Lut ołowiowy a benzyna

Szybkie pytanie - jak się ma lutowanie (normalną cyną ołowiową, nie
rohs) do pracy takiego lutu w benzynie i/lub jej oparach? Cyna się
nie zdematerializuje w jakiś magiczny sposób ani nic innego jej się
nie stanie?

Drugie podobne pytanie jest o koszulki olejowe (olejo- i kwaso-odporne).

A czemu pytam... temu:

http://24.media.tumblr.com/42bd8d17811c09118569ad1b2c07ccba/tumblr_ms96giW1xy1ryi3j6o1_500.jpg

To pompa paliwa. Na uszczelkę nie patrzcie - rozebrałem tą pompę, bo
uszczelka strzeliła, i przy okazji chcę się zająć tymi przewodami.

Jedna kwestia to wymiana przewodu lub wsadzenie go w taką koszulkę (mam
przeczucie, że koszulka termokurczliwa może się rozpuścić, a zostało mi
trochę koszulek olejoodpornych po naprawie alternatora). Druga kwestia
to pozbycie się konektorków i zalutowanie tego. Mam przeczucie, że te
konektorki mogą się poluzować od drgań i zaiskrzyć albo zewrzeć (jak się
je przesunie, to się zwierają)... niby Suzuki pewnie wie co robi, bo nie
słyszałem o eksplodujących pompach, ale jakoś nie daje mi to spokoju, a
skoro mam to już rozebrane na biurku...

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Re: Lut ołowiowy a benzyna
Czujniki rezerwy elektrycznie sa normalnie lutowane i tapla sie to w
benzynie w baku.

Tmek

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Te koszulki sa z polipropylenu i sa odporne na benzyne (kanistry do
benzyny/olejow tez sa PE/PP).
One sa wrecz na wszystko odporne - nie znam rozpuszczalnika do PP/PE.

Wie co robi. Miliony samochodow, nie tylko Suzuki, tak jezdza i nic
sie nie luzuje.

J.

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a takiego w
zbiorniku zwykle nie ma.

Pozdrawiam,
Łukasz

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie komus
zapala w czasie tankowania.
Zreszta temperatura zaplonu rzedu -30C o czyms swiadczy.

Wiec raczej szukac rozwiazania w
http://www.wojnarowski.org.pl/3/char/char.html
-temperaturze zapalenia (260 C)
-minimalnej energii iskry
-gornej granicy wybuchowosci:  ~7%.

J.

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Ale czy to nie zapala się przy wlewie? Tam gdzie już jest odpowiednia ilość
tlenu. W samym zbiorniku nad taflą banzyny w układzie w którym działa
odsysanie par to chyba nie za wiele tlenu zostaje.

Dobre zwarcie potrafi wygenerować sporo energii ;-)

Łukasz

Re: Lut ołowiowy a benzyna

trudno powiedziec, bo zazwyczaj owszem - zapala sie przy wlewie.
A chwile pozniej pali sie wszystko.

Hm, i co by sie mialo z tymi parami dalej dziac ?

Jak to dziala to nie wiem dokladnie ... ale wiele starszych samochodow
tego po prostu nie ma.

Ale nie podgrzeje do 260C, bo bezpiecznik odetnie.

J.

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Na amerykańskich filmach zapalają się też auta, które wypadły z drogi i
spadają w przepaść. Może amerykańskie auta mają przycisk autodestrukcji
jak ich statki kosmiczne.

Re: Lut ołowiowy a benzyna
Użytkownik "Mario"  napisał w wiadomości grup

Ale mialem na mysli filmy  dokumentalne.

http://www.youtube.com/watch?v=8wiUBCMdO7Y

http://www.youtube.com/watch?v=tuZxFL9cGkI

http://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw

Nie wiem - klimat maja inny, czy faktycznie gorzej te auta zrobione -
z Europy takich filmow chyba nie ma.
Aczkolwiek Opel wymienial wlewy paliwa.

Bo Hollywood tak znow calkiem nie zmysla

http://www.youtube.com/watch?v=3G_dt-lQVS8

J.

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Pierwszy i trzeci to pojemniki (skoro się elektryzują,
nie nazwe ich kanistrami).
Drugi to iskra ze sweterka. Bak się nie zajął.

Czterdzieści lat minęło... :)

pzdr
bartekltg

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Wlasnie widzialem cos na Discovery - temat na tyle popularny ze sie
doczekal badan.

Mezczyzni czesciej powoduja pozary tankujac pojemniki.
Kobiety w bakach. Prawdopodobnie dlatego ze w czasie tankowania
wsiadaja do wnetrza - i chocby siegaja do torebki po karty kredytowe.

najwiekszy ogien jest po wyjeciu pistoletu - bo przy okazji polewa sie
wszystko plonaca benzyna.

Tak czy inaczej - w Europie jakby tego mniej.
Klimat bardziej wilgotny, opony z sadza, moda na sweterki inna ?

J.

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Raczej mają dużo trawników wokół domów do częstego koszenia
kosiarkami spalinowymi i nie wszyscy są inteligentni na tyle aby
nalewać benzyny do kontenerków położonych na ziemii tylko leją
do kontenerów ustawionych na pickapach, odizolowanych od ziemi
gdzie iskra/wyładowanie pojawić się może dużo łatwiej niż na ziemi.

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Ale zapalaja sie tez samochody tankowane do baku.

J.

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Normalny czlowiek spuszcza powietrze z jednego kola przed tankowaniem.
Samochod siada na feldze i powstaje tzw. git-uziemienie.

Re: Lut ołowiowy a benzyna
W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 22:04:09 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki
e te
eć (jak się

Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute. Na wykładach z "Systemów Elektr
onicznych w Technice Motoryzacyjnej" na PW u Misiaszka właśnie przy oka
zji pompy paliwa pytaliśmy go o to - skoro benzyna przepływa przez ten
silnik a on jest szczotkowy, to co z iskrzeniem. Niet probliema - nie ma wa
runków do zapłonu, bo brak powietrza.

BTW - http://www.castrolprofessionalacademy.pl/upload/files/strefa_wiedzy/s
amochod/silnik/silnik_uklad_zasilania_benzyny.pdf

Pzdr,
K.B.

Re: Lut ołowiowy a benzyna
Dnia Fri, 30 Aug 2013 07:56:08 -0700 (PDT), snipped-for-privacy@gmail.com

Nie ma lekko - benzyna sie skonczy i powietrze sie pojawi.

A jednak samochody nie wybuchaja po zapaleniu rezerwy.

Cos slabo iskrza te szczotki.

J,

Re: Lut ołowiowy a benzyna

Mam kolejny pomysl dla Ciebie, spodoba sie, bo idzie ta sama linia.
Wymysl kolo.

Tmek

Site Timeline