Na jaka maks odleglosc mogę przedluzyc kabel sygnalowy D-SUB z monitora LCD.

Potrzebuje używać monitora LCD w pomieszczeniu w którym nie może znajdować się komputer... Stąd pytanie, na jaką odległość mogę maksymalnie przedłużyć taki sygnał?

Reply to
Maciek C

ja cwiczylem odleglosci rzedu 10 metrow na klasycznych ale _dobrych_ (czytaj "grubych") przedluzaczach monitorowych (chyba ze 3 w szeregu) i przy odswiezaniu rzedu 80 Hz i rozdzielczosci 800x600 nie widac bylo roznicy, wiec mysle ze w ten sposob mozna dojsc i do 20 metrow bez wielkiego pogorszenia jakosci natomiast moim skromnym zdaniem, jesli potrzebujesz naprawde duzo wiekszy dystans to proponuje przejsc na typowe "koncentryki" 75 Ohm (najlepiej te, ktore w sklepach nazywaja "satelitarnymi"), mysle ze wtedy masz szanse nawet na kilkadziesiat metrow przy podobnych ustawieniach, jakie ja cwiczylem

jesli bedziesz sie dopatrywal to proponuje zwrocic uwage na odbicia

- tak charakterystyczne dla propagacji TV w pasmach VHF, czyli np. kawalek od lewej strony ekranu pojawia sie "cien" tej samej lewej strony (to chyba najlatwiej zauwazyc)

nie wiem jak byloby z przesylaniem danych I2C, ktore aktualnie sa wykorzystywane we wszystkich wspolczesnych monitorach, ale jesli potrzebujesz taki dystans to i chyba nie najwazniejsze jest to wspaniale PnP

pozdrawwiam, Robert

Reply to
morpheus-nospam-

Użytkownik "Maciek C" snipped-for-privacy@idea.net.pl> napisał w wiadomości news:413c5077$ snipped-for-privacy@news.vogel.pl...

Dużo zależy od kabla, ale kilkanaście metrów powinno pójść (na dobrym kabelku).

Pozdrawiam FJ

Reply to
Filip J

zależy od rozdzielczości i jakości kabla. Ja mam kabel 12m i działa na

1024x768/TrueColor bez widocznych "duchów". Przy 1280x1024 odbicia już trochę przeszkadzają.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok