kamerka termowizyjna

Szukam taniej kamerki termowizyjnej,
jedyne czego wymagam to rozdzielczość 32x32 lub więcej, zapis na karcie
pamięci lub bezpośrednio do kompa.

Widział ktoś coś takiego ?
najtańszą jaka znalazłem to 1450 euro ale za to z parametrami które jak
dla mnie są aż nadto za dobre.

Qbab

Re: kamerka termowizyjna

Jeśli nie straszna Ci lutownica i wystarczy rozdzielczość kontowa rzędu
5 stopni, to sam możesz sobie zrobić kosztem "kilku: zł:
http://www.cheap-thermocam.tk /
Najdroższy z tego będzie sam sensor, reszta albo do wygrzebania z
pudelka z gratami, albo do kupienia za kilka zl.

pzdr.
j.

Re: kamerka termowizyjna
Użytkownik Jacek Radzikowski napisał:

Dzięki, coś takiego mam zamiar strugać, mam teraz znacznie mniej roboty :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

W jakim banku ma być to konto?

Remek

Re: kamerka termowizyjna

W Termobanku oczywiscie :-)

J.

Re: kamerka termowizyjna

Lutownica mi nie straszna, ale serwo sterowane epromem to już gorsza sprawa,
zwłaszcza z dostępnością w kraju wsztstkich części, a zakupy internetowe za
granicą to wiadomo, tylko płatność z góry, duze koszty wysyłki itp...

Re: kamerka termowizyjna

super, kiedys zobaczywcszy patologiczne ceny termokamer postulowalem
zrobienie
"skanera pirometrycznego" do przegladu pcb a tu mowisz-masz, no i z tymi
serwomechnizmami koles trafil w dziesiatke. a ceny na alle juz rzędu 45pln

serwo na takie potrzeby to 10-gramowe towerpro za 20pln, tanie procki maja
PWM wymarzony do obslugi serw, imo hardware mozna zmiescic w 200pln,
plus weekend z lego-technic (z bomisu)

Re: kamerka termowizyjna

a jako sensora można użyć PIR-a od czujnika ruchu?

Re: kamerka termowizyjna

chyba malo wygodne, maja kat "widzenia" prawie 180% , robienie do tego
wlasnej optyki byloby trudne,
zastosowaine jakiejs zdobytej szklanej spowoduje ze bedziesz mierzyl temp.
soczewki :)

Re: kamerka termowizyjna

IMHO coś by z tego wyszło - ba, nawet myślałem zmajstrować coś takiego,
ale na silniczkach krokowych. Jako optyki można użyć normalnej soczewki
od czujnika, tylko wyciąć jeden segment, albo użyć soczewki od czujnika
dalekosiężnego.
Można by użyć też gotowego termometru bezdotykowego, ale będzie problem
z szybkością i dobraniem się do danych.

Mirek.

Re: kamerka termowizyjna

Ciekawe, czy dałoby się zrobić taką "kamerę" (skaner), ale zainstalować
jakiś czujnik akustyczny. Przykładowo mamy jakiś potężny silnik elektryczny,
który wytwarza hałas. Nie wiemy, czy to łożysko, czy to zwoje. Można by
ustawić taki skaner i stworzyć mapę hałasu.

R.

Re: kamerka termowizyjna

Statyczne mikrofony są lepsze, bo nie robią same hałasu :-).

Re: kamerka termowizyjna
elektryczny,

Da sie, widzialem w jakiejs niemieckiej tv zastosowane w praktyce na
ulicy. Siatka mikrofonĂłw + kamera + komp, w czasie rzeczywistym na obraz
z kamery nakladany byl "obraz" z mikrofonĂłw.

Robek

Re: kamerka termowizyjna
elektryczny,

http://www.youtube.com/watch?v=G1HG6pvYJkE&NR=1

Robek

Re: kamerka termowizyjna

Re: kamerka termowizyjna

Do termowizji to jeszcze duĹźo nanometrĂłw...

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: kamerka termowizyjna

W piątek będzie FLIR w stolicy robił seminarium, możesz się pobawić.
Tania to FLIR i3, poniĹźej 1000 euro

--
Irokez

Re: kamerka termowizyjna

Netto?

Nie oszukujmy się, brutto w Polsce jest to 5800 PLN.

Re: kamerka termowizyjna

A nie wiem, kupowałem E50 bo raczej jej parametry mnie interesowały. Ale
pewnie tak.

No cóż, to nie jest kamerka do kręcenia wypadów na grilla. To ma na siebie
zarabiać.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: kamerka termowizyjna

Ale jak sie kupi u Niemca to faktura do zapłaty jest bez Vatu i samemu go
płacić nie trzeba do czasu aż sie jej nie sprzeda.

Site Timeline