lm324 zabezpieczenie wejść

Witam.
Zasilam wzmacniacze w lm324 napięciem +/- 9V.
Układ ma działać tak że wzmacniacze pracują przeważnie w nasyceniu co może
spowodować zwiększone napięcia
różnicowe. Czy powinienem zabezpieczyć wejścia wzmacniaczy poprzez
równoległe podłączenie diód pomiędzy wejściem (-)
a wejściem (+). Zakładając że maksymalne napięcie różnicowe może wynosić 18V
(od -9 do +9) czy mogę sobie to odpóścić? W specyfikacji układu jest taki
parametr "Differential input voltage" który wynosi 32V.
Czy to oznacza że przy zasilaniu +/-9V nie mam się czego obawiać?
Dziękuję za pomoc.
Paweł

Re: lm324 zabezpieczenie wejść
moĹźe
wynosić 18V

Witam.

Raczej nie uda Ci sie wycisnac takiej roznicy napiec na wejsciu.
Uklad wykonany jest jako bipolarny i szybko osiagniesz nasycenie
stopnia wejsciowego, co spowoduje, ze uklad stanie się nieczuly.
Czy zamierzasz uzywac tego wz. op. jako komparatora ??
Moze lepiej wtedy pomyslec o dedykowanym komparatorze LM393?
Polecam cos od TI z serii TLC (uklady w technologi CMOS, najczsściej
rail-to-rail), beda sie pewnie lepiej sprawdzac i będziesz mogl pelniej
wykorzystac napiecia, ktorymi dysponujesz.

Dodatkowo cytujac datasheet w odpowiedzi na pytanie dotyczace
zabezpieczenia wejscia ...

"Large differential input voltages can be easily accommodated
and, as input differential voltage protection diodes are
not needed, no large input currents result from large differential
input voltages. The differential input voltage may be
larger than V+ without damaging the device. Protection
should be provided to prevent the input voltages from going
negative more than −0.3 VDC (at 25*C). An input clamp diode
with a resistor to the IC input terminal can be used."
Ale moze to zalezec od wykonania, ja posiadam akurat wzmacniacze Nationala.

Pozdrawiam,
Wojtek.

Site Timeline