Miernik częstotliwości na płycie głownej? Z cyklu jak to dziala.

Witam

Jest sobie plyta glowna np. asus (akurat taka mam) jest tez program CPU-Z
(zle tez sa setki innych oz ta funkcja)
Pytanie: w jaki sposob program mierzy, odczytuje czy cokolwiek robi zeby
wskazac tzw. bus speed? Reszte czestotliwosci podaje z matematycznego
preliczenia bus speed-a ale skad bierze nformacje o bus speed. Na plycie
jako zegar jest jaeden zogolnodostepnych scalakow ktory przez PLL generuje
co trzeba  ale skad taki program wie co jest generowane. Moze jest ktos
obeznany mocno w tym temacie?

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej? Z cyklu jak to dziala.

może on tylko zbiera takie dane i ładnie wyświetla??
http://www.ehow.com/how_6897500_test-clock-speed-computer.html

--
Piter

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej ? Z cyklu jak to dziala.
dyskusyjnych: snipped-for-privacy@localhost.net...

Dobrze, moze niejasno sie wyrazilem.
Skad jakikolwiek program (w tym windows, a sa tez przeciez pod linuxa czy
nawet starego DOS-a) wie jaka jest czestotliwosc zegara FSB generowanego
przeznp w moin przypadku uklad generatora PLL.

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej? Z cyklu jak to dziala.

Odczytuje to z rejestrow, rejestry sa ustawiane przez boot loader lub
BIOS w sumie to to samo.

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej ? Z cyklu jak to dziala.
\>
To w jaki sposob zmienia ta czestotliwos oprogramowanie spod Windows?

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej? Z cyklu jak to dziala.

To chyba BIOS podczas startu ustawia dzielnik tej PLL-ki więc chyba wie
co ustawił.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej ? Z cyklu jak to dziala.

Pragnę zauważyć, że te częstotliwości ciągle się zmieniają, to nie jest
jakaś jedna stała wartość od momentu resetu.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Tez tak myslalem.
Tylko w tej chwili programy ktore to pokazuja w tym CPU-zZ co sekunde
pokazuje inna wartosc. z niewiadomego powodu czestotliwosc jes wyzsza niz
ustawilem i co pewien czas jak skoczy za wysoko to komp sie wiesza.
Wiec dalej nie wiadomo co odczytuja te programy a wyglada ze prawdziwa
czestotliwoc FSB sadzac po zwisach kompa.

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej? Z cyklu jak to dziala.

Ja pamiętam 12 lat temu jak miałem Celerona 333. Ustawiony fabrycznie na
66*5 trzymał równo 330.5 Natomiast po przestawieniu na 70*5 (miałem
Abita, ustawianie zegara co 1MHz), powinien mieć 350MHz ale lubił sobie
latać +-3MHz, co prawda się nie wieszał.

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej? Z cyklu jak to dziala.

Bo jakbys uwazal na lekcjach fizyki wiedzial bys ze pewne elementy maja
pewne stale ktore sa zalezne od np temperatury lub napiecia a te tez sie
zmieniaja. Jakbys mial sprzet warty wiele tysiecy pewnie ta
czestotliwosc by tak nie plywal;a a masz bele gowno z metra ciete i
wylewasz swoje żale.

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej ? Z cyklu jak to dziala.

Ale to jest wiadome i nie o to jest pytanie.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
Czestotliwosc jest jedna stała z zegara reszta jest dzielona lub mnozona
i stad program wie.

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej ? Z cyklu jak to dziala.

Przed chwilą mówiłeś, że nie jest stała. Z resztą nieważne. Włącz ten
program, bo chyba nie wiesz o czym jest mowa.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
CZestotliwosc z zegara jest "stała" reszta jest zalezna od ustawienia
dzielnikow.

A to ze stała pływa to tak jak napisałem wczesniej tanie chinskie gowno
to pływa.
pierwszy lepszy pdf ze strony intela i wszystko jasne

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej ? Z cyklu jak to dziala.
To zobacz sobie durniun jaka stabilnosc ma byle gowniane radio za 30PLN ze
zwyklym kwarcem to po pierwsze. Tu sa skoki +- 5Mhz
Po drugie bylo dobrze a sie spsulo wiec szukam przyczyny.
Po trzecie jak nie masz o niczym pojecia to sie nie udzielaj tempaku bo
wiedzy to nie masz jak widac za grosz debilu z zadnej dziedziny.
Przeczytaj sobie cokolwiek o elementach, geberatorach , PLL itd i potem sie
udzielj kretynie.
Nie masz nic do powiedzenia to spadaj stad a nie zasmiecasz grupy swoimi
gowno wartymi wypowiedziami.
Zwroc pieniadze za nauke no chyba ze chodziles do szkol za ktore trzeba
placic tysiace i za to sie dostaje dyplom bo takich debili w tym kraju jest
na peczki a ty widac kolejny z nich tuman pieprzony.
Poza tym pytanie bylo o co innego o czym tez zreszta nie masz pojecia.

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej? Z cyklu jak to dziala.

Dziecioku to ty sie troche doucz bo narazie to w dupie byles i gowno
widziales. W gownianym radio nie ma GHZ a kilkadziesiat MHz.

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej? Z cyklu jak to dziala.

A ja ci napisałem że w czasach Celerona 333 skoki już były rzędu 3MHz.
Fajnie by działał telewizor z takimi skokami na kanale S21.

Re: Miernik częstotliwości na płycie gło wnej? Z cyklu jak to dziala.

Od tego jest ARCz

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Slyszales kiedykolwiek o dewiacji czestotliwosci w nadajnikach radiowych ?

Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej? Z cyklu jak to dziala.

Ja mam na myśli nośną. Czy odstrojony o 3MHz telewizor jeszcze coś odbiera?

Site Timeline