Prąd samorozładowania aku ołowiowego.

Pytanie do speców od kwasówek: czy dobrze mi wychodzi prąd
samorozładowania aku Trojan T-125 w temp. ~20'C na poziomie 1A?

--
AlexY
Re: Prąd samorozładowania aku oł owiowego.

Znaczy jak próbujesz utrzymać 2,275 na cele to pobiera non stop 1A

Łukasz

Re: Prąd samorozładowania aku oł owiowego.

A to chyba dosc sporo. Jaka to ma pojemnosc - 125Ah ?

Przewodnictwo czy elektroliza ?

Elektrolit by chyba szybko wybabelkowal ?

J.

Re: Prąd samorozładowania aku ołowioweg o.

~200Ah zależy jakim prądem mierzone, aku trakcyjne głębokiego rozładowania.

Nie znam mechanizmu ale chyba każdy rodzaj akumulatora ma jakieś tam
samorozładowanie, znalazłem wykres mówiący że ołowiówka po roku traci
około 40% ładunku w temp 20'C, z tego wyszedł mi prąd rzędu 1A dla tego
aku co podałem ino potrzebna mi weryfikacja. Chodzi mi po głowie
skompensowanie tego jakimś panelem słonecznym i chcę policzyć czy to w
ogóle ma sens.

--
AlexY
Re: Prąd samorozładowania aku oł owiowego.
Użytkownik "AlexY"  napisał w wiadomości

40% z 200Ah to 80Ah ... ale w ciagu roku. Czyli w ciagu ~8700h.
Czyli 10mA bedzie dobrze.

Z tym ze mysle ze wiecej, 20mA, moze nawet 30 :-)

A do czego to ?
Bo jak ma stac rok bez ladowania to chyba warto.
Jakby mialo stac pol roku, to chyba tez warto.

P.S. W Tesco lampki ogrodowe solarne po 1.50

J.

Re: Prąd samorozładowania aku ołowioweg o.
Użytkownik J.F napisał:
[..]

Gdzieś wcześniej musiałem źle przecinek przesunąć.

Reva G-wiz używany codziennie, po weekendzie widzę wyraźnie że ma mniej
prądu niż przed, głupia konstrukcja bo elektronika pracuje cały czas,
ale tam idą takie prądy że ciężko byłoby przerywać obwód dodatkowym
stycznikiem.

--
AlexY
Re: Prąd samorozładowania aku oł owiowego.
Użytkownik "AlexY"  napisał

No to jak widzisz nie w tym problem.
Moze byc ze 2% mniej, a to nie do zauwazenia.

Mosfetem :-)

J.

Re: Prąd samorozładowania aku oł owiowego.

w pdfie stoi: self discharge up to 4% per week
www.soligent.net/uploads/products/23744_15.pdf?

--
http://db.org.pl/

Re: Prąd samorozładowania aku ołowioweg o.
Kurde.. mam tego PDF'a, przetrzepałem go we wszystkie strony a i tak to
przeoczyłem
dzięki

--
AlexY
Re: Prąd samorozładowania aku ołowioweg o.

Teraz mi wychodzi prąd 40-50mA, to już jest wiarygodne i łatwe do
odrobienia :)

--
AlexY