[pomoc] Miernik pola magnetycznego m.cz

Witam

Bardzo pilnie potrzebuje wykonac:

Miernik pola magnetycznego m.cz.

Miernik ma wskazywac pole magnetyczny okolo 50 Hz

Nie znam sie zabardzo na tym dlatego prosze o wszelkie porady.

pozdr

Adrian

Reply to
Adrian

cewka z rdzeniem o odpowiedniej charakterystyce kierunkowej, wzmacniacz, filtr antywny 50 Hz, prostownik i wskaznik np magnetoelektryczny BTW znasz google?

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

thx za wskazowki

w sumie to ma byc wskaznik pola o pewnej wartosci - bedzie pokazywal czy pole jest wieksze niz dopuszczalne

wyskaluje go na uczelni

pozdr

Adrian

Reply to
Adrian

Jesli masz dostep na uczelni do dobrego oscyloskopu, dobra cewka powietrzna

  • przewody z 200V 50 H sa idelanym zrodlem pola jak pochodzisz po pomieszczeniu zobaczysz jakie duze pole indukuja przewody . Wystarczy dobrac cewke o najwiekszej dobroci dl 50HZ dodac jakis miernik mV lub uV wyskalowac i po klopocie jesli wartosci beda bardzo male wystarczy dodac wzmacniacz.
Reply to
::WireFree::" devnull.pl

A czy moglbys mi podac mniej wiecej parametry ktore beda dobre dla takiej cewki ??

Obecnie wmontowalem w uklad dlawik z plyty glownej i dalem wzmacniacz 741. Z moich rozwazan wynika ze dlawik slabo spelnia swoja role a wzmacniacz 741 nalezy zastapic innym - tylko jakim ??

Czy tak jak ktos wspomnial glowcia magnetofonowa bedzie oki ?? - nie mam zadnego magnetofonu do rozebrania ale jesli warto to gdzies taki zdobede

w moim ukladzie nie ma prostownika - powinien byc ?

pozdr

Adrian

Reply to
Adrian

Taki dławik jest obwodem magnetycznym zamkniętym - powininie promieniować (a więc i odbierać) jak najmniej.

Przykład cewki z jednego artykułu o takim mierniku AN INSTRUMENT FOR ENVIRONMENTAL 50HZ MAGNETIC FIELDS MEASUREMENTS

1300 zwoi na pręcie ferrytowym 4x13x210 mm (4mH 12 Ohm) - do tego wzmacniacz 3 stopniowy z filtrami o paśmie 6Hz. Zakres pomiarowy 1-2000 nT.

Najpierw musisz zdefiniować co i w jakim zakresie chcesz mierzyć.

A bo ja wiem? Raczej nie taka głowica ma wąską szczelinę i raczej nie jest przeznaczona do tego typu pomiarów.

To zależy do czego układ chcesz podłączyć.

Reply to
pisz_na.mirek

pisz_na.mirek

Obecnie chyba 60 A/m RMS czyli około 75 uT

- brak detktora RMS

- brak komparatora

- jak tylko 50 Hz to brak filtrów

- jak wyskalujesz

Aha, skalowanie masz z głowy. Tylko czy dostępny w labie jest odpowiedni poziom pola i jego geometria.

Najprościej powietrzną - da się policzyć. Trzeba też pewnie będzie ekranować (elektrycznie).

Skąd to wytrzasnąłeś?

Reply to
pisz_na.mirek

To był przykład - w artykule brak szczegółów co do własności rdzenia. Artykuł mimo, że opublikowany w IEEE, to raczej ma poziom dla gazetki.

To próbuj z losowymi - może coś uzyskasz. W takim przypadku zacząłbym od podłączenia słuchawek itp i badań organoleptycznych.

Dla natęzenia danego pola zmiennego napięcie jest proporcjonalne do powierzchni przekroju cewki, ilości zwojów i przenikalności magnetycznej.

Tylko w tym artykułe było o trzystopniowym wzmacniaczu, więc przypuszczam, że wzmocnienie mogło wynosić nawet 10^6.

Skąd to wziąłeś?

Jakimś współczesnym ;)

Jakim, to moja szlana kula nie powie. Nie znając cewki, nie znamy napięcia jakie wygeneruje - więc nie wiemy z jakim wzmocnienie czy poziomem szumów musimy się liczyć.

Jak mocno zaświecić? To bez sensu, lepiej jakikolwiek miernik z kilkadziesią zł.

Reply to
pisz_na.mirek

To jest dobre, ale dla poszukiwania źródła zakłocen. Dla pomiarów środowiskowych lepsza IMHO byłaby cewka o sporej powierzchni.

Reply to
pisz_na.mirek

Gdzie moge w domu spodziewac sie pola magnetycznego rzedu 60 A/m ??

przy jakich urzadzeniach ?

pozdr

Adrian

Reply to