Półprzewodniki

Witajcie
Jaka jest istota pF3%B3przewodnikF3%w? Czy jest to: zdolnoB6%E6 do kontro=
li
przepB3%ywu energii z jednego oB6%rodka do drugiego?

Zastanawiam siEA%, czy gdyby nie przewodniki, to czy byB3%oby moBF%liwe
prowadzenie obliczeF1% przy pomocy prB1%du elektrycznego. To chyba
moBF%liwe? Skoro w XVII (Pascal) w. projektowano maszyny liczB1%ce?

Re: Półprzewodniki

    Przed półprzewodnikami prowadzono obliczenia na lampach elektronowych,
ale to nadal nie XVII wiek.

--
Filip.

Re: Półprzewodniki

To pytanie było o przewodniki. Bez przewodników trudno zrobić lampę
elektronową. (Ale przewodniki Pascala się do tego nienadają.)

Re: Półprzewodniki

To pytanie było o przewodniki. Bez przewodników trudno zrobić lampę
elektronową. (Ale przewodniki Pascala się do tego nie nadają.)

Re: Półprzewodniki

Ale do dopiero elementy z tych polprzewodnikow zrobione.

Babbage'owi co prawda nie wyszlo, ale mechanicznie jak najbardziej
mozna. Mozna pneumatycznie, hydraulicznie, na przekaznikach (Zuse), na
lampach.

Hm, ma ktos jakis pomysl jak procesor zrobic mechanicznie ?
Pamiec sugeruje raczej jakas stara maszyne bebnowa :-)

J.

Re: Półprzewodniki

http://www.youtube.com/watch?v=GcDshWmhF4A

Re: Półprzewodniki

extra. 10/10.
Ciekawa byla by wersja dziesietna.

Re: Półprzewodniki
Kasy mechaniczne były dość popularne.

Re: Półprzewodniki

Nie tylko kasy. Wcześniej były kalkulatory mechaniczne tzw. kręciołki.
Jeszcze mam taki sprawny, do niedawno używany w firmie.

Remek

Re: Półprzewodniki

Od razu widać kto czytał Bajtka. Pomysl widoczny na filmie był 20 pare
lat temu omawiany w Bajtku poo tytulem "Drewniany komputer". Który to
był numer nie pamietam, ale idę o zakład że go mam w pudle ;)

Re: Półprzewodniki
UBF%ytkownik Sebastian BiaB3%y napisaB3%:

A czy ten drewniany komputer to aby nie byB3%a realizacja projektu20%
Babbage'a? I realizacji kodF3%w Ady Augusty Byron?

--20%
Darek

Re: Półprzewodniki

Chodzi o to że ludzie na nowo odkrywają rzeczy dawno temu opisane ;)

Re: Półprzewodniki

Ale nie w Bajtku, tylko jeszcze w Mlodym Techniku, a i oni chyba sami
tego nie wymyslili.

Tak czy inaczej - caly procesor mialem na mysli, nie tylko sumator , w
dodatku zakleszczajacy sie :-)

J.

Re: Półprzewodniki

Już widzę telewizor LCD pneumatic albo jako LEGO Mechanik :)
Co sikać po oczach będzie?

Marek

Re: Półprzewodniki

Juz sie zapomnialo jak wyglada zwykla kamera filmowa ?
Taka na tasme, co sie ja potem w kinie wyswietla, nie magnetyczna :-)

I pneumail byl :-)

J.

Re: Półprzewodniki

Nawet w całych miastach, na przykład w przedwojennym Berlinie.

A tablice na "klockach" to też ładny wyświetlacz, całkowicie mechaniczny.

Waldek

Re: Półprzewodniki

W innych miastach działał jeszcze w XXI wieku -- w Pradze na przykład.
A być może w Paryżu (w końcu XX wieku na pewno). Lokalny widziałem rok
czy dwa lata temu w Tesco (nie do kupienia, przy kasach mieli). Od tego
czasu minie tam nie było, może jeszcze mają.

Re: Półprzewodniki

A powiecie "gówniarzowi" co to takiego było? Google nic nie wnosi albo
Ĺşle szukam :)

--
butek
Re: Półprzewodniki

W sklepach jeszcze są. Praska poczta jest jedyną istniejącą do dziś, w
Paryżu zdechła właściwie na początku 60tych, w Berlinie nie odbudowano po
wojnie i przez podział, w Monachium działała jeszcze do 1988 roku, ale tylko
lokalnie między urzędami pocztowymi i stacjami metra, podobnie zresztą jak w
Paryżu.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Poczta_pneumatyczna

Waldek

Re: Półprzewodniki

Aa! Zawsze sie zastanawiałem co to za rury są :) I jak to tak, takie
same były przez pół miasta?:)

--
butek