Latarka z Lidla wybucha

użytkownik ACMM-033 napisał:

Jaki Polam? Ten co sprzedaje lampy w cenie 3x wyższej niż lampy zachodnie? Byłem, nie kupiłem od nich, kupiłem 3x tańsze od niemca:) Nie takie za 20zł tylko takie za 200zł.

:)

Reply to
szklanynocnik

Bo istnieje mylne przekonanie, że posiadanie znaku CE jest jednoznaczne z tym, że posiadający go towar został przebadany i na podstawie tego badania dopuszczony do sprzedaży (tylko nie wiadomo przez kogo). Niedawno jak ze 2 tyg. temu widziałem w wiadomościach kierownika jakiegoś marketu, który przekonywał, że sprzedają produkty najwyższej jakości "bo przecież mają CE". Nikt głośno wszem i wobec nie komunikuje, że CE to tylko deklaracja, raczej obietnica a dość często ściema.

To samo dotyczy zabawek, ludziom się wydaje, że zabawki wprawdzone do obrotu są przed wprowadzeniem jakoś badane na okoliczność spełnienia norm. Nic bardziej mylnego, kontrole są zawsze post factum gdy wyjdzie jakaś afera. Wpoiwadzanie do obrotu jest jedynie na podstawie obietnicy producenta, że produkt spełnia normy.

Uważam, że jedynym w miarę rzetelnym mechanizmem byłaby zamiana CE na homologację wykonywaną przez zweryfikowane centra badawcze wraz z losową kontrolą produktów wprowadzanych po homologacji (czy kolejne serie trzymają normy). A co unia chętnie tworzy nowe miejsca pracy, pomysł jak znalazł.

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Hmm... za komuny, na metce jakiegoś polskiego auta, widziałem napis "homologacja" i chyba coś było wpisane... nie pamiętam, czy Syrena, czy jakiś inny.

Reply to
ACMM-033

Może dodaj do tego jeszcze 20 lat więzienia za brak znaczka... Skąd się tacy biorą...

Jak ta cywilizacja się utrzymała, skoro przez parę tysięcy lat ludziska robili wszystko bez CE...

Reply to
sundayman

Niezupełnie. Jeżeli jest CE to ktoś to nalepił. Jeżeli nie ty nalepiłeś, to sprzedawca. Jeżeli sprzedawca nie potrafi wykazać że to nie on, to odpowiada sprzedawca. I tak dalej.

Reply to
slawek

Możliwe, w Łodzi konkretnie.

Pozdrawiam, GWJ

Reply to
Grzegorz Jablonski

Pyta "specjalista" od wysadzania WTC...

Reply to
Marek

Nie o to chodzi, chodzi o brak świadomości, że CE jest furtką do nic nie znaczącej jDEKLARACJI (zgodności). Wcale nie oznacza, że dopuszczenie do obrotu było na podstawie wyników jakiś badań czy urządzenie spełnia normy. Każdy producent może nadać znak CE na pałę deklarując zgodność. Gdy się okaże, że jednak nie jest zgodne (konkurencja zasponsorowała badania i donosik) to w przypadku towarów z Chin jest to problem importera, bo co pan zrobisz Chińczykowi.

Reply to
Marek

Ale sprzedawca nie ma podstaw do nalepiania. Ma nalepic "wprowadzajacy do obrotu". Importer lub producent. A producent jest w Chinach i g* mu mozna zrobic, jesli nalepil bezpodstawnie.

Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n9c7h6$6do$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Techniki troche mniej bylo, a stol czy szafa nie grozily porazeniem elektrycznym.

Tych norm bezpieczenstwa jednak troche przybywalo, nawet przed CE. A komu Rubin sie zapalil, ten je docenia :-)

Tutaj nie zajmuję się WTC, tylko projektowaniem i produkcją, zwracam ci uwagę. Ale nie dziwi mnie, że i tutaj merytorycznie ci ciężko...

Reply to
sundayman

Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n9c7h6$6do$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Czy to moze ten ciul acmm co go w kfie mam?

Reply to
Ghost

On 2016-02-08 15:52, J.F. wrote: [...]

No nie wybuchają. Za to trują:

Nie mogę znaleźć linka, ale AFAIR były też w Polsce przypadki poparzeń chemicznych spowodowanych przez tego typu chińskie gówno. Tzn. klapki parzyły dzieciakom stopy. To nie ten przypadek, ale znalazłem coś podobnego:

JDX

użytkownik Marek napisał:

Śmieszne. Yo Yo, kto by pomyślał:) podczas zabawy sznurek wykonany z elastycznego materiału może zacisnąć się na szyi dziecka powodując jego uduszenie

Badania laboratoryjne wykazały, że produkty rażące prądem emitują prąd elektryczny o przekroczonej dopuszczalnej wartości maksymalnego napięcia

Przy 24V zabawka nie spełni swojej funkcji.

Większość poważniejszych zgłoszeń pochodzi od sprzedawców albo konkurencji.

szklanynocnik

Użytkownik "Ghost" snipped-for-privacy@everywhere.com napisał w wiadomości news:56b9c485$0$641$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Sam jesteś ciul.

Reply to