obwód R-C

szeregowy obwód R C połączony szeregowo i dołączony do napięcia U... czy
Ktoś pamięta z jakiego wzoru wyliczało się napięcie na ładującym się
kondensatorze?

Re: obwĂłd R-C
Dnia Sun, 27 Dec 2009 22:00:54 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja

U - E(1-exp(t-tau)), t - czas, tau - stała czasowa.

--
Tomasz Szcześniak

snipped-for-privacy@stareradia.pl
Re: obwĂłd R-C
dzięki, mam taki problem, w układzie scalonym są dwa wejścia CS (chip
select)... jedno aktywne 1 drugie 0... podczas włączania i wyłączania
zasilania dzieje się tak, że oba mogą znaleść się w stanie aktywnym i
mogą
poprzestawiać rejestry... istnieje na to jakiś sposób?

Re: obwĂłd R-C
ten magiczny element to RTC72421

Re: obwĂłd R-C

może jest tu Ktoś kto projektuje scalaki i może mógłby mi powiedzieć na
podsawie PDFa mniej więcej jaki jest próg przełączania stanów na wejściu
CS1
i /CS0? przy jakim napięciu przełącza z 0 na 1 i czy istnieje jakaś strefa
"martwa"?

Re: obwĂłd R-C
Dnia Sun, 27 Dec 2009 23:12:52 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja

CS1

Zajrzyj do karty katalogowej, tam jest napisane co następuje:

sta wysoki to 2.2V i więcej, stan niski to 0.8V i mniej.
Dla wejścia CS1 - wystoki to 4/5Vdd i wyżej niski - 1/5Vdd i niżej.

Układ nie ma na tych wejściach przerzutnika Schmidta, więc sterowanie
go wolnozmiennymi sygnałami jest niezalecane, producent nie określa
jak wejścia na to zareagują. Możesz tak jak przedpiścia zasugerował
wykorzystać jedną z nóg CD do blokady sygnałem RESET, choć w sumie
nie wiem po co - o ile procesor przy starcie nie robi jakichś głupich
rzeczy to poprawny cykl zapisu raczej się sam nie wygeneruja na nogach
scalaka.

--
Tomasz Szcześniak

snipped-for-privacy@stareradia.pl
Re: obwód R-C
UBF%ytkownik Tomasz Szczesniak napisaB3%:

Na ogF3%B3 brzydko zareagujB1%. Jak sterowaE6% inwerter CMOS niekonkretn=
ymi20%
napiEA%ciami (tak poB6%rodku pomiEA%dzy konkretnymi poziomami logicznymi)=
 to20%
zazwyczaj wchodzi w zakres pracy liniowej i nastEA%puje w nim20%
dB3%ugookresowe przebicie prB1%dowe. W tym stanie potrafi BF%reE6% prB1%d=
 na20%
potEA%gEA%, podatny jest na wzbudzenia - jak siEA% wzbudzi to szybkozmien=
ny20%
sygnaB3% puB6%ci dalej i kolejne stopnie zgB3%upiejB1% BF%rB1%c prB1%d na=
 potEA%gEA%...
RozwiB1%zaF1% z przejB6%ciem inwertera przez stan wysokiej impedancji20%
(teoretycznie moBF%na tak ustawiE6% ch-ki tranzystorF3%w i napiEA%cie20%
zasilajB1%ce) raczej siEA% poza zastosowaniami specjalnymi nie stosuje bo=
20%
takie ukB3%ady sB1% znaczB1%co wolniejsze - zaB6% mieszanie parametrami t=
ak BF%eby20%
czEA%B6E6% bramek miaB3%a przebicie prB1%dowe a marginalna liczba nie mi=
aB3%a to20%
dodatkowe procesy w technologii czyli dodatkowe koszty.

Tak wiEA%c jak producent kazaB3% konkretnie wejB6%cia sterowaE6% to nie m=
a co20%
kombinowaE6% jak koF1% pod gF3%rEA%, trzeba siEA% sB3%uchaE6%.

Re: obwód R-C
Tak więc jak producent kazał konkretnie wejścia sterować to nie ma co
kombinować jak koń pod górę, trzeba się słuchać.

i nie ma sposobu podłączenia R-C do CS1?
tylko tyle zmieści mi się jeszcze na płytkę...

Re: obwód R-C

CS1 ma inny uklad wejsciowy (jaki? - tego nie pisza ale po zakresie
napiec mozna sie domyslac, ze jest tam przerzutnik Schmitta). Do
prototypu uklad R-C wystarczy.

A moze po prostu podlaczyc to wejscie do jakiegos sygnalu sterowanego
programowo? Czasy setup/hold dla CS1 sa na poziomie 1us wiec i tak
musisz to uwzglednic w programie.

-hob

Re: obwód R-C
CS1 ma inny uklad wejsciowy (jaki? - tego nie pisza ale po zakresie
napiec mozna sie domyslac, ze jest tam przerzutnik Schmitta). Do
prototypu uklad R-C wystarczy.

dzieki! tak mi sie tez wydaje...

a moze istnieja jakies uklady power good w trzypinowych elementach jak
tranzystory? podlaczyl bym taki do CS1 i po problemie... chodzi o to, ze nie
mam dostepu do linii RESET...

Re: obwĂłd R-C
Dnia Sun, 27 Dec 2009 22:12:11 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja

mogą

Tak - jedno na stałe podłączyć jako aktywne, a drugie sterować z szyny
adresowej procesora - tak się zawsze trobi i to działa. Zapewne ten
układ ma wejście RESET - użyć go (razem z postałymi RESETami innych
układów) do zerowania impulsem na tyle długim aby zasilanie było już
stabilne.

--
Tomasz Szcześniak

snipped-for-privacy@stareradia.pl
Re: obwĂłd R-C

A jeśli nie ma - to sygnałem RESET blokować jedno z wyjść CS, a drugiego
używać w do sterowania ;)... O ile oczywiście to realne ;)

Pozdrawiam
Konop

Re: obwód R-C

Z tego co pisza w datasheet CS1 i /CS0 to dwa rozne sygnaly. CS1 pelni
funkcje resetu i sygnalu "low power", /CS0 to "enable" dla szyny
adresowej (czasy setup i hold, napiecia progowe takie same jak dla
adresu).

/CS0 powinien byc wiec sterowany z dekodera adresow. CS1 moze byc
podlaczony do globalnego resetu np. do dzielnika RC glownego zasilania
(sam uklad powinien miec osobne zasilanie np. bateryjne).

-hob

Re: obwód R-C
UBF%ytkownik Tomasz Szczesniak napisaB3%:

Chyba literF3%wka ci siEA% zdarzyB3%a.

U - E(1-exp(t/tau)), t - czas, tau - staB3%a czasowa.

Dalej - tau 3D% R*C

--20%
Darek

Site Timeline