parametry śrubokrętów - Page 6

Re: parametry śrubokrętów

Cała ta dyskusja jest bezsensowna - język to narzędzie...
Jeśli komunikacja nie wymaga odróżniania śrub od wkrętów to nie
ma sensu ich rozróżniać... :-)  Po co się kłócić o semantykę tam, gdzie
nie ma to żadnego znaczenia a i tak wiemy o czym mowa w 100%?

Re: parametry śrubokrętów

Ma sens -- pozwala na spuszczenie powietrza z kolesi, co to im się wydaje,
że norma na nazwę dla śrubki jest tym samym, co norma na śrubkę. Oni to
traktują z taka powagą, jakby wierzyli, że jak ktoś będzie wkręcał wkręty
zamiast śrub (albo odwrotnie), to od tego zaczną się walić mosty i spadać
samoloty.

Poza fanatykami są też i tacy, co po prostu się nie zastanowili i uwierzyli.
Bo skoro w normach piszą o wkrętakach, a o śrubokrętach nigdy, to może
wolno używać tylko tej jednej nazwy? W publikacjach Instytutu Ziemniaka
być może ani razu nie pada słowo "kartofel", co wcale nie znaczy, że takie
słowo nie istnieje. Jeśli u kogoś obniży się Poczucie Winy przy wkręcaniu
śrubki śrubokrętem, to uznam, że nie na darmo było to stukanie w klawisze.

Jak masz chęć to se wkręć, śrubkę w dupkę numer pięć.

Re: parametry śrubokrętów

Taki gwintowany moździerz? ;P

To tylko kwestia technologii - różnica armata-moździerz(wcześniej
bombarda) w sposobie prowadzenia ognia - bezpośredni, czy pośredni.
Potem opracowano gwint poprawiający własności armaty i przeniesiono go
do zastosowań "moździerzowych", powstała haubica.

Nie pociskom przeciwpancernym a jednemu rodzajowi - HEAT. Pociski z
twardym penetratorem mogą być odpalane z gwintowanej lufy.

Jak jest gwintowany to jest to haubica. Warto zauważyć, że "moździerz
lekki" to taki przerośnięty granatnik.

Masz np sztucer, który jest gwintowany z definicji. W przypadku strzelby
mówi się "strzelba gładkolufowa/strzelba o lufach gładkich" bo
"domyślny" jednak w strzeladłach jest gwint.

Re: parametry śrubokrętów

Z dzieciństwa pamiętam wielki żeliwny moździerz w domu mojej prababki.
Dawno, chyba jeszcze za Franciszka Józefa, zapodział się czy też złamał
tłuczek do niego, więc pradziadek dorobił do niego zastępczy ze śruby.
Gwint miała prostokątny albo trapezowy. Moździerz oczywiście kuchenny
(w tym kontekscie można też rzec: pokojowy), ale mi się skojarzyło.

Re: parametry śrubokrętów

Cholera, to ten gwintowany słup w środku to co to jest? Wkręt czy śruba?

Jakub Rakus

Re: parametry śrubokrętów

Jak wkręcasz słup powietrza wkrętakiem, to kwręt. Jak wkręcasz go kluczem,
to śruba.
Przecież to logiczne.

yabba

Re: parametry śrubokrętów

Kiedyś ten słup wkręcało się wyciorem, a wykręcało maźnicą.
I bądź tu człeku mądry.

Naści, piesku, kiełbasy!

Re: parametry śrubokrętów
On 2013-04-05 22:01, yabba wrote:

(ciap)

WNIOSEK:

W prózni broń palna nie istnieje!

Włodek

Re: parametry śrubokrętów
Hello Włodzimierz,

Wniosek odrzucony - w próżni operujesz gwintowanym slupem próżni i
odpowiednimi narzędziami do niego.

 RoMan
Re: parametry śrubokrętów

:-)

Włodek

Re: parametry śrubokrętów
Hello Włodzimierz,

Nie ma żadnego śmiacia! Szukam gwintownika do flogistonu - chcę
zbudować działo próżniowe.

 RoMan
Re: parametry śrubokrętów
Na granicy (a właściwie pod) francusko-szwajcarskiej jest rewelacyjny
gwintownik do flogistonu, który jak wiadomo najlepiej skrawa się
protonami - tylko trzeba przesuwać równomiernie słup flogistonu
wewnątrz obwodu gwintownika (właściwie narzynki) - chyba, że kaliber
dla Ciebie za mały ;-)

Nuter

Re: parametry śrubokrętów

A jeśli mam problem i używam jednocześnie i wkrętaka, i klucza? :))

Re: parametry śrubokrętów

Przykro mi, ale norma czegoś takiego nie przewiduje, więc takie rozwiązanie
problemu nie istnieje. Jeśli je stosujesz, robisz to nielegalnie.

yabba

Re: parametry śrubokrętów

OK. w takim razie zrobię tak:
O konkretnej godzinie, którą rozwieszczę otoczeniu - użyję jednocześnie i
wkrętaka, i klucza. Zaproszę przy okazji policję/prokuraturę/itd., aby mnie
ujęto i zrobiono sprawę sądową. Może uda sie zaprosić media, że oto taki
Anerys, nielegalnie użył jednocześnie wkrętaka i klucza :))) Niech to
rozgłoszą na kraj, wporzo, chcę tego. Pozornie działam głupio. Jednakże jest
to wyrachowane, aby ośmieszyć pewne rzeczy.

Re: parametry śrubokrętów

Dziękuję, miło mi. :)

http://books.google.pl/books?id=le3ibeOTN0IC&pg=PA78&lpg=PA78&dq=%C5%9Bruba+wkr%C4%99t+r%C3%B3%C5%BCnica&source=bl&ots=qYysszxPSE&sig=fCVyrLHsP2WkBm_7edyRiuEXBHw&hl=pl&sa=X&ei=I49VUdG1DcO4O9LegJgP&ved0C%D0Q6AEwAQ#v=onepage&q=%C5%9Bruba%20wkr%C4%99t%20r%C3%B3%C5%BCnica&f=false

Bez sensu taka klasyfikacja. A jak nazwać coś, co ma łeb pod klucz,
jednocześnie nacięty do wkretaka. Śrubowkręt? Wkrętośrub?
Jak w takim razie nazywają się połączenia skręcane w którym gwint nacinany
jest w momencie wkręcania "ustrojstwa"?

Ja zawsze myślałem, że śruby to mają gwint metryczny albo calowy i są
wkręcane w nakrętki, a wkręty same sobie gwintują materiał. Są jeszcze
wkręty samowiercące.

W innym podręczniku pokazują właśnie taką różnicę pomiędzy wkrętem i śrubą.

http://books.google.pl/books?id=zzx6OnMuWE8C&pg=PA161&dq=%C5%9Bruba+wkr%C4%99t+r%C3%B3%C5%BCnica&hl=pl&sa=X&ei=XKZVUc6WF4S7OcGTgcgB&ved0C%DsQ6AEwAQ#v=onepage&q=%C5%9Bruba%20wkr%C4%99t%20r%C3%B3%C5%BCnica&f=false

yabba

Re: parametry śrubokrętów

Osobiscie polecam zestawy Wiha lub Felo. Warto wziasc je do reki i wybrac te
najbardzie pasujace. Produkowane sa w roznych wariantach, z roznymi
materialami wykonania rekojesci. I tak jak pisza poprzednicy - zwrocic uwage
na to co czym wkrecamy, a beda sluzyc dlugie lata.....
Nie wiem czy sa dostepne na polskim rynku zestawy hiszpanskiej Irazoli -
tych takze uzywalem zawodowo  i rowniez moge je polecic.

Pozdrawiam

Re: parametry śrubokrętów

Zapytaj Jarka, on w temacie obrony śrubokrętów krzyżowych jest najlepszy.
--
Jingiel

Site Timeline