Programowanie uC - Pascal, czy C ?

Manifesto tworcy C

Pascal znanazl sie dawno na smietniku historii. Naucz sie porzadnie C

A.L.

Reply to
A.L.

W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 00:50:29 UTC+1 użytkownik A. L. napisał:

Ależ nie chodzi o historyczny śmietnik. Jak chcesz coś uzasadnić/podyskutować, proszę bardzo!! Jeżeli uważasz, że nie umię "C", i jest to Twoim Koronnym argumentem, to wręcz powiem tak: Umię cośtam nabazgrać w C. A teraz, brakło Ci Kolego ARGUMENTÓW.. Trzasłeś "Naucz sie porzadnie C"

A po kiego diabła mam się tych krzaków uczyć?! No weż mi to Chłopie wyjaśnij. Szybszy kod wynikowy będę miał czy co ??

Reply to
stchebel

Nie podniecaj sie. Pzreczytales ten artykul?

A.L.

P.S> Poza tym, naucz sie jak wysylac posty na usenet tak aby byly czytelne

Reply to
A.L.

W dniu 2014-01-27 01:14, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Szybciej, ewentualnie łatwiej będzie ci napisać w c, bo masz do dyspozycji efekty pracy dużej ilości ludzi tworzących systemy RTOS, sterowniki urządzeń. A w pascalu podejrzewam że więcej trzeba rzeźbić samemu. A co do szybkości, to chyba oprócz twoich umiejętności ma na nią wpływ też jakość kodu dołączanego w postaci bibliotek no i sam kompilator.

Reply to
Mario

A jak juz koniecznie chce miec program w C pascalopodobny, to moze sobie zdefiniowac makra w C ktore spowoduja ze C bedzi "jak Pascal". No prawie...

Niech wygugjuje taki papier

A Simple Technique for Converting from a Pascal Shop to a C. Shop. Wilf R. LaLonde, and John R. Pugh. Softw., Pract. Exper. 13(9):771-775 (1983)

A.L.

Reply to
A.L.

W dniu 2014-01-27 00:36, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Zamień begin na "{" a end na "}"

for (i=0; i < 100; ++i) { cośtam; }

Taka różnica, że nie da się zrozumieć?

Reply to
Mario

Dnia Sun, 26 Jan 2014 15:36:17 -0800 (PST), snipped-for-privacy@gmail.com

A takich kilku. Zeby napisac Multicsa(Unixa) :-)

Trudno powiedziec czy "jak w Pascalu", czy "w Pascalu to podobnie jak w C", czy "w Pascalu to identycznie jak w Algolu, a w C analogicznie",

Pretensje do siebie, trzeba pisac czytelnie :-)

if ((a==b) && (b<c)) then { ... Cośtam_Cośtam; }

Kiepski przyklad.

A jak czytelnie wyglada np obsluga ambitniejszych struktur wskaznikowych - taka powiedzmy dwukierunkowa lista list :-)

Po pierwsze - zalezy ktory Pascal. Nie kazdy ma wszystkie typy, obsluge sprzetu, przerwan. Biblioteki moga byc ograniczone. Unii nie ma, typow bitowych nie ma. Procedur ze zmienna lista parametrow nie ma.

Ale masz racje - podobne. Np instrukcji "rotate" nie ma w obu. Borland duzo zrobil w doprowadzeniu do wspolnych mozliwosci.

Wcale nie byle gdzie. Znow podobnie jak w Pascalu.

Ale dobre kompilatory sa od dawna :-)

O, w C to mozesz znacznie bardziej nieczytelnie napisac. W Pascalu zreszta tez :-)

am

Jeszcze

kazuje w

znasz dobrze.

a-=b;

o : a

czemu nie

te

Begin/End vs. {/} jest mimo wszystko bardziej czytelny.

i,

k C.

for(;;;) - Wacek wie o co w tym chodzi

Reply to
stchebel

Opanuj sie. Zaczynasz trollowac.

Chesz probramowac w Pascalu, to programuj w Pascalu i nei obwieszczaj swiatu ze C dla ciebei za trudny

A.L.

Reply to
A.L.

W dniu 2014-01-27 03:06, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Ale po co? Wróć do tego co napisano wcześniej: "Pascal znanazl sie dawno na smietniku historii." Rynek wybrał i nie ma znaczenia, że niektórzy uważają, iż pokonany jest ładniejszy. Chcesz się zamknąć w getcie to twoja sprawa ale nie dorabiaj do tego ideologii. ATSD to znałem trochę Fortran i Algol gdy do nauki programowania na uczelniach zaczął się wdzierać przebojem Pascal. Nie bardzo wiedziałem po co wprowadzać język który ma głownie zadanie edukacyjne a nie użytkowe. Później studenci kończyli studia i upierali się żeby w tym tworzyć poważne aplikacje. To tak jakby upierać się, że poważny soft powinno się pisać w LOGO czy Scratch, bo przecież młodzież w tych językach uczy się programować. Jakoś nigdy się do Pascala nie przekonałem a z c jakoś dałem radę.

Reply to
Mario

W dniu 27.01.2014 00:36, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Programuj w czym wolisz. Pascal powstał jako język do nauki programowania więc dlatego jest tak czytelny i ściśle kontroluje wszelkie deklaracje i nawet ich kolejność. Bardzo często jest też wykorzystywany do zapisu algorytmów. Wszystko ma swoje wady i zalety, trzeba samemu wybierać. Problem może być jesli bedziesz potrzebował większej wydajnosci, jakoś te kompilatory Pascala które spotkałem nie tworzą wydajnego kodu.

Reply to
Cezary Grądys

W dniu 27.01.2014 03:06, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

To samo co while(1) {...} lub pascalowe while(true) begin...end

jest dla mnie czytelny od pierwszego rzutu okiem.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

On 2014-01-27 01:28, Grzegorz Niemirowski wrote: [...]

Kol. stchebel na co dzień, zdaje się, rzeźbi w VHDL-u, który to język zapożyczył składnię z Pascala (za pośrednictwem Ady). Stąd jego miłość do składni Pascala. :-D I ja, szczerze mówiąc, zgadzam się z nim, chociaż nigdy w życiu na poważnie (tzn. w robocie) nie używałem Pascala, Ady czy też VHDL-a.

Reply to
JDX

On 2014-01-27 03:06, snipped-for-privacy@gmail.com wrote: [...]

Reply to
JDX

W duzej mierze jest to jest kwestia gustu i dyskusja o wyzszasci swiat jednych nad drugimi.

Bo zapisz jest krotszy. Wez mi chlopie wyjasnij po cholere mam pisac begin i end kiedy moge to zalatwic 2 znakami.

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Borowski

W dniu 2014-01-27 00:36, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Żeby wilk był syty i owca cała wymyślono #define. Co Ci szkodzi zrobić coś np. takiego: #define bit_is_set(sfr, bit) (_SFR_BYTE(sfr) & _BV(bit)) #define bit_is_clear(sfr, bit) (!(_SFR_BYTE(sfr) & _BV(bit))) #define loop_until_bit_is_set(sfr, bit) do { } while (bit_is_clear(sfr, bit)) #define loop_until_bit_is_clear(sfr, bit) do { } while (bit_is_set(sfr, bit)) begin i end też można zdefiniować.

Reply to
Andrzej

W dniu 2014-01-27 08:25, JDX pisze:

Jeśli już, to w C a=a-b; albo a:=a-b; w Pascalu ...

Reply to
ajt