Nowa matryca LCD z chin?

Zauważyłem że ludzie w PL kupują co raz częściej w chinach.

Chciałbym kupić NOWĄ matrycę LTM230TT01 lub LTM230TT02 jakie szanse są na zakup ? i jakie koszy?

Reply to
Killer2

W dniu 2015-11-28 o 14:51, Killer2 pisze:

jak wysyłający zadeklaruje wartość prawidłową, to dolicz VAT 23% i obsługę celną (poczta polska 50zł, DHL 80zl), choć może się udać, że puszczą bez opłat.

a.

Reply to
Artur Miller

W dniu 28-11-2015 o 15:51, Artur Miller pisze:

Ja sobie kupiłem matrycę na ali. Przyszła po jakimś czasie, ale mnie tknęło, że coś nie taka z wyglądu. No i to był inny typ niż miał być, ale naklejka uparcie mówiła że właściwy. Zacząłem pisać w sporze, ale nie chcieli uznać. W końcu oderwałem tą nalepkę, a pod spodem na PCB pięknie wypisany typ i producent. Oczywiście matryca inna niż na nalepce. Zrobiłem fotkę, wysłałem, uznali. Kasę oddali bez zwracania matrycy. Dobrze że nie naliczyli opłaty na granicy bo bym był do tyłu. Tak więc różne przypadki się trafiają. Pierwszy mój zakup na ali i na razie nie mam ochoty na kolejne.

W ogóle to z matrycami trzeba uważać. Na aukcjach Allegro są pisane typy, ale jak się wczytać to w opisie jest napisane, że jak nie mają to wysyłają inną kompatybilną. Cały dowcip w tym, że zazwyczaj nie mają, a piszą typ tylko po to, żeby złapać klienta. Nieraz pisałem z pytaniem czy mają faktycznie taką jak w aukcji, to ani razu nie potwierdzili tylko wymieniali typy "kompatybilne". A one są kompatybilne tylko w niektórych parametrach. Elektrycznie są ok, ale już np. kąty patrzenia są całkiem do bani w stosunku do tego typu co w tytule aukcji. Tak więc znaleźć konkretny typ może nie być łatwo.

Reply to
szod

W dniu 2015-11-28 o 16:24, szod pisze:

ja mam już na koncie z setkę zakupów na ali i problem był z kilkoma. zawsze jednak kończyło się zwrotem kasy. dobrze jest przed zakupem zapytać czy faktycznie mają na stanie to co sprzedają, nie zawsze jest to oczywiste :)

a.

Reply to
Artur Miller

moim skromnym zdaniem w obsludze reklamacji aliexpress bije na glowe ebaya (tu mam wrazenia mocno mieszane) i allegro ktore ma je poprostu gdzies

Reply to
m4rkiz

Am 28.11.2015 um 17:19 schrieb Artur Miller:

Potwierdzam w zupełności. Miałem problem z jednym zakupem, facet sprzedawał podrobione zegarki. Zgłosiłem i oddali pieniądze od razu. Jedne bardzo pozytywne wrażenie, ale to nie aliexpress tylko sprzedawca. Kupiłem u niego oscyloskop minidso i dodatkowo 10 sond 1:1/1:10. Wszystko doszło bez problemu, wystawiłem pozytywną opinię, ale okazało się, że było 9 a nie 10 sond. Napisałem do człowieka, przeprosił i przysłał brakującą, choć nie musiał. Kiedyś przy lampkach też dostałem 49 zamiast 50. Oddali pieniądze za brakujący. Jak na razie nie naciąłem się na aliexpress. Pierypały miałem z cłem w Niemczech. Nie chcieli przepuścić LEDów, bo nie miały CE. Trwało to 2 tygodnie, aż w końcu szef cła dostał rozkaz z innej instytucji, by moje diody puścić.

Waldek

Reply to
Waldemar