ladowarka akumulatora z regulatora ladowania

Czesc,

gdzies w otchlani garazu znalazlem tzw. prostownik do samochodu, ale w
srodku to za duzo "czesci" nie ma: trafo, diody i chyba jakis
bezpiecznik (polimerowy). Ja takiemu prostownikowi to nie wierze.
Jakis kumpel mi stwierdzil, zebym dolozyl do niego regulator pradu
ladowania od jakiegos samochodu aby zapewnic odpowiednie ladowanie.
Gdzies dzwonilem do sklepu z czesciami i to jakies 30-40 zl moze
kosztowac.

Co wy na to? Bedzie to dzialac?

Jaki zakres napiec wyjsciowych ma alternator w samochodzie?

Re: ladowarka akumulatora z regulatora ladowania

od 13.8v do 14.5v

--
Piter

Re: ladowarka akumulatora z regulatora ladowania

A jak planujesz podlaczyc ten regulator?

Lukasz

Re: ladowarka akumulatora z regulatora ladowania

po zglebieniu tematu takiego regulatora, to nie bedzie dzialac, bo
regulator reguluje prad wzbudzenia alternatora aby kontrolowac
napiecie na jego wyjsciu!

Re: ladowarka akumulatora z regulatora ladowania

Zrób sobie taki zasilacz jaki robią krótkofalowcy. Taki układ ma wielką
zaletę, że tranzystora mocy nie trzeba izolować od metalowej obudowy.

http://piterpro.private.pl/zasilacz138v.png

http://hmin.tripod.com/als/andysm/drawings/supplies/dcamp-01.gif

--
Piter

Re: ladowarka akumulatora z regulatora ladowania
Post wyzej ktos napisal o ladowarce z Lidla/Tronic.Mam taka ladowarke i
uzywam drugi rok.Stwierdzam, ze to najlepsza ladowarka jaka w ciagu 30 lat
uzywalem,laduje,nie przeladowuje,konserwuje (moze byc podpieta nawet kilka
dni-tylko podtrzymuje napiecie akumulatora w tym czasie).Mam diesla i bardzo
malo,szczególnie w zimie go uzywam a akumulator zawsze sprawny.Polecam