ladowarka akumulatora z regulatora ladowania

Czesc,

gdzies w otchlani garazu znalazlem tzw. prostownik do samochodu, ale w srodku to za duzo "czesci" nie ma: trafo, diody i chyba jakis bezpiecznik (polimerowy). Ja takiemu prostownikowi to nie wierze. Jakis kumpel mi stwierdzil, zebym dolozyl do niego regulator pradu ladowania od jakiegos samochodu aby zapewnic odpowiednie ladowanie. Gdzies dzwonilem do sklepu z czesciami i to jakies 30-40 zl moze kosztowac.

Co wy na to? Bedzie to dzialac?

Jaki zakres napiec wyjsciowych ma alternator w samochodzie?

Reply to
noSPEC

snipped-for-privacy@z.pl pisze tak:

od 13.8v do 14.5v

Reply to
PiteR

Uzytkownik snipped-for-privacy@z.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

A jak planujesz podlaczyc ten regulator?

Reply to
Ukaniu

po zglebieniu tematu takiego regulatora, to nie bedzie dzialac, bo regulator reguluje prad wzbudzenia alternatora aby kontrolowac napiecie na jego wyjsciu!

Reply to
noSPEC

snipped-for-privacy@z.pl pisze tak:

Zrób sobie taki zasilacz jaki robią krótkofalowcy. Taki układ ma wielką zaletę, że tranzystora mocy nie trzeba izolować od metalowej obudowy.

PiteR