Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną "

Witam.
Mam starą wkrętarkę z padniętymi akumulatorami. Ponieważ ceny
akumulatorów do takiego sprzętu wynoszą +/- tyle co cały nowy o ile
wogóle są (mówię tu o budżetówkach) to chciałbym wykorzystać ją jako
sprzęt stacjonarny. Robota raczej pod niedużym obciążeniem, sprawy
modelarskie, robiłaby np za pseudotokarke ;) do plastików. Ponieważ nie
ma na niej żadnego opisu odnośnie mocy a jedynie napięcie zasilania 18V
to chciałbym wiedzieć czy mogę wykorzystać jako zasilacz do niej np
zasilacz do laptopa (też mają koło 18V)? Prąd dla tych zasialczy to ok
4-5A przynajmniej tyle na tabliczkach znamionowych stoi, wystarczy?
--
Ahmed
- alez wodzu, co wodz???

Mam tak podłączoną wkrętarkę.
Jej zapotrzebowanie na prąd, przy maksymalnym obciążeniu
to nieraz ponad 10A. Twój zasilacz jest trochę za słaby, ale jeśli
nie przewidujesz męczenia wkrętarki dużymi obciążeniami to
może wystarczy.
Podłącz wkrętarkę poprzez amperomierz, włącz ją i spróbój
ręką zatrzymać uchwyt. Amperomierz pokaże zapotrzebowanie
prądowe wkrętarki.

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną"

nie wystarczy. Jak się raz zaklinuje, to zasilacz może zejść śmiercią
raptowną. Masz jeszcze ładowarkę do tych akumulatorów? Akumulator może
trzyma jeszcze parę minut? Jak tak, to podłącz ładowarkę na stałe, ale
zostaw akumulatory jako "kondensator".
Jak nie, to poszukaj gdzieś transformatora 12-15V, 150W. Ewentualnie starczy
toroid do halogenów 12V. Do tego prostownik na 16-25A i kondensator, jakieś
10mF.

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjona rną"

Nie za bogato z prądem ? Przekładnia zdechnie.

--
P. Jankisz
Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjona rną"
(...)
mam takie dwie wkrętarki, w użyciu. Jak padły oryginalne ogniwa, to
traktowałem je jako bufory. czyli 5 minut ładowania i "kręcimy" z
podłączoną ładowarką. Ale pewnego dnia zamawiałem większą ilość
akumulatorów do upsów. Tak z głupia franc zamówiłem jeden więcej.
1.2Ah/12V Podłączyłem do wkrętarki na stałe. Wyobraź sobie że działa już
drugi rok!
PArę tygodni temu wpadła mi aukcja z akumulatorkami 3.7V z laptopów. To
się chyba nazywa 18650. 3 takie sztuki (7zł!!!) załatwiły sprawę. W tym
jednak przypadku nie wiem jak to długo pociągnie, narazie jest obiecująco.

ToMasz

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjona rną"

Ciekawe jak je ładujesz, każdy oddzielnie? Bo chyba nie w szeregu jak
NiCd i na oko.

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjona rną"
w szeregu na oko. kpl21%zł !!! - nie opłaca mi się robić ładowarki,
systemu sciągania ogniw. na sałe je zamocowałem.

ToMasz

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną "

Kit z akumulatorem jak zdechnie łagodnie, otrujesz się jak się zapalą od
przeładowania, zrób/kup ładowarkę z balancerem i wyprowadź każde ogniwo.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

http://youtu.be/pizFsY0yjss

http://youtu.be/pizFsY0yjss

tak dla przypomnienia co kolega ToMasz sobie chce zafundować

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną "
dzięki za ostrzeżenia. na razie "zrobiłem" ładowarkę o wydajności 90mA.
wyszło że muszę ogniwa w szeregu ładować ponad dobę. ale biorąc Wasze
rady do serca nie pozostawię jej bez nadzoru.
Jak byście mi ułatwili opcje "kup ładowarkę" jakimś linkiem do
sklepu/aukcji byłbym wdzięczny.

ToMasz

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną "

Uniwersalna ładowarka do ładowania pakietu akumulatorów litowych
kosztuje tyle co nowa wiertarka z akumulatorami w komplecie.
np. taka:
http://www.nastik.pl/ladowarka-balanserem-estation-dual-power-brak-p-1253.html

  Pakiety akumulatorĂłw litowych do wiertarki maja wbudowany w środku
układ pilnujący osobno ładowania każdego ogniwa osobno.

najtaniej wychodzi kupno takiej ładowarki:

http://allegro.pl/ladowarka-2x-akumulator-230v-12v-18650-nowy-i2454481161.html

i ładowanie po 2 sztuki,

tylko że akumulatory w wiertarce biorą spory prąd i powinny być ze sobą
połączone na stałe a nie sprężystymi stykami.

W ostateczności można by z pakietu akumulatorów wyprowadzić przewody i
nimi podłączać ładowarkę do kolejnych akumulatorów ładując po jednym.

Ale to już przypomina rzeźbę w gównie...

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną "

To żeś dowalił, ja używam imax B6
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=imax+b6
połowa tamtej ceny
Kryterium wyboru to obsługa ogniw litowych oraz wbudowany balancer.
pakiet zlutowany bądź zgrzany i każde ogniwo wyprowadzone na złącze
zgodnie z wymogami danej ładowarki

AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną "

Czy to oznacza że za 200zł to już się opłaca kupić taka ładowarkę żeby
nią ładować 3 rozbiórkowe akumulatory w starej wiertarce?

Re: Przeróbka zakręcarki na "sta cjonarną"

żeby nią

Chyba nie, w Obi kupiłem wkrętarkę 18V Li-Jon Jakiejś firmy LUX- cośtam, za
199 zł.

Re: Przeróbka zakręcarki na "sta cjonarną"

Może dojdzie do tego że robota będzie paliła Ci się w rękach ;-)

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: Przeróbka zakręcarki na "sta cjonarną"

Chyba nie, jestem bezrobotny. :-)

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną "

Jeśli to ma być tylko do wkrętarki to nie, elektronik znajdzie dla niej
1000 zastosowań. Ponadto nie nam oceniać czy komuś coś się opłaca.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną"

I zastosuj przewód między wkrętarką a zasilaczem przynajmniej
2,5  bo 1,5 potrafi nieźle się zagrzać.

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjona rną"

Zastosuj 3x akumulator żelowy 6V.

Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjona rną"
Pomysł niegłupi, tak teraz patrzę to komplet 4,5Ah w 70pln się zamyka.
A można je ładować spięte równolegle? Bo tak po jednym jakby trzeba to
trochę do d... by było. I jak to ładować? Z tego co w necie wyczytałem
napięcie 7,2V, jakieś ograniczniki prądowe trzeba kombinowac? Czy
wystarczy jakiś +/- 2A zasilacz z przydasiów albo prostownik na 12V +
stabilizator?

--
Ahmed
- alez wodzu, co wodz???