kondensator dostrojczy radiowy - Page 3

Re: kondensator dostrojczy radiowy

A pastuch to nie przypadkiem na napięcie stałe?
Sorry za głupie pytanie ale nie wiem - "ja żem" chłopak z miasta ;-)

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Kołacze mi się po głowie jakiś projekt sprzed wieków (Radioelektronik) -
jakieś kV i setki kHz.
P.G.

Re: kondensator dostrojczy radiowy
Hello Piotr,

Nie ma setek kHz, krótki impuls formowany po stronie pierwotnej przez
stopień LC, większość energii w formie pojedynczego impulsu, trochę w
oscylacjach, które gasną w ciągu kilku ms.
Wszystko znormalizowane - maksymalna częstotliwość powtarzania,
energia impulsu.

 RoMan
Re: kondensator dostrojczy radiowy

Impulsy są powtarzane chyba co kilka sekund - tam, gdzie pastuch ma ulot
na podporach to słychać "cykanie".
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: kondensator dostrojczy radiowy
Hello badworm,

Co ok. 1.25s

 RoMan
Re: kondensator dostrojczy radiowy
Użytkownik "Pszemol"  napisał w

Raczej nie, trafo wyjsciowe, a dalej pewnie nic. Impulsy byc moze
mocno niesymetryczne ... ale trampkom to akurat wszystko jedno,
podeszwa gruba, pojemnosc znikoma, tak latwo paru mA nie przepusci.

Takie pastuchy na pewno w miastach robia :-P

J.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Właśnie wykazałeś się zerowym poziomem wiedzy teoretycznej.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Ja w klasie pierwszej ZSZ uważałem na elektrze i wiem, ze C=(epsilon*S)/d...
(te epsilony są oczywiście trochę liczniejsze, ale to była podstawa, dla
dalszych rozważań na lekcji...)
Z tego wzoru łatwo wydedukować odpowiedź na pytanie...

Re: kondensator dostrojczy radiowy
a skoro już, to ciekawostka:
http://allegro.pl/elektronika-leksykon-kieszonkowy-witold-wrotek-i3035039753.html

Re: kondensator dostrojczy radiowy
http://allegro.pl/elektronika-leksykon-kieszonkowy-witold-wrotek-i3035039753.html

Najsmutniejsze w tej aukcji jest to, że jeszcze tej książki nie kupiłeś :-(

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Podstawy elektroniki i elektrotechniki? Tak się to chyba nazywało.

Tu nawet nie chodzi o uważanie na lekcji, co o prostą logikę.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: kondensator dostrojczy radiowy

No, coś w tym stylu.

No, ale jak logika czasem siada, można liczyć na pamięć. A do tego trzeba
już uważać na lekcji. Inaczej to będzie, jak np. włożysz rdzeń głębiej do
cewki, co będzie z jej indukcyjnością? A tu odpowiedź nie jest już tak
prosta.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Na tak postawione pytanie odpowiedź wydaje mi się nie tylko nie prosta, ale
wręcz niemożliwa.
P.G.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Ano właśnie. Bo nie wiadomo, jaki rdzeń się wsadza, przez co nie wiadomo, w
którą stronę nasza indukcyjność pojedzie.
Obserwuję czasmi ludków w teledurniejach. Pytanie wydaje się oczywiste,
nawet odpowiedź wydaje się oczywista dla kogoś, kto ma minimum wiedzy i/lub
logiki. A czasem gadają takie bzdury, że aż mam chęć wychylić głowę przez
okno i posłuchać, czy przypadkiem z przedszkola nie dobiega głośny śmiech
dzieci...
I raczej odróżniam to od sytuacji, gdy ktoś niedostatecznie skoncentrowany,
w nerwach udzieli odpowiedzi przeciwnej do właściwej, ale tak naprawdę ją
zna.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Ja rzadko uczyłem się wzorów. Jak wiesz i na logikę rozumiesz, co od czego
zależy i w jaki sposób (wprost proporcjonalnie, odwrotnie proporcjonalnie),
to najczęściej wzór robi się oczywisty.

Pytanie jaki rdzeń.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Dobrze gadasz, masz u mnie wódkę! :)) Ale jak sam wiesz, czasem się trafiają
przypadki, że dziesiętne 2+2 ich przerasta. Najgorsze, że nierzadko
niektórzy z takich mają tytuł inżyniera...

W rzeczy samej - ferro-, para-, czy dia-magnetyk.