Odbiornik światłowodowy np. TORX173 - Page 2

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

Tego TI mam w domu, muszę poszukać. Ale coś takiego ma np. firma co to
grozi (osram) pod tytułem SFH5711. Z gniazdkami do SMD trochę bieda, ale
nasz niebieski Klaus, czyli Conrad Electronic miał kiedyś w programie
oprawki do LEDów 3 i 5mm z wyjściem na włókna.
Adapter do SMD we własnym wykonaniu jest np. tutaj:
http://www.elv-downloads.de/service/manuals_hw/76551_llk1_km_g_080104.pdf
(wyprostuj, jak się połamało). Co prawda po niemiecku, ale obrazki są
(na 4 stronie). Inna możliwość, to dać normalne gniazda do Toslinka i
dać na wyjściu fotodiodę zamiast TORXa. Gołe gniazda są do kupienia.

Waldek

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

Użytkownik "Waldemar Krzok"

Z tego co doczytałem to ma charakterystykę logarytmiczną. A ja ptrzebuję
liniową. Bo wychylenie serwa ma być proporcjonalne do jasności LCD.

Robert

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

do jasności postrzeganej przez człowieka, czy bezwzględnej?
Bo to różnica, podobnie jak z dźwiękiem...
--
Marek Lewandowski

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

Użytkownik "Marek Lewandowski"

No chyba przez człowieka. Zerkniesz?
http://tiny.pl/hgdnw

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

No to potrzebujesz wyjścia logarytmicznego. Człowiek widzi dobrze przy
oświetleniu w zakresie od coś rzędu 1 lux do ponad 100000 luxów, ale
różnicę 1:2 intensywności oświetlenia postrzega jako podobny kontrast,
niezależnie, czy jest to 10:20lux, czy 50000:100000 lux.

A co kryje się pod linkiem? nie klikam w tiny itp.

--
Marek Lewandowski

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

Użytkownik "Marek Lewandowski"

Jak na ekranie będą zmieniać się trzy stany biały, szary, czarny to na
wyjściu muszę mieć zmianę 1, 2, 3. I to zapewni układ z wyjściem log?

Nota w pdf do SFH5711

Robert

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

Tak. Oczywiście w przybliżeniu tak, bo przeskalować musisz sobie sam,
podobnie, jak określić, co dla Ciebie jest czarne, a co białe.
Np. możesz powiedzieć, że odstęp między czernią a bielą to kontrast
1:100, czyli 2D, a szarość jest po drodze, czyli np. przy 1.0D, więc
czarne:szare:białe jest jak 1:10:100. To odpowiada cirka kontrastowi
papierowej cz/b odbitki foto (czerń leży w okolicy 2.1-2.5D). Jakim
wartościom bezwzględnym to będzie odpowiadało, to zależy od oświetlenia.
W ciemnym pokoju już średnio jasny pixel będzie oślepiająco biały,
podczas gdy na słońcu całość będzie czarną dziurą.

postaram się spojrzeć wieczorem, teraz wiszę na gprs.
--
Marek Lewandowski

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

Użytkownik "Marek Lewandowski"

Nie wiem jak w innych, ale w tiny wystarczy na końcu linka dodać znak !
(wykrzyknik) i wyświetli się tylko docelowy link.

Robert

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

Aha. A nogę czujnika chcesz przylutować bezpośrednio do serwa. To ja
wymiękkam i idę spać.

Waldek

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

Użytkownik "Waldemar Krzok"

Do serwa nie. Aż taki ułomny nie jestem. :-) Do tego chcę przylutować.
http://obrazki.elektroda.net/64_1194629825.png
A ile potrzeba elementów aby zmienić charakterystykę z log na liniową?
Przy tysiącu sztuk ma to znaczenie.

Robert

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

tak z ciekawości, ma być to jedno urządzenie z 1000 serw (1), czy 1000
urządzeń z jednym serwem (2). Bo w 1 przypadku wziąłbym procesorek z
szuflady i w zależności od liczby nóżek zamienił n sztuk 555 tym
procesorkiem. Kwestia linearyzacji wtedy też załatwiona. Normalne
fotodiody też są nieliniowe i na dokładkę mają zupełnie do dupy
charakterystykę. Do fotodiody potrzebujesz i tak jakiś wzmacniacz.
Chyba, że weźmiesz fotorezystory, na te 8 bitów jasności będzie
wystarczająco liniowo. Ale to bym robił tylko w przypadku (2).

Waldek

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

Użytkownik "Waldemar Krzok"

A potrafisz oszczacować ile luksów ma ekran monitora LCD świecący na biało?
Bo czy oświetlenie włoknem o średnicy 1,5 mm wysteruje fotorezystr?

Robert

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

nie. Ale bym wziął i wypróbował ;-).

Waldek

Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173

imo prościej pod każdym względem i taniej przytknąc do lcd jakiś detektor i
dalej sygnał do serwo prowadziźć miedzią

Site Timeline