Mały scalak PLL ze stałym mnożnikiem

Cześć.

Potrzebuje mały scalak PLL ktory z ~2Mhz zrobi mi x8, x10, x12 w prostokącie i z małym otoczeniem elementow. Znalazłem takie coś:

Ale oczywiście nie do znalezienia w okolicy w sensowny sposob. A potrzebuje pobawić się i na razie detal.

Czy ktoś zna jakieś gotowce PLL z zafiksowaną częstotliwościa (ewentualnie programowane, ale to ostateczność) o małych rozmiarach i małej liczbie elementów wspomagających? Ekstemalne parametry są zbedne, ma to popędzać uC, ale w sposób synchroniczny z wolniejszym zegarem i tylko tyle.

Reply to
Sebastian Biały

Dnia Tue, 27 Oct 2015 19:39:15 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

O ile rozumiem - one sa konfigurowane w fabryce. Wiec musisz u nich zamowic.

Choc akurat x8 czy x10 to moglyby byc standardowe.

ICS501, ma mnożnik ustawiany dwoma pinami

Jakub Rakus

Jest ich kilkanaście standardowych w tym i te które mnie interesują.

Reply to
Sebastian Biały

Hmm, ma najwyższy x8. Wezme pod uwagę.

Reply to
Sebastian Biały

Dowolny dsPIC? 1 element. Taktujesz swoim zegarem, jego PLL ustawiasz na to, co chcesz i mapujesz przez PPS na dowolny pin wyjściowy.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

:D Troche armata na muchy. Ale na pocieszenie powiem ze dsPIC wchodzi w grę jako główny uC, wic nic straconego, jeszcze nie wybrałem.

Reply to
Sebastian Biały

Ha!. Obejrzałem datasheety i minimalny fin do PLL to 4MHz. Zalezy mi na uC zasilanych z 5V.

Reply to
Sebastian Biały

Nie ma się co śmiać, rozwiązanie jest tanie, łatwo dostępne i robi dokładnie to, czego od niego oczekujesz. Rząd nie wprowadził przecież jeszcze podatku od nieużywanych peryferiów. :-)

Kostka krzemu, jak każdy inny układ PLL, dostępna nawet w hipsterskim DIPie i na 5V. A że z dołączonym procesorem? Po co się męczyć? :-)

Mój ulubiony:

Tym bardziej -- to ustaw mu zegar na wielokrotność tych 8, 10 i 12 razy (czyli 120MHz) i sobie dziel timerem.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W moim jest 0,8<fin<8MHz i jest 5V.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

21.10.2015 minął temu, wyjdź wreszcie z lat 80.... ;)
Reply to
Marek

Tak btw, jaki jest target dsPICow i do czego się je najchętniej używa?

Reply to
Marek

Niekoniecznie. MCU na 5V często może sterować bezpośrednio MOSFETami logic-level, a na 3V3 potrzebujesz drivera. Z tego powodu już kilkukrotnie brakowalo mi MCU na 12V...

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Nie wiem, jestem amatorem. Ja używam ich do sterowania wszelkiej maści zasilaczami.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Ale moment, ja robie wlaśnie projekt retro a w zasadzie interfejsujący się (fajne słowo, nie?) z kawałkiem retro hardware! Z czystej radości tworzenia rzeczy bezużytecznych.

Reply to
Sebastian Biały

interfejsujący

A jak retro to w porządku.

Reply to
Marek

To może pogram w zewnętrznym EPROMie programowanym 25V :). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Można takowy znaleźc we wspomnianym kawałku retro :)

A jak bym poszukał to gdzieś miałem programator ...

Reply to
Sebastian Biały

Faktycznie, seria EV ma mniejsze wymogi co do fin. To podpytam przy okazji: mając pickit2 jestem w stanie to programować? Internety mówia że tak, nie, nie wiadomo.

Reply to
Sebastian Biały

Podaj symbol tego układu bo mi wątek się już wexpirował, mam rozszerzony nieificjalny devfile do pickita2 to mogę sprawdzić czy mam ten układ na liście.

Reply to
Marek