeprzeć, dopiero po wyeliminowaniu
"słabego" sygnału dla tunera.
Ciężko dyskutować jak na poziom sygnału według tunera jest niewystarczający
Przy wartości 44 (cokolwiek to oznacza) wskaźnik jest czerwony.

To nie wiem, dlaczego poziom według tunera jest na czerwono.
Nie wiem co mierzył ten miernik bo faktem jest, że w zaleźności
od kanału poziom potrafi się wachać pomiedzy 44 (czerwono)
do 51 (tu już jest zielono).
Wymienie splitter i zobaczymy.

Domyślam się

Re: Splitter

To teraz powiem Ci jak się zachowywał mój odbiornik (jakaś chińszczyzna o
nazwie LOGIK).
Tuner analogowy działał OK., a cyfrowy robił sieczkę. Przeszło mu dopiero po
wkręceniu dwóch rozgałęziaczy (bo akurat to znalazło się w szufladzie). Co
świadczy o tym, że zbyt mocny sygnał też czasami powoduje pikselozę.

PS. Jeśli masz modem to zadbaj o to aby wszystkie rozgałęziacze przed
modemem były dostosowane do istnienia kanału zwrotnego. Zazwyczaj widać to
po złączu opisanym "DATA".

Site Timeline