[OT] Przebicia prądu w ścianie

Cześć - mam taki nielektroniczny problem, ale może będziecie wiedzieć.
Mam w domu oświetlenie halogenowe zamknięte w półce kartonowo-gipsowej.
Jeśli dotknę tej ścianki zewnętrzną częścią dłoni to czuję szczypanie.
Oznacza to chyba, że mam przebicia prądu w ścianie.  Jako, że boje się, że
rzutuje to na mój rachunek chciałbym cos z tym zrobić (a rozkuwać też mi się
nie chce).

Zauważyłem, że szczypanie jest "całodobowe" czyli bez względu na to, czy
halogeny są włączone czy nie - wg. mnie świadczy to o tym, że włącznik
odcina przewód zerowy.

Czy jeśli zamienię przewody we włączniku światła, to problem przebić będzie
tylko wtedy, gdy halogeny są włączone czyli rzadko?

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Odłącz zasilanie, wyłaczając bezpieczniki i sprawdź, czy nie odczuwasz tego
samego mrowienia.
--
Pozdr
EM

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Dziwna sytuacja. Po raz pierwszy o czymś takim słyszę.

1. Na początek kup za 4 zł próbnik neonowy i dotykaj tym próbnikiem do
ściany w miejscu, gdzie szczypie (palcem dotykasz drugiego bieguna
próbówki) i zobacz, czy neonówka w próbniku świeci.

2. Włącz halogeny i wyłącz bezpieczniki w domu. Sprawdź, czy dalej
szczypie. Jeśli tak, to jest to reakcja alergiczna twojej ręki na tynk.
Jeśli nie, to rzeczywiście możesz mieć takie dziwaczne przebicie.

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie
grup dyskusyjnych:hgam7e$4vi$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Przy wyłączonych halogenach szczypanie nadal jest. Jak wyłączyłem
bezpiecznik - szczypania nie było.

Neonówkę kupię, ale chcę dopisać, że szczypanie jest niewielkie - jak dotknę
uchem przetarcia w płycie kartonowo-gipsowej pod którym widać ceownik który
jest wewnątrz czuję właśnie szczypanie i nawet lekkie buczenie mnie więcej o
częstotliwości prądu zmiennego.

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Cześć!
Nie wiem, czy akurat w Twoim przypadku to pomoże ale jest też taka
bardziej zaawansowana neonówka o nazwie Fazer 777. Wykrywa pole
elektryczne, dzięki czemu można wykryć przewód pod napięciem, bez jego
dotykania. Tak samo da się wykryć przerwę w kablu, tylko czasami należy
zamienić miejscami zero z fazą, bo jak tu wykryć przerwę w przewodzie
zerowym. Tylko trzeba to robić z głową, bo można się dorobić fazy na
bolcu w gniazdkach instalacji starego typu. Tam gdzie bolec jest
zmostkowany z przewodem zerowym. Bywa też potrzebne rozłączanie
przewodów w puszkach, żeby odłączać podejrzane odcinki.
Fazer 777 ma różne zastosowania ale nie wiem jak się zachowa na ścianie
z przebiciem. Można regulować czułość, dzięki czemu możesz dojść gdzie
konkretnie jest przebicie lub przerwa i unikniesz rozwalania całej
ściany. To tylko moje gdybanie, bo takiego przpadku nim nie testowałem.
Maciek

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Bardziej obawiałbym się o zdrowi i życie, niż o wysokość rachunku.

Lub przebicie nastąpiło przed wyłącznikiem. Podejrzewam przetarcie
izolacji przewodu fazowego podczas przepychania kabli w otworach
metalowej konstrukcji szkieletowej pod karton-gipsem.

Nic to nie zmieni.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie
w wiadomości grup dyskusyjnych:hgamfn$5i2$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

A co mi grozi, skoro dotknięcie ręką nie powoduje niczego. Szczypanie jest
niewielkie i ledwo wyczuwalne.

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Kiedyś nie szczypało, teraz szczypie, kiedyś może kopnąć.
Wilgoć może zmienić czas trwania czyjegoś życia.
Proponuję zacząć od neonówki i wyłączania bezpieczników.
Może to tylko subiektywne odczucie.
Jeżeli nie, to koniecznie usunąć przyczynę. Wszystkie elementy w ścianie
(ceownik) powinny być podłączone "do ziemii".
Założenie różnicówki podnosi bezpieczeństwo, wykrywa takie dziwne
szczypania.

--
Desoft

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Kupiłem, zainstalowałem żyrandol (metalowy). Jak go dotykałem (gdy było
włączone światło) to czułem jedynie jakby metal nie był całkiem gładki -
jakby coś utrudniało poślizg. Przyczyna - pełna faza na żyrandolu. Tak mało
czuć bo parkiet jest izolatorem (dopóki coś się nie rozleje). Mieli
wymienić, ale przez pół roku się nie udało i oddali pieniądze.
Nadal uważasz, że nic Ci nie grozi ?
P.G.

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

    To teraz dotknij np. kaloryfera, rur (jak jest za daleko to kawałek
przewodu powinno rozwiązać problem) i czy nadal było to tylko szczypanie?
Nie mając dobrego kontaktu z ziemią, czy przewodem zerowym, to jest właśnie
szczypanie. Gdy zrównasz potencjał z przewodem zerowym, czy uziemieniem
(poprzez jego dotknięcie) to już może być mocne pierdyknięcie.

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie
Teraz szczypie a po zwiększeniu wilgotności zabije. Poza tym nie wolno
pozostawiać instalacji bez naprawy. To się samo nie naprawi, tylko
będzie gorzej.
Maciek

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Na rachunek to mysle ze nie rzutuje, latwo sprawdzic zreszta -
wylacz wszystko i popatrz na licznik.

Ale tak dla zdrowia to bym to usunal.

Owszem - jesli wylacznik nie odcina fazy, to transformator moze
miec sprzezenie pojemnosciowe miedzy uzwojeniami, i zarowka bedzie
"pod pradem".

Ale dalej to pojemnosc miedzy zarowka a obudowa lampy powinna byc
znikoma, obudowa byc moze dotyka stelazu, sama plyta jesli sucha
powinna izolowac dobrze .. czyli cos tu jest spieprzone .. i
poprawilbym podlaczenie wylacznika, ale sprawdzil wiecej.

Moze jakis wesoly elektryk podlaczyl przewod ochronny do fazy ?

J.

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie
Przepraszam ale zadam głupie pytanie.
Halogeny są na 12V czy na 220V?

Zbyszek

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

W sumie nie ma to znaczenia, o ile przebicie nastąpiło przed
transformatorem. Choć jeśli jest to "transformator" (czyt. mała
plastikowa puszka wielkości paczki fajek) to chyba nie sapewnia on
separacji galwanicznej.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Mysle ze zapewnia. Za duzo by ryzykowali.

Nadal pozostaje sprawa sprzezenia pojemnosciowego.
Mozliwe ze elektroniczny ma tradycyjnie dwa kondensatory miedzy
przewodami zasilajacymi a ochronnnym.

J.

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie
wiadomości grup dyskusyjnych:hgavlh$440$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

W mojej  instalacji nie ma transformatora. Ona jest na 230 V

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie
grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Na 220V

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

się
będzie

U mnie oświetlenie było tradycyjne.
Podczas remontu (ściana w łazience pochlapana wodą)
chciało faceta zabić, ponieważ doskonali komunistyczni pracownicy
w doskonałych komunistycznych czasach w doskonałym budynku
(dla wojska) przymocowali do sciany przewód elektryczny
GWOŹDZIKIEM W ŚRODEK między przewody!!!

Może u Ciebie też tak:)

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

Tak się kiedyś robiło tylko do tego celu był specjalny kabel
przypominający stary płaski kabel antenowy. Między żyłami był duży
odstęp i wyraźnie było widać gdzie wbić gwoździa. Ale co poniektórym ta
technologia montażu przeniosła się na typowy kabel z żyłami ciasno
ułożonymi jedna obok drugiej :-(

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: [OT] Przebicia prądu w ścianie

No właśnie, tego płaskiego kabla nie sposób pomylić z jakimkolwiek
innym. Ale widocznie idioci się trafiają.

Site Timeline