kondensatory MLCC w torze audio ?

Mam wzmacniacz mikrofonowy (taki do mikrofonu pojemnościowego...).
I tak się zastanawiam, czy można by dać w nim kondensatory MLCC (czyli
takie ceramiczne SMD 1206 na przykład). Znaczy - do połączeń między
stopniami wzmacniacza...

Teraz mam poliestrowy 1uF. Ale to duże bydlę jest, w porównaniu do SMD.
Da się takiego "chipa" użyć w takim zastosowaniu ?

Re: kondensatory MLCC w torze audio ?

Można spróbować, choć w zasadzie przeznaczone są do
blokowania "śmieci" w zasilaczach, ale kto zabroni zrobić próbę,
i wiedzieć więcej? Zwłaszcza że niczym się nie ryzykuje
W droższych mikrofonach raczej bym nie eksperymentował

Artur(m)

Re: kondensatory MLCC w torze audio ?

To nie jest audifilski wzmacniacz, a raczej przemysłowy :)
Pasmo 100Hz - 5000kHz mniej więcej.

Ale właśnie nie bardzo mogę robić teraz eksperymenty (bo nie mam go
fizycznie) , no a muszę podjąć decyzję, czy zostawić jak było, czy dać
coś innego .

Głównie chodzi mi o rozmiar, a że taki SMD jest tańszy, to też dobrze...
Zastanawiam się, w czym taki ceramik może być gorszy ?
Szumi jakoś bardziej (bo to by mi ew. najbardziej przeszkadzało).
Bo pasmo to jak widać nie bardzo robi...

Re: kondensatory MLCC w torze audio ?
Między stopniami wzmacniacza to raczej nie będzie problemu (raczej - to
nie moja dziedzina), ale w jakimś układzie sprzężenia zwrotnego już
zastosowanie kondensatorów ceramicznych ze względu na niską wartość ESR
może powodować oscylacje/wzbudzanie się/etc.

Re: kondensatory MLCC w torze audio ?
Ano, skoro autorytatywnie nikt nie wie, to zostawiam polistyrenowe.
Faktycznie, następnym razem sprawdzę po prostu, inaczej się nie dowiemy,
  a ryzykować nie chcę...

Mówi się trudno - ale dzięki za dobre chęci :)

Re: kondensatory MLCC w torze audio ?

Właściwie jedynym problemem są zniekształcenia wprowadzane przez dielektryk.
Jeśli nie martwi Cię to - to nie ma problemu aby wsadzić coś X7R czy temu
podobne.

Łukasz

Site Timeline