ograniczenie pradowe w telefonie

Witam Mam takie pytanie odnosnie tego czy w telefonach np. Nokia 6280, N95 jest jakies ograniczenie pradowe na wejsciu ladowarki ? Pytam pod katem podlaczenia do telefonu innego zrodla zasilania niz oryginalna ladowarka, np. ladowarka samochodowa, awaryjna (na baterie) itp. Zakladajac ze zrodlo zasilania bedzie mialo napiecie 5,7V i prad 1,5A czy nie zaszkodzi to telefonowi lub aku w telefonie ?

Pozdrawiam Peter

Reply to
peterphk

Odpowiem wymijajaco: ladowarki do Nokii od zawsze mialy ograniczenie pradowe. Tzn. dosc wysokie napiecie na luzie i dosc wysoka impedancje. Stare telefony po prostu zapinaly na chama ladowarke do akku, impedancja ladowarki ograniczala prad ladowania do w miare stalego, po naladowaniu telefon odlaczal zabawke. Nowsze konstrukcje maja akku li- ion, wiec tak calkiem ordynarnie porzadzic nie moga, ale ladowarki chyba sie nie zmienily, wiec konstrukcja w telefonie moze zakladac ograniczona wydajnosc zrodla.

Reply to
Marek Lewandowski

Potwierdzam - moja N6020 nie dawała się naładować niczym "obcym", ale za namową grupy spróbowałem źródła o dużej rezystancji. Zadziałało w układzie: sztywne źródło 9 V, np. 7809 i do tego 15 omów na wyjściu.

Reply to
PeJot